Giriş: Ergenlik depresyonu psikososyal sorunlar ve kimlik bunalımları ile ilişkilidir ve tekrarlama riski yüksektir. Amaç: Buaraştırma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinde depresyon ve etkileyen faktörlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Yöntem: Araştırmanın örneklemini 7 ilköğretim okulundan basit rastgele örneklem yöntemiyle seçilen 696 öğrencioluşturmuştur. Veriler araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ve Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği (ÇDÖ) iletoplanmıştır. Bulgular: Öğrencilerin ÇDÖ puan ortalamalarının 11.826.70 olduğu belirlenmiş ve %17.4’ünde depresyonbulunmuştur. Öğrencilerin bazı tanıtıcı özellikleri, okul yaşantıları, ergenlerin ailesel özellikleri, arkadaşlık kurma veduygularını ifade etme durumları, sigara içme ve sağlık durumları gibi birçok etkenin öğrencilerin depresyon düzeylerinietkilediği belirlenmiştir (p = .014, p = .004, p = .002, p = .001). Sonuç: Riskli grupta yer alan öğrencilerin ruhsal açıdan dahadikkatli değerlendirilmesi, ergenlere ve ailelerine bu döneme özgü ruhsal değişikliklerle ilgili bilgi verilmesi ve okul-sağlıkkuruluşu-aile arasında olumlu, yapıcı, destekleyici ilişkiler kurulması önerilebilir
Background: Adolescence depression is associated with psychosocial problems and identity crises and, has a high risk of recurrence.
Objectives: This research was conducted to examine depression in second level elementary students and the factors which affect it.
Methods: Study sample consisted of 7 primary schools which are selected with a simple randomly 696 students. The data were collected
with the survey created by the researchers and the Children Depression Inventory (CDI). Results: 17.4% of the students' cases depression
was found and CDI scores were determined 11.82 ± 6.70. Many factors such as some descriptive characteristics of the students, school
experiences, family characteristics of adolescents, express the feelings and friendship-building situations, smoking and health status affect
students' levels of depression (p = .014, p = .004, p = .002, p = .001). Conclusion: It is suggested that more careful evaluation of the students
in the spiritually-risk group, providing information to adolescents and their families on changes in psychological characteristics of this
period, establish positive, constructive, supportive relationships between school- health care provider-family
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.