BibTex RIS Kaynak Göster

GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI

Yıl 2000, Cilt: 15 Sayı: 1 - Cilt: 15 Sayı: 1, 0 - 0, 25.07.2016

Öz

Pazarlamanın temel amacı, tüketici istek ve gereksinimlerini en iyi şekilde karşılamaktır. Tüketici istek ve gereksinimleri zaman içinde hızlı bir şekilde sürekli değişiklik göstermektedir. Bu nedenle böyle bir yapıyı karşılayacak pazarlama sisteminin’ de dinamik olması gerekmektedir. Bunun gerçekleştirilebilmesi, tüketici istek ve gereksinimlerinin sürekli takip edilerek, nelerden, nasıl etkilendiğinin belirlenmesi ve tetkik edilmesine ihtiyaç göstermektedir. İşletmeler hedef tüketici kitlelerinin istek ve gereksinimlerini ne kadar iyi karşılarlarsa o kadar rekabetçi avantaj sağlarlar. Bunu yapabilmeleri için de pazarlama yöneticileri hedef tüketici kitlelerini çok iyi tanımalıdırlar. Bu amaçla onlar toplumdaki sosyal, kültürel, ekonomik, psikolojik, politik ve demografik değişim ve eğilimleri sürekli olarak takip etmelidirler. Bugüne kadar ülkemizde tüketici konusunda yapılan araştırmalar daha çok genç tüketiciler üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma yaşlı tüketiciler pazarı ile ilgili ilk çalışmalardan biridir ve bundan sonraki çalışmalara katkıda bulunacağını ümit ediyorum.

Yıl 2000, Cilt: 15 Sayı: 1 - Cilt: 15 Sayı: 1, 0 - 0, 25.07.2016

Öz

The main purpose of the marketing is to meet consumers' demands and needs in best way. Consumers' demands and needs is always changing. To meet this dynamic concept (structure) marketing system has to be dynamic . İt is possible to make marketing system dynamic by analysising and following consumers needs and demands.
The better the companies meets their target markets' (consumers) needs and demands. The more they get competitive advantage. To achieve this good companies have to follow on social, cultural, economicial, pyschological, political and demographical changes and tendencies.
Surveys caried out so far in Turkey are mostly focused on young consumers. This study is one of the fırst studies in this fıeld and I hope it will contribute the future studies.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38TD62SV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Marangoz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 15 Sayı: 1 - Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Marangoz, M. (2016). GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1).
AMA Marangoz M. GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;15(1).
Chicago Marangoz, Mehmet. “GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15, sy. 1 (Temmuz 2016).
EndNote Marangoz M (01 Temmuz 2016) GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15 1
IEEE M. Marangoz, “GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 1, 2016.
ISNAD Marangoz, Mehmet. “GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15/1 (Temmuz 2016).
JAMA Marangoz M. GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;15.
MLA Marangoz, Mehmet. “GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 1, 2016.
Vancouver Marangoz M. GELECEĞİN PAZAR YAPILARINDAKİ DEĞİŞİM VE YAŞLI TÜKETİCİLER PAZARI. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;15(1).