Pazarlamanın temel amacı, tüketici istek ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılamaktır. Tüketici istek ve gereksinimleri zaman içinde hızlı bir şekilde sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle böyle bir yapıyı karşılayacak pazarlama sisteminin’ de dinamik olması gerekmektedir. Bunun gerçekleştirilebilmesi, tüketici istek ve gereksinimlerinin sürekli takip edilerek, nelerden, nasıl etkilendiğinin belirlenmesi ve tetkik edilmesine ihtiyaç göstermektedir. İşletmeler hedef tüketici kitlelerinin istek ve gereksinimlerini ne kadar iyi karşılarlarsa o kadar rekabetçi avantaj sağlarlar. Bunu yapabilmeleri için de pazarlama yöneticileri hedef tüketici kitlelerini çok iyi tanımalıdırlar. Bu amaçla onlar toplumdaki sosyal, kültürel, ekonomik, psikolojik, politik ve demografik değişim ve eğilimleri sürekli olarak takip etmelidirler. Bugüne kadar ülkemizde tüketici konusunda yapılan araştırmalar daha çok genç tüketiciler üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma yaşlı tüketiciler pazarı ile ilgili ilk çalışmalardan biridir ve bundan sonraki çalışmalara katkıda bulunacağını ümit ediyorum.
Yaşlı tüketici pazarı yeni pazar fırsatları hedef tüketici kitlesi
The main purpose of the marketing is to meet consumers' demands and needs in best way. Consumers' demands and needs is always changing. To meet this dynamic concept (structure) marketing system has to be dynamic . İt is possible to make marketing system dynamic by analysising and following consumers needs and demands.
The better the companies meets their target markets' (consumers) needs and demands. The more they get competitive advantage. To achieve this good companies have to follow on social, cultural, economicial, pyschological, political and demographical changes and tendencies.
Surveys caried out so far in Turkey are mostly focused on young consumers. This study is one of the fırst studies in this fıeld and I hope it will contribute the future studies.
Diğer ID | JA38TD62SV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 15 Sayı: 1 - Cilt: 15 Sayı: 1 |