In this study, modeling and position feedback proportional-derivative control of industrial 300 tons H-type hydraulic press is realized using a different modeling approach. In this modeling approach, obtaining of behavior of motion of whole system is aimed without using Newton, Lagrange and fluid dynamics equations. Firstly, mechanical motion of press is defined by importing solid model drawn in SolidWorks program to MATLAB/SimMechnanics program. Then obtained model is combined with hydraulic model designed in MATLAB/SimHydraulic program includes hydraulic power unit, valves, cylinders and other components and thereby a model is formed which simulates mechanical and hydraulic motion of press. After these works, proportional-derivative control of all system is realized via position feedback from press model. Finally, realistic simulation model and position feedback control of hydraulic press are realized successfully and obtained controlled stroke, valve displacement, pressure and flow results are presented and interpreted
Hydraulic Press Modeling Proportional-Derivative Control Simulation
Bu çalışmada; endüstriyel 300 tonluk H tipi hidrolik presin farklı bir modelleme yaklaşımı ile modellenmesi ve konum geri beslemeli oransal-türevsel kontrolü gerçekleştirilmiştir. Bu modelleme yaklaşımında Newton , Lagrange ve akışkan dinamiği denklemlerini kullanmadan tüm sistemin hareket davranışının bulunması amaçlanmıştır. Öncelikle presin mekanik hareketi SolidWorks programında çizilen katı modelin MATLAB/SimMechanics programına aktarılması ile oluşturulmuştur. Sonra elde edilen mekanik model, MATLAB/SimHydraulic programında tasarlanan hidrolik güç ünitesi, valfleri, silindirleri ve diğer bileşenleri içeren hidrolik model ile birleştirilmiş ve böylece presin mekanik ve hidrolik hareketini simüle edebilecek bir model oluşturulmuştur. Bu çalışmalardan sonra pres modelinden alınan konum geri beslemesi ile tüm sistemin oransal-türevsel kontrolü gerçekleştirilmiştir. Sonuçta hidrolik presin gerçekci simülasyon modeli ve konum geri beslemeli kontrolü başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş ve elde edilen kontrollü strok, valf yer değiştirmesi, basınç ve debi sonuçları sunulmuş ve yorumlanmıştır
Diğer ID | JA83DM98TM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 54 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.