Gıda ürünleri tüketicilerin zorunlu ihtiyaçları içinde ilk sırayı almakta ve gelir düzeyine bağlı olarak aile harcama bütçesi içindeki önemi değişik oranlarda ortaya çıkmaktadır. Gelir düzeyinin alt katmanlarına inildikçe harcamalar içindeki payı yükselmektedir. Bunun yanında tüketicilerin eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe bu ürünleri tüketim bilinci giderek artmaktadır. Bu eğilimler işletmelerin özellikle ürüne ilişkin kararlarını yakından etkilemektedir. Bu çalışmada tüketicinin gıda ürünlerine yönelik tüketim kararını bilinçli olarak verip vermediğini ve ürüne ilişkin besleyicilik değeri ile ilgilenip ilgilenmediğini ve başlıca ürün özelliklerini nasıl algıladığı ortaya çıkartılmaya çalışılmaktadır.
Tutum Algılama Besleyicilik Değeri Katkı Maddeleri Sağlığı koruma bilinci
Food products takes the priority in the consumer’s basic needs and their importance in the family purchasing budget varies according to their income level. It’s proportion to total expenditure goes up when it’s gone down to the lower income levels. On the other hands the consumption conscious of these products is increasingly rising as the education and income level increases. These trends closely affect the companies decisions on the products.In this study, it is tried to understand whether the consumer takes the decision on the consumption of food product, he or she is interested in nutrition value of the product, and how he she perceives the main product characteristics.
Diğer ID | JA38SC29SJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 16 Sayı: 1 - Cilt: 16 Sayı: 1 |