Giriş: COVID-19 pandemi sürecinde yüz yüze eğitime ara verilerek geleneksel eğitim uzaktan eğitim sürecine göre şekillendirilmiş ve dersler uzaktan eğitim ile yürütülmüştür.
Amaç: Bu çalışma, pandemi sürecinde hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile öğrenme algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı-kesitsel türde yürütülen bu çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinin hemşirelik bölümü ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören 108 öğrenci oluşturmuştur. “Tanıtıcı Özellikler Formu”, “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Algılanan Öğrenme Ölçeği” kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmanın verileri sayı, yüzde, ortalama, bağımsız örneklem t testi, ANOVA ve Pearson korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamaları 21.64 (±1.74) ve %60.2’si kadındır. Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalaması 55.96 (±15.99), Algılanan Öğrenme Ölçeği puan ortalaması 35.90 (±11.63) olarak bulunmuştur. Öğrencilerin yaşadığı yer ile E-Öğrenmeden Kaçma alt boyutu, sınıf düzeyi ile Bilişsel alt boyutu puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Algılanan Öğrenme Ölçeği ile E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı yüksek düzeyde pozitif yönlü doğrusal ilişki bulunmuştur (r =.743, p<.001).
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumları ile öğrenme algıları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Uzaktan eğitim ortamlarında öğrenme algısını geliştirmek için öğrencilerin görüş ve düşüncelerini paylaşabilmesi, öğretim elemanı ve akranları ile etkileşimde bulunabilmesi gerekmektedir. Hemşire eğitimcilerin, e-öğrenme sürecinde dersleri çevrimiçi işbirlikli öğrenme yaklaşımları ile destekleyerek yapılandırmaları önerilmektedir.
Algılanan Öğrenme Uzaktan Eğitim E-Öğrenme Hemşirelik Öğrenci
YOK
YOK
Background: During the COVID-19 pandemic process, all educational institutions were closed and traditional education was shaped according to the distance education process, and courses were conducted with distance education.
Objectives: This study was conducted to examine the relationship between nursing students’ attitudes towards e-learning and perceived learning during the pandemic process.
Methods: The sample of this descriptive cross-sectional study consisted of 108 students studying in the second, third and fourth grades of an university’s nursing department in the 2020-2021 academic year. Data were collected using “The Descriptive Characteristics Form”, “The Attitude Scale Towards E-Learning” and “The Perceived Learning Scale”. The data of the study were evaluated by number, percentage, mean, Independent Sample T Test, ANOVA and Pearson Correlation analysis.
Results: The mean age of the students participating in the research was 21.64 (± 1.74) and 60.2% of were women. The students’ Attitude Scale Towards E-Learning mean score was 55.96 (± 15.99), and the Perceived Learning Scale mean score was 35.90 (± 11.63). It has been stated that there was a statisticallysignificant difference between the place where the students live and the mean
scores of the E-Learning Sub-dimension, grade level and Cognitive sub-dimension. There was a statistically significant and highly positive linear relationship between Perceived Learning Scale mean scores and E-Learning Attitude Scale mean scores (r = .743, p < .001).
Conclusion: A significant relationship was found between the attitudes towards e-learning and perceived learning of nursing students. In distance education environments, students should be able to share their views and thoughts, to interact with the instructors and their peers to improve the perception of learning. It may be recommended that nurse educators configure the lessons in the e-learning process by supporting them with online collaborative learning approaches.
Distance Education Preceived Learning E-Learning Nursing Students
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 15 Sayı: 4 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.