BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2002, Cilt: 17 Sayı: 2 - Cilt: 17 Sayı: 2, 19 - 37, 25.07.2016

Öz

Bu çalışmada öğretim üyelerinin iş tatmin profilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için cevaplayıcılar, araştırmacı tarafından hazırlanan soru formundaki genel tatmin sorularından aldıkları puanlara göre, “memnun”, “tatmin” ve “memnun değil” olarak üç gruba ayrılmış, daha sonra bu grupların on farklı iş boyutundaki tatmin/ tatminsizlik dereceleri karşılaştırılmıştır. Sonuçlar, her bir grubun özellikle işin niteliği, prestij, akademik ortam, amirin tutum davranışları ve çalışma arkadaşları boyutlarından duydukları tatmin/tatminsizlik dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğunu göstermektedir. Elde edilen tatmin profilleri, öğretim üyelerinin akademik kariyere bağlı olarak sınıflandırılmasına bir alternatif teşkil etmesi itibari ile önemlidir. Ayrıca bu tür bir sınıflandırmadan, öğretim üyelerinin etkinliklerinin değerlendirilmesi, problem kaynaklarının tespiti, düzeltici/önleyici tedbirlerin alınması ve iyileştirme faaliyetlerinin planlanmasında yaralanılabilir.

Yıl 2002, Cilt: 17 Sayı: 2 - Cilt: 17 Sayı: 2, 19 - 37, 25.07.2016

Öz

This study tries to establish job satisfaction profiles for academicians. For this end using the answers given to general satisfaction questions, academicians are grouped into three: happy workers (group 1), satisfied workers (group 2), unhappy workers (group 3), then compared satisfaction levels of these groups based on ten different job dimension. Results show significant variations in job satisfaction levels. Academicians enjoy especially for job itself, prestige, academic environment, supervision/supervisor behavior and co-workers behavior dimensions. This satisfaction profile is important because it represents a way of classifying academicians apart from the traditional approach based on the criterion of rank alone. It may also have an implication for management for evaluating the effectiveness of academicians, determining problem sources, taking appropriate corrective/preventive actions and planning continual improvement activities.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38NH29GB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Türker Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 17 Sayı: 2 - Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baş, T. (2016). ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 19-37.
AMA Baş T. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;17(2):19-37.
Chicago Baş, Türker. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Temmuz 2016): 19-37.
EndNote Baş T (01 Temmuz 2016) ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 19–37.
IEEE T. Baş, “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 19–37, 2016.
ISNAD Baş, Türker. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (Temmuz 2016), 19-37.
JAMA Baş T. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;17:19–37.
MLA Baş, Türker. “ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2016, ss. 19-37.
Vancouver Baş T. ÖĞRETİM ÜYELERİNİN İŞ TATMİN PROFİLLERİNİN BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;17(2):19-37.