Bu makalede, pragmatist görüşler taşıyan din eğitimi
yaklaşımı ve onu savunan eğitimcilerin fikirleri ele alınmıştır. Söz konusu
yaklaşımın din eğitimi anlayışı, bu anlayışın temellendiği eğitim paradigması
ile bilgi ve öğrenme konusundaki belli başlı varsayımları
değerlendirilmektedir. Bu yaklaşımda din eğitiminin hedefi olarak bilgi yerine
tecrübe merkeze alınmaktadır. İnsanın varoluşunda bilgiden çok tecrübenin etkin
olduğu savunularak kişilik gelişimi açısından tecrübelere öğretim sürecinde
daha fazla önem verilmektedir. Anti-pozitivist karakterde dönüşümcü bir eğitim
anlayışına sahip söz konusu yaklaşımda bilgi ve öğrenmeyle ilgili pragmatist
kabullerin yanında kişilikle ilgili varsayımlarında postmodernist izler
görülmektedir. Makalenin ilk bölümünde yeni din eğitimi yaklaşımlarının
sosyo-kültürel ve pedagojik arka planı; ikinci bölümde bu yaklaşımın felsefî
temelde bilgi ile ilgili varsayımları ve son bölümde de ona yöneltilen
eleştirilere yer verilmiştir.
Din Eğitimi Pragmatist Yaklaşım John Dewey Dönüştürücü Eğitim Paradigması Deneyimsel Öğrenme
In this article, the approach of
religious education with pragmatist views and the ideas of the educators
advocating it have been discussed. Religious education perspective of in
question approach, the educational paradigm on which it is based and the major
assumptions on knowledge and learning are assessed. This approach is centered
on understanding rather than knowledge as the aim of religious education. In
the teaching processes, more attention is given to the subjective experience of
children in terms of personality development arguing that experience is more
effective than knowledge in the existence of man. In this approach, which has a
transformational educational perspective in the anti-positivist character,
postmodernist traces are seen in personality-related assumptions as well as
pragmatist acceptances related to knowledge and learning. In the first part of
the article, the socio-cultural and pedagogical backgrounds of this new religious
education approach; in the second part, some hypothesis of this approach
related to knowledge in terms of philosophical basis; and in the last part of
this article main criticisms towards this approach will be given.
Religious Education Pragmatist Approach John Dewey Transformative Educational Paradigm Experiental Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 47 |