BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelikte Dört Bilme Yolunun Jinekolojik Muayenede Kullanımı

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 2, 124 - 127, 01.05.2014

Öz

Bu makale, hemşirelikte dört bilme yolunun jinekolojik muayenede kullanımını örneklendirmek amacı ile hazırlanmıştır. Hemşirenin, kadınları jinekolojik muayeneye hazırlaması ve muayene sırasında dört bilme yolunu kullanması, kadınların jinekolojik muayenelerini düzenli olarak yaptırmalarına olanak sağlayacaktır. Ayrıca dört bilme yolu, hemşirelik bilgisinin gelişimine de katkı sağlayacaktır. Empirik bilme, hemşirenin bilimsel yeterliliğini, etik bilme ahlaki ve etik davranışlarını, kişisel bilme bilgi ve becerisini etkin kullanabilmesini ve estetik bilme her hastaya karşı değişebilen sanatsal davranışlarını tanımlamaktadır. Sonuç olarak, hemşirelik eğitim programlarında empirik, estetik, etik ve kişisel bilme yollarının kullanılması bilginin kalıcı olmasını sağlamanın yanında hasta haklarının korunmasını, hasta ve hemşirenin doyumlu bakım vermesine olanak tanıyacaktır.

Kaynakça

  • Altay, B. & Kefeli, B. (2012). Jinekolojik muayeneye gelen kadınların anksiyete düzeyi ve etkileyen bazı faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 5 (4),134-141.
  • Berragen, L. (1998). Nursing practice draws upon several different ways of knowing. Journal of Clinical Nursing 1998; 7: 209–217.
  • Carlsson, G., Drew, N., Dahlberg, K. & Lützen, K. (2002). Uncovering tacit caring knowledge. Nursing Philosophy ,3, 144–151.
  • Chınn, P. L., & Kramer, M. K. (1999). Alexopoulos, Y. (Ed.) Theory and Nursing Integrated Knowledge Development. (5th ed., pp. 1-47). Mosby: Sally Schrefer,.
  • Erbil, N., Şengül, A., & Ergül, N. (2008). Jinekolojik muayene öncesinde türk kadınların anksiyete seviyeleri ve muayeneye ilişkin tutumlarının belirlenmesi. İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), ISSN:1303-5134.
  • Inaam, H. E., & Nevein, M. H. (2012). Assessment of knowledge and attitude for newly married toward their first gynecological examination procedures in Al-Jouf City during 2011. J Am Sci, 8(12), 1280-1291.
  • Kocabaş, P., & Khorshid, L. (2012). A comparison of the effects of a special gynaecological garment and music in reducing the anxiety related to gynaecological examination. Journal of Clinical Nursing, 21 (5-6), 791-799. DOI: 10.1111/j.1365- 2702.2011.03958
  • Larsen, M., Oldeide, C., & Malterud, K. (1997). Not bad after all... women’s experiences of pelvic examinations. Family Practice, 14, 148-152.
  • McGovern, B, Lapum, J. Clune, L. & Schindel Martin, L. (2013). Theoretical framing of High-fidelity Simulation with Carper’s fundamental patterns of knowing in nursing, Journal of Nursing Education, 52(1), 46-49.
  • Mc Kenna, H. (1997). Nursing theories and models. (1rd ed, pp.41-44). London :Routledge. ISBN 0-203-13544-X.
  • Platin, N. (2012). Hemşirelikte Örtük Bilgi. I. Onkoloji Hemşireliği Sempozyumu. Ankara, 1-3 Mart 2012. Erişim Tarihi: 25.1.13. Erişim Adresi: www.onkohem.org.tr/dosyalar/1331665584.pdf
  • Taşkın, L. (2009). Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri. ( IX. baskı, sy.619- 625) Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık.
  • Yıldırım, A. (2013). Estetik bilme ve hemşirelik. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2 (1), 69-76, ISSN: 2146-9601.

The Use of The Way of Knowing Four in Gynaecological Examination in Nursing

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 2, 124 - 127, 01.05.2014

Öz

Introduction: This article is prepared to exemplify the use of the way of knowing four in gynaecological examination. By
getting women ready for the examination and using the way of knowing four during the gynaecological examination, the nurse
will provide women to have their gynaecological examinations regularly. Additionally, the way of knowing four will
contribute to the improvement of the knowledge of nursing. Knowing empirically defines the scientific competence of the
nurse, the moral of knowing ethics and ethical manners, having knowledge of knowing personally and using the skills
effectively and knowing aesthetics that could change from one patient to another. Consequently, nursing in educational
curricula will open up an opportunity of making the knowledge of using the ways of empiric, aesthetics and personal knowing.
Besides, it will enable to protect the rights of the patients so the patients will receive better treatment from the nurses.

Kaynakça

  • Altay, B. & Kefeli, B. (2012). Jinekolojik muayeneye gelen kadınların anksiyete düzeyi ve etkileyen bazı faktörler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 5 (4),134-141.
  • Berragen, L. (1998). Nursing practice draws upon several different ways of knowing. Journal of Clinical Nursing 1998; 7: 209–217.
  • Carlsson, G., Drew, N., Dahlberg, K. & Lützen, K. (2002). Uncovering tacit caring knowledge. Nursing Philosophy ,3, 144–151.
  • Chınn, P. L., & Kramer, M. K. (1999). Alexopoulos, Y. (Ed.) Theory and Nursing Integrated Knowledge Development. (5th ed., pp. 1-47). Mosby: Sally Schrefer,.
  • Erbil, N., Şengül, A., & Ergül, N. (2008). Jinekolojik muayene öncesinde türk kadınların anksiyete seviyeleri ve muayeneye ilişkin tutumlarının belirlenmesi. İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), ISSN:1303-5134.
  • Inaam, H. E., & Nevein, M. H. (2012). Assessment of knowledge and attitude for newly married toward their first gynecological examination procedures in Al-Jouf City during 2011. J Am Sci, 8(12), 1280-1291.
  • Kocabaş, P., & Khorshid, L. (2012). A comparison of the effects of a special gynaecological garment and music in reducing the anxiety related to gynaecological examination. Journal of Clinical Nursing, 21 (5-6), 791-799. DOI: 10.1111/j.1365- 2702.2011.03958
  • Larsen, M., Oldeide, C., & Malterud, K. (1997). Not bad after all... women’s experiences of pelvic examinations. Family Practice, 14, 148-152.
  • McGovern, B, Lapum, J. Clune, L. & Schindel Martin, L. (2013). Theoretical framing of High-fidelity Simulation with Carper’s fundamental patterns of knowing in nursing, Journal of Nursing Education, 52(1), 46-49.
  • Mc Kenna, H. (1997). Nursing theories and models. (1rd ed, pp.41-44). London :Routledge. ISBN 0-203-13544-X.
  • Platin, N. (2012). Hemşirelikte Örtük Bilgi. I. Onkoloji Hemşireliği Sempozyumu. Ankara, 1-3 Mart 2012. Erişim Tarihi: 25.1.13. Erişim Adresi: www.onkohem.org.tr/dosyalar/1331665584.pdf
  • Taşkın, L. (2009). Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. Jinekolojide tanı ve tedavi yöntemleri. ( IX. baskı, sy.619- 625) Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık.
  • Yıldırım, A. (2013). Estetik bilme ve hemşirelik. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 2 (1), 69-76, ISSN: 2146-9601.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dilek Sarpkaya

Gülşen Vural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarpkaya, D., & Vural, G. (2014). Hemşirelikte Dört Bilme Yolunun Jinekolojik Muayenede Kullanımı. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 124-127. https://doi.org/10.1111/j.1365-

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.