Giriş: Hemşirelikte karşılanamayan bakım son yıllarda dikkat çeken güncel bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Amaç: Bu araştırmanın amacı pediatri hemşireleri tarafından karşılanamayan bakım ve nedenlerini belirlemektir. Yöntem: Tanımlayıcı kesitsel nitelikte olan araştırma 1-30 Haziran 2021 tarihleri arasında Gaziantep ilinde bir Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi’nde yürütüldü. Araştırmanın evreni 500 pediatri hemşiresi oluşturdu. Araştırmanın örneklem sayısını belirlemek amacıyla G*Power (v3.1.9.7) programı kullanıldı ve toplam 403 hemşire örneklemi oluşturdu. Araştırmada; pediatri hemşirelerinin sosyo-demografik özellikleri ve mesleki özelliklere ilişkin bir soru formu ile “Pediatri Hemşireliğinde Karşılanamayan Bakım ve Nedenleri-Pediatrik Versiyon Anketi” kullanıldı. Bulgular: Araştırmada pediatri hemşirelerinin çalıştıkları son vardiyada %29 ile %87.3 oranında karşılanamayan hemşirelik bakımı olduğu belirlendi. Karşılanamayan bakımların sırasıyla; en çok hemşirelik bakım planına uyarak çocuğu kaldırma ve yürütme, ebeveynleri çocuğun bakımına dahil etme ve refakatçi tarafından yapılan uygulamaların değerlendirilmesi iken, en az sırayla günlük yatak başı vizite katılma, uygulanan ilaç etkinliklerinin değerlendirilmesi ve farmakolojik veya non-farmakolojik ağrı değerlendirmesi ile tüm hemşirelik verilerinin kayıt altına alınması olduğu saptandı. Hemşirelik mesleğini isteyerek seçmeyen, pediatri alanında çalışma yılı 1-5 olan ve bu alanda çalışmaktan kısmen memnun olan hemşirelerin; materyal, çalışan kaynaklı ve iletişim nedeni ile bakımı karşılayamadıkları ve aradaki farkların istatistiksel olarak anlamlı düzeyde olduğu saptandı (p ˂ .05). Sonuç ve Öneriler: Bu sonuçlara göre; pediatri hemşirelerinin son vardiyalarında en az bir bakımı karşılayamadığı, bakımı karşılayamama nedenlerinin en çok mesleki özellikleri ve deneyimlerden etkilendiği saptandı. Karşılanamayan bakımın nedenleri ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi, hemşirelerin hizmet içi eğitimler ile desteklemesi ve kurumlarda bakım uygulamalarını güçlendirici politikaların benimsetilmesi önerilmektedir.
YOK
Pandemi döneminde bu çalışmaya destek veren pediatri hemşirelerine teşekkür ederiz.
Background: Missed care in nursing has emerged a current issue that has attracted attention in recent years. Objective: The purpose of the current study is to determine the missed nursing care and its reasons by pediatric nurses. Methods: This descriptive cross-sectional study conducted at Gaziantep a Maternity and Pediatric Hospital among 1-30 June 2021. The population of the study consisted of 500 pediatric nurses. The sample size was composed of a total 403 nurses, which were determined according to The G*Power (v3.1.9.7) program. In study; a question form including socio-demographic and professional characteristics of ‘Missed Care in Pediatric Nursing and Its Causes-Pediatric Version Questionnaire’. Results: In the study, it was determined that there was missed nursing care between %29 and %87.3 of pediatric nurses in the last shift they worked. Missed care was determined that respectively; the most raising and carrying the child following the nursing care plan, involving the parents in the child’s care, and evaluating the practices by the companion. The least; attending daily bedside visits, evaluating drug efficacy and pharmacological or non-pharmacological pain assessment and recording all nursing data. It was detected that did not willing to choose nursing profession, had 1-5 years of pediatric nurse and were partially satisfied with working in this unit that material resources, communication and labor resources of the reason missed nursing care, and the differences were statistically significant (p ˂ .05). Conclusion and Recommendations: According to results; pediatric nurses had at least one missed nursing care on their previous shift, it was determined that the reason missed nursing care mostly affected by professional characteristics and experiences. It is recommended to determine the reasons of missed care and the factor affecting it, to support nurses with in-service training and to adopt policies that strengthen practices in institutions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.