BibTex RIS Kaynak Göster

TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-

Yıl 2005, Cilt: 20 Sayı: 1 - Cilt: 20 Sayı: 1, 1 - 13, 25.07.2016

Öz

Bu çalışmada, Mersin Ticaret ve Sanayi Odasına kayıtlı, bu ilde tekstil ve/veya konfeksiyon sektörlerinde faaliyet gösteren küçük ve orta büyüklükteki işletme niteliğindeki 44 adet tekstil ve konfeksiyon işletmesinin yöneticileri ile görüşülerek pazarlama sorunları araştırılmış, bu sorunlar derinlemesine analiz edilmiştir. Ayrıca, bu işletmelerin yöneticilerinin elektronik ticaret konusundaki görüş ve beklentileri alınmıştır. Bu görüşler ışığında, araştırma yapılan küçük ve orta büyüklükteki işletmelere elektronik ticaret ve elektronik pazarlama konularında yeni açılımlar kazandırılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AKŞAM Gazetesi-Teknolojik Platform Eki (25 Kasım 2001), “Yükselen Değer KOBİ”, 4.
  • ALPUGAN, Oktay, DEMİR, Hulusi, OKTAV, Mete ve Nurel ÜNER (1995), İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • BLANKSON, Charles ve David STOKES ( 2002), “Marketing Practices in the UK Small Business Sector”, Marketing Intelligence&Planning, 20(1), 49-61.
  • ERTAŞ, Sacit (2000), “Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişimi, Avantajları, Güvenliği”, Veysel Bozkurt(der), Elektronik Ticaret içinde, Alfa Yayınevi.
  • DAY, John (2000), “The value and importance of the small firm to the world economy”, European Journal of Marketing, 34(9/10).
  • EKONOMİK FORUM DERGİSİ (2002), “Küreselleşme KOBİ’leri ön plana çıkarıyor”, (Rifat Hisarcıklıoğlu ile Söyleşi), 9(3), 6-7.
  • GILMORE, Audrey, CARSON, David ve Ken GRANT (2001), “SME Marketing in Practice”, Marketing Intelligence&Planning, 19(1), 6- 11.
  • İNFOMAG Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (2003), “KOBİ’lere Teknolojinin Yararlarını Anlatın”, (Rifat Hisarcıklıoğlu ile Söyleşi), 3(33), 61-65.
  • KORKMAZ, Nuray (2002), Sorularla İnternet ve E-ticaret Rehberi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2002-37.
  • KOSGEB Web Sitesi, “Türkiye’de KOBİ’lerin Yeri ve Önemi”, www.kobinet.org.tr/ekonomi/001.html .
  • KÜRESELLEŞME ve TÜRKİYE’DEKİ KOBİ’LERE ETKİLERİ (2002), İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2002-13.
  • MERSİN TİCARET ve SANAYİ ODASI Web Sitesi, www.mtso.org.tr/mp/categories.php .
  • POLLALIS, Yannis (2000), ”E-commerce Opportunities for Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): Analysis&Cases within the European Union”, www.ifgh.ac.at/kmuforum.html(04/2002).
  • STRAUSS, Judy ve Raymond FROST (2000), E-Marketing, Second Edition, New Jersey: Prentice-Hall. Inc.
  • TURBAN, Efraim, KING David, LEE Jae, WARKENTIN Merrill ve Michael CHUNG (2002), Electronic Commerce, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • YAHYAGİL, Mehmet (2001), KOBİ’lerde Bilgisayar Teknolojileri Uygulamaları, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2001-26.
Yıl 2005, Cilt: 20 Sayı: 1 - Cilt: 20 Sayı: 1, 1 - 13, 25.07.2016

Öz

In this article, the marketing problems of 44 SMEs’ which function in textile and garment sectors in Mersin region, were questioned and analyzed. Thus, the opinions of these SMEs’ managers’ about electronic commerce are investigated. By this way, we tried to conduct new perspectives to these businesses about the solution of marketing problems, electronic commerce and electronic marketing.

Kaynakça

  • AKŞAM Gazetesi-Teknolojik Platform Eki (25 Kasım 2001), “Yükselen Değer KOBİ”, 4.
  • ALPUGAN, Oktay, DEMİR, Hulusi, OKTAV, Mete ve Nurel ÜNER (1995), İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınevi.
  • BLANKSON, Charles ve David STOKES ( 2002), “Marketing Practices in the UK Small Business Sector”, Marketing Intelligence&Planning, 20(1), 49-61.
  • ERTAŞ, Sacit (2000), “Elektronik Ticaret: Tanımı, Gelişimi, Avantajları, Güvenliği”, Veysel Bozkurt(der), Elektronik Ticaret içinde, Alfa Yayınevi.
  • DAY, John (2000), “The value and importance of the small firm to the world economy”, European Journal of Marketing, 34(9/10).
  • EKONOMİK FORUM DERGİSİ (2002), “Küreselleşme KOBİ’leri ön plana çıkarıyor”, (Rifat Hisarcıklıoğlu ile Söyleşi), 9(3), 6-7.
  • GILMORE, Audrey, CARSON, David ve Ken GRANT (2001), “SME Marketing in Practice”, Marketing Intelligence&Planning, 19(1), 6- 11.
  • İNFOMAG Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi (2003), “KOBİ’lere Teknolojinin Yararlarını Anlatın”, (Rifat Hisarcıklıoğlu ile Söyleşi), 3(33), 61-65.
  • KORKMAZ, Nuray (2002), Sorularla İnternet ve E-ticaret Rehberi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2002-37.
  • KOSGEB Web Sitesi, “Türkiye’de KOBİ’lerin Yeri ve Önemi”, www.kobinet.org.tr/ekonomi/001.html .
  • KÜRESELLEŞME ve TÜRKİYE’DEKİ KOBİ’LERE ETKİLERİ (2002), İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2002-13.
  • MERSİN TİCARET ve SANAYİ ODASI Web Sitesi, www.mtso.org.tr/mp/categories.php .
  • POLLALIS, Yannis (2000), ”E-commerce Opportunities for Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): Analysis&Cases within the European Union”, www.ifgh.ac.at/kmuforum.html(04/2002).
  • STRAUSS, Judy ve Raymond FROST (2000), E-Marketing, Second Edition, New Jersey: Prentice-Hall. Inc.
  • TURBAN, Efraim, KING David, LEE Jae, WARKENTIN Merrill ve Michael CHUNG (2002), Electronic Commerce, New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • YAHYAGİL, Mehmet (2001), KOBİ’lerde Bilgisayar Teknolojileri Uygulamaları, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayını, Yayın No:2001-26.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38JN96FA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

AYŞE Şahin Bu kişi benim

HULÛSİ Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 20 Sayı: 1 - Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şahin, A., & Demir, H. (2016). TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 1-13.
AMA Şahin A, Demir H. TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;20(1):1-13.
Chicago Şahin, AYŞE, ve HULÛSİ Demir. “TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20, sy. 1 (Temmuz 2016): 1-13.
EndNote Şahin A, Demir H (01 Temmuz 2016) TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20 1 1–13.
IEEE A. Şahin ve H. Demir, “TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 1, ss. 1–13, 2016.
ISNAD Şahin, AYŞE - Demir, HULÛSİ. “TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 20/1 (Temmuz 2016), 1-13.
JAMA Şahin A, Demir H. TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;20:1–13.
MLA Şahin, AYŞE ve HULÛSİ Demir. “TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 20, sy. 1, 2016, ss. 1-13.
Vancouver Şahin A, Demir H. TEKSTİL VE/VEYA KONFEKSİYON SEKTÖRLERİNDE FAALİYET GÖSTEREN KÜÇÜK VE ORTA BÜYÜKLÜKTEKİ İŞLETMELERİN PAZARLAMA SORUNLARI VE ELEKTRONİK TİCARETTEN BEKLENTİLERİ -MERSİN ÖLÇEKLİ BİR UYGULAMA-. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;20(1):1-13.