BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Hemşireliğinde Bilgisayar Destekli Sağlık Eğitimi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 251, 01.08.2014

Öz

Bilgisayar destekli sağlık eğitimi okul hemşirelerine uzmanlıklarını sergileyebilecekleri yeni fırsatlar sunmaktadır. Öğrencilerin sorumluluklarını arttıran bu interaktif eğitim yöntemi maliyet etkilidir ve yapılandırılmış bilgiye ulaşımı kolaylaştırarak sağlık eğitiminde kullanılmaktadır. Bu makalede bilgisayar destekli sağlık eğitimi kavramı ve uygulama örneklerine ilişkin araştırma sonuçları tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul hemşiresi, sağlık eğitimi, bilgisayar destekli sağlık eğitimi.

Kaynakça

  • Anderson, D.M. (1986). A study comparing effects of microcomputer enhanced versus nonmicrocomputer enhanced curricula on health releated knowledge and behaviour of fourth and fifth grade students, Unpublished Doctorate Thesis, University of Minnesota.
  • Bahar, Z. (2010). Okul sağlığı hemşireliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 3(4), 195-200.
  • Başkale, H., Bahar, Z. (2011). Outcomes of nutrition knowledge and healty food choises in 5-6 year old children who recieved a nutrition intervention based on Piaget’s theory. Journal of Specialists in Pediatric Nursing, 16, 263-279.
  • Bektaş, M., Öztürk, C., (2009). İlköğretim öğrencilerine yönelik geliştirilen sigara kullanımını önleme programının etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Blimleri Enstitüsü Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği AD Doktora Tezi (Basımda).
  • Block, G., Miller, M., Harnack, L., Kayman, S., MAndel, S., Cristofar, S.(2000). An interactive cd-rom for nutrition screening and counseling. American Journal of Public Health. May, 90(5): 781-785.
  • Borup, I.K.(2002). The school health nurse’s assessment of a successful health dialogue. Health and Social Care in the Community, 10:1, 10-19.
  • Bosworth, K., Espelage, D., Du Bay, T., Dahlberg, L., Daytner, G. (1996) . Using multimedia to teach conflict resolution skills to young adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 12(5), 65-74.
  • Buller, M., Kane, IL, Martin, R.C. (2008). Randomize trial evaluating computer based sun safety education for children in elemantary school. Journal of Cancer Education, 23:74-79.
  • Bynum, A.B., Cranford, C.O., Irwin, C.A., Denny. (2002).
  • Participation satisfaction with a school telehealth education program using interactive compressed video delivery methods in rural arkansas, The Journal of School Health , Aug, 72:6, 235- 242.
  • Ceylan, S.S, Turan, T. (2009). Bir ilköğretim okulunda okul sağlığı hizmet sonuçlarının değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4:12, 35-49.
  • Chewey L. (2011). Preparing graduate-level school nurses for practice. NASN School Nurse, 26(4): 209-211.
  • Conrick, M. (1998). Computer based education more than just a package. AEJNE, 4:1, October.
  • Cowell JM. (2010). Standards of practice: questions for school nursing. The Journal of School Nursing, Vol; 26 (6): 418-419.
  • Cowell JM. (2012). The future of nursing and school nursing. The Journal of School Nursing, 2012; 28 (2):88-89.
  • Cremers, H.P., Mercken, L., Oenema, A., Vries, H. (2012). A web – based computer tailored smoking prevention programme for primary school children: intervention design and study protocol. BMC Public Health, 12:277.
  • Çetin, E., Özbıçakçı, Ş. (2012). İlköğretim öğrencilerinde uyku alışkanlıklarının duygu-davranış sorunlarına etkisinin incelenmesi. HEMAR-G, 2: 52-60.
  • De Bell, D., Everett, G.(1998). The changing role of school nursing with in health education and health promotion. Health Education, May, 107-115.
  • Dockrell, S., Earle, D., Galvin, R.(2010). Computer releated posture and discomfort in primary school children: The effect of school based ergonomic intervention. Computers & Education, 55, 276- 284.
  • Dorman, S.M. (1992). Evaluating computer software for the health education classroom. Journal of School Health, Jan,62:1, 35-40. Dorman, S.M. (1997). Cd – rom use in health instruction. Journal of School Health, Dec 67:10, 444 - 446.
  • Erefe, İ., Kocaman, G., Bahar, Z., Bayık, A.(1982) İlkokul çocuklarının okuldan kalma davranışlarında kırsal ve kentsel çevre ve diğer etmen ilişkileri. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21:3.
  • Erefe, İ. ,Kocaman, G., Bayık, A., Bahar, Z., Aydemir, G. (1986). Bir adölesan çağ kız öğrenci grubunun beslenme ve büyüme yönünden incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2:3.
  • Erefe, İ., Kocaman, G., Bahar, Z., Bayık, A. (1986). Bir adölesan kız öğrenci grubunda Hemoglobin, Hematokrit ve Anemi incelemesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2:1.
  • Erol, S., Yıldız, A., Gür, K., Ergün, A., Kadıoğlu, H., Kolaç, N., Yurt, S. & Adana, F. (2007). İlköğretim öğrencilerine verilen beslenme eğitiminin beslenme davranışlarına etkisi. Hemşirelik Forumu, 51-58.
  • Geiger, B.F., Petri, C.J., Myers, O., Lan, J., Binkley, D., Aldige, C.R., Berdebes, J. (2002). Using technology to teach health: a collaboratıve pilot project in Alabama. The Journal of School Health, 72:10, 401-407.
  • Green, R., Malcolm, S., Greenwood, K., Murphy, G. (2001). Impact of a health promotion program on the health of primary school principles. The International Journal of Educational Management, 15(1), 31-38.
  • Gür, K., Yıldız, A., Ergün, A., Kadıoğlu, H., Erol, S., Kolaç, N., Yurt, S. & Adana, F. (2008). Bir ilköğretim okulunda omaha sistemine göre öğrencilerin sağlık problemleri ve hemşirelik uygulamaları. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 3:1-14.
  • Gür, K. & Yıldız, A. (2007). Epidemiology of unintentional injuries in the elementary schools of istanbul. Journal of Public Health.. 2:5, 49-57.
  • Haapala, I. (2001). Teaching food safety: a comparison of computer- mediated versus face to face cooperatıve learning, unpublihed doctorate thesisis, The Pennsylvania State University the Graduate School Department of Nutrition, May, 11 pages,UMİ Number :3016658.(http://www.lib.umi.com/dissertations/fullcit/3016658 .).
  • Haney, M.Ö., Erdoğan, S. (2013) Sağlık Davranışı Etkileşim Modeli: çocukların beslenme alışkanlıklarını belirlemek için bir rehber. DEUHYO e dergi, 6(4), 218-223.
  • Hardin, P.C., Reis, J. (1997). Interactive multimedia software design, Health Education & Behavior, 24 (1), February, 35-53.
  • Hariri, S., Goodyer, L., Anderson, C., Meyer, J. (1997). Interactive multimedia health promotion software for community pharmacy, Nutrition & Food Science, 97:2, 71-75.
  • Harris, D.C. (1998). The effects of teaching approaches on secondary student attitudes, behaviors and knowledge regarding health education releated concepts, Doctorate Thesis, The University of New Mexico, Health Education Department, May.
  • Hewitt, M., Denman, S. Hayes, L., Pearson, J., Wallbanks, C. (2001). Evaluation of sun safe health education resourse for primary schools. Health.Educ.Res. 16:5, 623-633.
  • Hornung, R.L., Lennon, P.A., Garret, J.M, Devellis, R.F., Weinberg, P.D., Strecher, V.J. (2000). Interactive computer technology for skin cancer prevention targeting children, Am J Prev Med , 18 (1).
  • Judith, B. (1994). School nursing, Nursing Clinics of North America, 29 (3), 443 - 457.
  • Khanna, M.S., Kendall, P.C. (2008). Computer assited CBT for child anxiety: The coping cat CD-ROM. Cognitive and Behavioral Practice, 15.159-165.
  • Koçoğlu, D., Emiroğlu, O.N. (2011). Okul hemşiresinin okul sağlık tarama programlarındaki rolünün değerlendirilmesi, HEMAR-G, 3, 5-19.
  • Kreisel, K. (2004). Evaluation of a computer- based nutrition education tool, Public Health Nutrition, 7 (2):271-277.
  • Leung, A.C. (2003). Contextual issues in the constuction of computer-based learning programs, Journal of ComputerAssisted Learning, 19, 501-516.
  • McLester, S. (1995). Seven early learning advantures: What is a Bellybutton?, Technology and Learning, 16:1, 18-21.
  • McMahon, G. (2009). Critical thinking and ICT integration in a Western Australian secondary school. Educational Technology and Society, 12(4), 269–281.
  • Nahçıvan, N., Erdoğan, S., Çalışkan, M. (2000). Bir ilköğretim okulunda okul sağlığı hemşireliği uygulamalarının değerlendirilmesi. Hemşirelik Forumu, 3(4), 10-16.
  • National Association of School Nurses. (2012) Education, licensure, and certification of school nurses, Position statement,2002- Revised-January, http://www.nasn.org/positions erişim tarihi: 13.11.2013.
  • Özbıçakçı, Ş., Bayık, B. (2004) Besin güvenliği konusunda bilgisayar destekli eğitim ile klasik eğitimin karşılaştırılması. Halk Sağlığı Hemşireliği AD. Doktora tezi.(Basımda)
  • Özbıçakçı, Ş., Çapık, C., Aydoğdu, N.G., Ersin, F., Kıssal, F. (2012). Bir okul toplumunda gürültü düzeyi tanılaması ve duyarlılık eğitimi. Eğitim Bilim, 37(165), 238-245.
  • Özbıçakçı, Ş., Bahar, Z. (1998). Okul sağlığı hemşireliğine yönelik pilot bir çalışma. GATA Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongre Kitabı (tam metin), 452–459, Ankara.
  • Park, J.H., Kim J.S. (2011). Effects of spinal health education programs for elemantary school children. Journal for specialists in Pediatric nursing, 16, 121-129.
  • Reis J, Riley W. (2002). Assessment of a computer-supported alchool education intervention program. Health Education, 102:3, 124- 132.
  • Seçginli, S., Erdoğan, S. Demirezen, E. (2004).Okul sağlığı tarama programı: Bir pilot çalışma örneği. STED, 13:12, 463-465.
  • Smith CM, Maurer FA.(2000). School Health, Community Health Nursing Theory and Practice. 2.Baskı: 812-841.
  • Stock JL, Larter N, Kieckehefer GM, Thronson G, Maire J. (2002). Measuring outcomes of school nursing service. The Journal of School Nursing,18(6): 353-359.
  • Tossavainen, K., Turunen, H.Jakonen, S., Vertio, H.(2004). Health promotional education: differences between school nurses’ health counselling and teachers’ health instruction in the Finnish ENHPS. Children & Society, 18(5), 371-382.
  • Uysal, A., Bayık, A. (2009). Şiddet karşıtı eğitim programının öğrencilerin çatışma çözüm, şiddet eğilimleri ve şiddet davranışlarına yansıması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu dergisi, 12:1, 20-30.
  • Wainwright, R., Thomas, J., Jones, M. (2000). Health promotion and the role of school nurse: a systematic review, Journal of Advanced Nursing, 32(5), 1083 - 1091.
  • Willard, P. (2001). Evaluating health education outcomes. Journal of School Health, 71:8, 414 – 416.
  • Yawn, B., Algatt, PJ., Yawn, R.A., et all. (2000). An in school cdrom asthma education program. The Journal of School Health, Apr, 70:4,153-9.

School Nursing And Computer Based Health Education

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 3, 246 - 251, 01.08.2014

Öz

Computer based health education gives oportunity school nurses to display of specialty. This interactive educational method is used in health
education and gave more responsibility to students, it’s coast effective and facilitates achieving structured knowledge. The article is
discussed outcomes of research in literature and computer based health education concept.

Kaynakça

  • Anderson, D.M. (1986). A study comparing effects of microcomputer enhanced versus nonmicrocomputer enhanced curricula on health releated knowledge and behaviour of fourth and fifth grade students, Unpublished Doctorate Thesis, University of Minnesota.
  • Bahar, Z. (2010). Okul sağlığı hemşireliği. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 3(4), 195-200.
  • Başkale, H., Bahar, Z. (2011). Outcomes of nutrition knowledge and healty food choises in 5-6 year old children who recieved a nutrition intervention based on Piaget’s theory. Journal of Specialists in Pediatric Nursing, 16, 263-279.
  • Bektaş, M., Öztürk, C., (2009). İlköğretim öğrencilerine yönelik geliştirilen sigara kullanımını önleme programının etkisinin incelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Sağlık Blimleri Enstitüsü Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği AD Doktora Tezi (Basımda).
  • Block, G., Miller, M., Harnack, L., Kayman, S., MAndel, S., Cristofar, S.(2000). An interactive cd-rom for nutrition screening and counseling. American Journal of Public Health. May, 90(5): 781-785.
  • Borup, I.K.(2002). The school health nurse’s assessment of a successful health dialogue. Health and Social Care in the Community, 10:1, 10-19.
  • Bosworth, K., Espelage, D., Du Bay, T., Dahlberg, L., Daytner, G. (1996) . Using multimedia to teach conflict resolution skills to young adolescents. American Journal of Preventive Medicine, 12(5), 65-74.
  • Buller, M., Kane, IL, Martin, R.C. (2008). Randomize trial evaluating computer based sun safety education for children in elemantary school. Journal of Cancer Education, 23:74-79.
  • Bynum, A.B., Cranford, C.O., Irwin, C.A., Denny. (2002).
  • Participation satisfaction with a school telehealth education program using interactive compressed video delivery methods in rural arkansas, The Journal of School Health , Aug, 72:6, 235- 242.
  • Ceylan, S.S, Turan, T. (2009). Bir ilköğretim okulunda okul sağlığı hizmet sonuçlarının değerlendirilmesi. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 4:12, 35-49.
  • Chewey L. (2011). Preparing graduate-level school nurses for practice. NASN School Nurse, 26(4): 209-211.
  • Conrick, M. (1998). Computer based education more than just a package. AEJNE, 4:1, October.
  • Cowell JM. (2010). Standards of practice: questions for school nursing. The Journal of School Nursing, Vol; 26 (6): 418-419.
  • Cowell JM. (2012). The future of nursing and school nursing. The Journal of School Nursing, 2012; 28 (2):88-89.
  • Cremers, H.P., Mercken, L., Oenema, A., Vries, H. (2012). A web – based computer tailored smoking prevention programme for primary school children: intervention design and study protocol. BMC Public Health, 12:277.
  • Çetin, E., Özbıçakçı, Ş. (2012). İlköğretim öğrencilerinde uyku alışkanlıklarının duygu-davranış sorunlarına etkisinin incelenmesi. HEMAR-G, 2: 52-60.
  • De Bell, D., Everett, G.(1998). The changing role of school nursing with in health education and health promotion. Health Education, May, 107-115.
  • Dockrell, S., Earle, D., Galvin, R.(2010). Computer releated posture and discomfort in primary school children: The effect of school based ergonomic intervention. Computers & Education, 55, 276- 284.
  • Dorman, S.M. (1992). Evaluating computer software for the health education classroom. Journal of School Health, Jan,62:1, 35-40. Dorman, S.M. (1997). Cd – rom use in health instruction. Journal of School Health, Dec 67:10, 444 - 446.
  • Erefe, İ., Kocaman, G., Bahar, Z., Bayık, A.(1982) İlkokul çocuklarının okuldan kalma davranışlarında kırsal ve kentsel çevre ve diğer etmen ilişkileri. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 21:3.
  • Erefe, İ. ,Kocaman, G., Bayık, A., Bahar, Z., Aydemir, G. (1986). Bir adölesan çağ kız öğrenci grubunun beslenme ve büyüme yönünden incelenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2:3.
  • Erefe, İ., Kocaman, G., Bahar, Z., Bayık, A. (1986). Bir adölesan kız öğrenci grubunda Hemoglobin, Hematokrit ve Anemi incelemesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2:1.
  • Erol, S., Yıldız, A., Gür, K., Ergün, A., Kadıoğlu, H., Kolaç, N., Yurt, S. & Adana, F. (2007). İlköğretim öğrencilerine verilen beslenme eğitiminin beslenme davranışlarına etkisi. Hemşirelik Forumu, 51-58.
  • Geiger, B.F., Petri, C.J., Myers, O., Lan, J., Binkley, D., Aldige, C.R., Berdebes, J. (2002). Using technology to teach health: a collaboratıve pilot project in Alabama. The Journal of School Health, 72:10, 401-407.
  • Green, R., Malcolm, S., Greenwood, K., Murphy, G. (2001). Impact of a health promotion program on the health of primary school principles. The International Journal of Educational Management, 15(1), 31-38.
  • Gür, K., Yıldız, A., Ergün, A., Kadıoğlu, H., Erol, S., Kolaç, N., Yurt, S. & Adana, F. (2008). Bir ilköğretim okulunda omaha sistemine göre öğrencilerin sağlık problemleri ve hemşirelik uygulamaları. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi. 3:1-14.
  • Gür, K. & Yıldız, A. (2007). Epidemiology of unintentional injuries in the elementary schools of istanbul. Journal of Public Health.. 2:5, 49-57.
  • Haapala, I. (2001). Teaching food safety: a comparison of computer- mediated versus face to face cooperatıve learning, unpublihed doctorate thesisis, The Pennsylvania State University the Graduate School Department of Nutrition, May, 11 pages,UMİ Number :3016658.(http://www.lib.umi.com/dissertations/fullcit/3016658 .).
  • Haney, M.Ö., Erdoğan, S. (2013) Sağlık Davranışı Etkileşim Modeli: çocukların beslenme alışkanlıklarını belirlemek için bir rehber. DEUHYO e dergi, 6(4), 218-223.
  • Hardin, P.C., Reis, J. (1997). Interactive multimedia software design, Health Education & Behavior, 24 (1), February, 35-53.
  • Hariri, S., Goodyer, L., Anderson, C., Meyer, J. (1997). Interactive multimedia health promotion software for community pharmacy, Nutrition & Food Science, 97:2, 71-75.
  • Harris, D.C. (1998). The effects of teaching approaches on secondary student attitudes, behaviors and knowledge regarding health education releated concepts, Doctorate Thesis, The University of New Mexico, Health Education Department, May.
  • Hewitt, M., Denman, S. Hayes, L., Pearson, J., Wallbanks, C. (2001). Evaluation of sun safe health education resourse for primary schools. Health.Educ.Res. 16:5, 623-633.
  • Hornung, R.L., Lennon, P.A., Garret, J.M, Devellis, R.F., Weinberg, P.D., Strecher, V.J. (2000). Interactive computer technology for skin cancer prevention targeting children, Am J Prev Med , 18 (1).
  • Judith, B. (1994). School nursing, Nursing Clinics of North America, 29 (3), 443 - 457.
  • Khanna, M.S., Kendall, P.C. (2008). Computer assited CBT for child anxiety: The coping cat CD-ROM. Cognitive and Behavioral Practice, 15.159-165.
  • Koçoğlu, D., Emiroğlu, O.N. (2011). Okul hemşiresinin okul sağlık tarama programlarındaki rolünün değerlendirilmesi, HEMAR-G, 3, 5-19.
  • Kreisel, K. (2004). Evaluation of a computer- based nutrition education tool, Public Health Nutrition, 7 (2):271-277.
  • Leung, A.C. (2003). Contextual issues in the constuction of computer-based learning programs, Journal of ComputerAssisted Learning, 19, 501-516.
  • McLester, S. (1995). Seven early learning advantures: What is a Bellybutton?, Technology and Learning, 16:1, 18-21.
  • McMahon, G. (2009). Critical thinking and ICT integration in a Western Australian secondary school. Educational Technology and Society, 12(4), 269–281.
  • Nahçıvan, N., Erdoğan, S., Çalışkan, M. (2000). Bir ilköğretim okulunda okul sağlığı hemşireliği uygulamalarının değerlendirilmesi. Hemşirelik Forumu, 3(4), 10-16.
  • National Association of School Nurses. (2012) Education, licensure, and certification of school nurses, Position statement,2002- Revised-January, http://www.nasn.org/positions erişim tarihi: 13.11.2013.
  • Özbıçakçı, Ş., Bayık, B. (2004) Besin güvenliği konusunda bilgisayar destekli eğitim ile klasik eğitimin karşılaştırılması. Halk Sağlığı Hemşireliği AD. Doktora tezi.(Basımda)
  • Özbıçakçı, Ş., Çapık, C., Aydoğdu, N.G., Ersin, F., Kıssal, F. (2012). Bir okul toplumunda gürültü düzeyi tanılaması ve duyarlılık eğitimi. Eğitim Bilim, 37(165), 238-245.
  • Özbıçakçı, Ş., Bahar, Z. (1998). Okul sağlığı hemşireliğine yönelik pilot bir çalışma. GATA Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongre Kitabı (tam metin), 452–459, Ankara.
  • Park, J.H., Kim J.S. (2011). Effects of spinal health education programs for elemantary school children. Journal for specialists in Pediatric nursing, 16, 121-129.
  • Reis J, Riley W. (2002). Assessment of a computer-supported alchool education intervention program. Health Education, 102:3, 124- 132.
  • Seçginli, S., Erdoğan, S. Demirezen, E. (2004).Okul sağlığı tarama programı: Bir pilot çalışma örneği. STED, 13:12, 463-465.
  • Smith CM, Maurer FA.(2000). School Health, Community Health Nursing Theory and Practice. 2.Baskı: 812-841.
  • Stock JL, Larter N, Kieckehefer GM, Thronson G, Maire J. (2002). Measuring outcomes of school nursing service. The Journal of School Nursing,18(6): 353-359.
  • Tossavainen, K., Turunen, H.Jakonen, S., Vertio, H.(2004). Health promotional education: differences between school nurses’ health counselling and teachers’ health instruction in the Finnish ENHPS. Children & Society, 18(5), 371-382.
  • Uysal, A., Bayık, A. (2009). Şiddet karşıtı eğitim programının öğrencilerin çatışma çözüm, şiddet eğilimleri ve şiddet davranışlarına yansıması. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu dergisi, 12:1, 20-30.
  • Wainwright, R., Thomas, J., Jones, M. (2000). Health promotion and the role of school nurse: a systematic review, Journal of Advanced Nursing, 32(5), 1083 - 1091.
  • Willard, P. (2001). Evaluating health education outcomes. Journal of School Health, 71:8, 414 – 416.
  • Yawn, B., Algatt, PJ., Yawn, R.A., et all. (2000). An in school cdrom asthma education program. The Journal of School Health, Apr, 70:4,153-9.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şeyda Özbıçakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özbıçakçı, Ş. (2014). Okul Hemşireliğinde Bilgisayar Destekli Sağlık Eğitimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 246-251.

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.