Background: Health literacy is described as a means to obtain new information and reach more positive attitudes, more competence, positive health behaviors and better health outcomes. Social media use and self-directed learning with technology affecting health literacy of children. Objectives: This study is to examine the effect of social media and their self-directed learning with technology on health literacy. Methods: The study was conducted with a total of 507 students from two secondary schools located in Turkey's Aegean region. Descriptive Information Form”, “Social Media Purpose Use Scale”, “Self-Directed Learning with Technology Scale” and “Health Literacy Scale for School-Aged Children” were used as data collection tools. Results: Result of the regression analysis showed, there was a positive moderate significant correlation between the mean total scores of the purpose of social media use (β =.60, p <.001) and health literacy there was a positive moderate significant correlation between self-directed learning with technology (β =.58, p <.001) and health literacy. The health literacy of the students was mostly affected from the mean total scores of the purpose of social media use and the self-directed learning with technology, respectively. It was found that 46% (F = 215.872, p < .001) of the factors affecting the health literacy in the overall model could be accounted by the purpose of social media use and self-directed learning with technology. Conclusion: It is reported that there is a positive significant correlation between health literacy of the children and the purposes of social media use and self-directed learning with technology.
-
-
-
Giriş: Sağlık okuryazarlığı; yeni bilgiler elde etmeye, daha pozitif tutumlara, daha fazla öz yetkinliğe, olumlu sağlık davranışlarına ve daha iyi sağlık sonuçlarına ulaşmak için bir yol olarak tanımlanmaktadır. Yapılan çalışmalar sosyal medya kullanım amacı ve teknoloji ile kendi kendine öğrenme çocukların sağlık okur-yazarlığını etkilediğini vurgulamaktadır. Amaç: Bu çalışma öğrencilerin sosyal medya kullanım amaçları ve teknoloji ile kendi kendine öğrenmelerinin sağlık okuryazarlığına etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Çalışma Türkiye’nin Ege bölgesinde yer alan iki ayrı ortaokulda 507 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Tanımlayıcı Bilgi Formu”, “Sosyal Medya Kullanım Amaçları Ölçeği”, “Çocuklar İçin Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği” ve “Okul Çağındaki Çocuklar İçin Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği” kullanılmıştır. Bulgular: Regresyon analizi sonucunda, çocukların sosyal medya kullanım amacı toplam puan ortalamaları ve sağlık okur-yazarlığı arasında pozitif orta derecede anlamlı bir ilişki (β = .60, p <.001), teknoloji ile kendi kendine öğrenme ve sağlık okur yazarlığı arasında pozitif orta derecede anlamlı bir korelasyon bulunmuştur (β = .58, p < .001). Öğrencilerin sağlık okur-yazarlığını sırasıyla en çok sosyal medya kullanım amaçları ve teknoloji ile kendi kendine öğrenme toplam puan ortalamalarının etkilediği saptanmıştır. Modelin genelinde sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörlerin %46’sının (F= 92.915, p <.001) sosyal medya kullanım amaçları ve teknoloji ile kendi kendine öğrenme ile açıklandığı bulunmuştur. Sonuç: Çocukların sağlık okuryazarlığı ile sosyal medya kullanım amaçları ve teknoloji ile kendi kendine öğrenme arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.