Background: Health care satisfaction is one of the most important indicators of quality patient care. Objectives: In research, it was aimed to determine the health care satisfaction levels of parents whose children are in hospital because of acute and chronic illnesses and influencing factors. Methods: The study was conducted with 109 parents who accompanied the child in the hospital. The data of the study were collected by using “Description Form” and “PedsQL Health Care Satisfaction Scale”. Data were evaluated by descriptive statistics, Student t, ANOVA, Kruskal Wallis and Mann Whitney U tests. Results: It was found that 51.4% of the children included in the study were hospitalized due to acute illness and 88.1% of the interviewed parents were mothers. It was found that the satisfaction scores of the parents who stayed in the hospital for more than 20 days decreased as the duration of hospital stay prolonged; the satisfaction scores of the parents who were informed about the diagnosis, treatment and care of their child while staying in the hospital increased; the satisfaction scores of the parents who needed to express their feelings of stres and anger decreased (p < .05). Conclusion: It was determined that parents who accompanied their children in the hospital were informed about the diagnosis, treatment and care of their children, increased their general satisfaction levels and decreased their levels of stres and anger. In this direction; It can be suggested that nurses give counseling and education services to parents.
Giriş: Sağlık bakımı memnuniyeti kaliteli hasta bakımının en önemli göstergelerindendir. Amaç: Araştırmada, akut ve kronik hastalık nedeniyle çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeylerini ve etkileyen faktörleri saptamak amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, hastanede çocuğuna refakat eden 109 ebeveyn ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, “Tanıtım Formu” ve “PedsQL Sağlık Bakımı Memnuniyet Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Veriler; tanımlayıcı istatistikler, Student t, ANOVA, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırmaya alınan çocukların %51.4’nün akut bir hastalık nedeniyle hastanede yattığı ve görüşme yapılan ebeveynlerin %88.1’inin anne olduğu bulunmuştur. Çocuğu 20 günden daha uzun süre hastanede kalan ebeveynlerin, hastanede kalış süresi uzadıkça memnuniyet puanlarının düştüğü; çocuğunun tanısı, tedavisi ve bakımı hakkında bilgilendirilen ebeveynlerin memnuniyet puanlarının arttığı; stres ve öfke duygularını ifade etme gereksinimi olan ebeveynlerin ise memnuniyet puanlarının düştüğü saptanmıştır (p < .05). Sonuç: Hastanede çocuğuna refakat eden ebeveynlerin, çocuğunun tanısı, tedavisi ve bakımı konusunda bilgilendirilmesi genel memnuniyet düzeylerini arttırdığı, stres ve öfke düzeylerini ise azalttığı belirlendi. Hemşirelerin, ebeveynlere ihtiyaç duydukları konularda danışmanlık ve eğitim hizmetleri vermesi önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.