BibTex RIS Kaynak Göster

PARKING MANAGEMENT BASED APPROACH ON PARKING PROBLEM: EXAMPLE OF IZMIR

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 63 - 73, 01.01.2010

Öz

Increasing vehicle ownership in Turkey and warped urbanization causes lots of problems. One of them is the
park problem which occurs because of the parking place requirements. It is difficult to evaluate these problems
in a different category than the basic problems of transportation. Because incorrect parking lots in the city
increase the transportation problems, it usually affects the traffic bulk and road capacity negatively and slows
down the traffic flow. Traditional parking solutions supplies maximum free space to every user. In this paradigm
solution is to create parking facilities when the problem occurs. But today the modern parking paradigm left this
approach behind and increased the efforts about creating new parking strategies. In this purpose, while
examining the modern parking paradigm and strategies, historical district Konak and commerce-residence
district Karşıyaka are chosen as an example of application areas for studies and analyses. Results for working
area shows that parking strategies supplies reduction in parking place requirements at the range of 30% at short
terms and %75 at long terms..

Kaynakça

  • İzmir Ulaşım Ana Planı, UAP, (2009), Otopark Etüdü. İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), İzmir
  • Litman T.,(2008), Parking Management Strategies, Evaluation and Planning.Victoria Transport Policy Institute, http:/www.vtpi.org/park_man.pdf.
  • Haldenbilen S., Murat Y.Ş., Baykan N.,ve Meriç N., (1999). Kentlerde Otopark Sorunu: Denizli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1999, 5, sayı:2-3 s:1099-1108.
  • TCRP Report, Chapter 18, 1995, Parking Management and Supply: Traveler Response to Transportation System Changes, Transportation Research Board Of The National Academies
  • Yardım M.S., Okubay M., (2009) Bölgesel Otopark Yönetimi ve Eminönü Bölgesi İçin Bir Öneri .8.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Bildiriler Kitabı, s:333-345, 30 Eylül/1-2 Ekim.

OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 1, 63 - 73, 01.01.2010

Öz

Türkiye’de her geçen gün hızla artan araç sahipliği ve çarpık kentleşme pek çok soruna sebep olmaktadır.
Bunlardan bir tanesi günlük ortalama 20 saatten fazla park halinde olan araçların park etme gereksinimi sonucu
ortaya çıkan otopark sorunudur. Bu sorun ulaşımın temel sorunları ile ayrı bir kategoride değerlendirilemez.
Çünkü kent içindeki hatalı veya yanlış parklanmalar trafik hacmini ve yol kapasitesini olumsuz yönde
etkileyerek trafik akışını yavaşlatacak ve/veya durma noktasına getirerek ulaşım sorunlarını arttıracaktır.
Geleneksel olarak otopark çözümleri her taşıt kullanıcısına veya sahibine mümkün olduğunca bedava ve her
yerde park hakkı olarak süre gelmiştir. Ayrıca bu çözümde yetersiz kalınan bölgelere ek park alanları yaratarak
sorun çözülmeye çalışılmıştır. Ancak, günümüzde modern parklanma felsefesi bu anlayışı geride bırakmış ve
yeni parklanma stratejilerinin oluşmasına yönelik çabaları arttırmıştır. Bu amaçla, çalışmada modern parklanma
felsefesi ve stratejileri irdelenerek örnek uygulama alanı olarak İzmir ilinin tarihi dokularından bir olan Konak
ilçesi ile hem ticaret hem de oturma alanı olan Karşıyaka merkez ilçeleri seçilmiş ve park yönetim stratejileri için
çalışmalar ve analizler yapılmıştır. Sonuçlar otopark yönetim stratejilerinin çalışma alanı için, kısa vadede
yaklaşık %30 ve uzun vadede yaklaşık %75 seviyelerinde otopark yeri gereksinimi azalma oranlarına
ulaşılabileceğini göstermiştir.

Kaynakça

  • İzmir Ulaşım Ana Planı, UAP, (2009), Otopark Etüdü. İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), İzmir
  • Litman T.,(2008), Parking Management Strategies, Evaluation and Planning.Victoria Transport Policy Institute, http:/www.vtpi.org/park_man.pdf.
  • Haldenbilen S., Murat Y.Ş., Baykan N.,ve Meriç N., (1999). Kentlerde Otopark Sorunu: Denizli Örneği. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1999, 5, sayı:2-3 s:1099-1108.
  • TCRP Report, Chapter 18, 1995, Parking Management and Supply: Traveler Response to Transportation System Changes, Transportation Research Board Of The National Academies
  • Yardım M.S., Okubay M., (2009) Bölgesel Otopark Yönetimi ve Eminönü Bölgesi İçin Bir Öneri .8.Ulaştırma Kongresi, TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, Bildiriler Kitabı, s:333-345, 30 Eylül/1-2 Ekim.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95SK86RD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Görkem Gülhan Bu kişi benim

Halim Ceylan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gülhan, G., & Ceylan, H. (2010). OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, 12(1), 63-73.
AMA Gülhan G, Ceylan H. OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ. DEUFMD. Ocak 2010;12(1):63-73.
Chicago Gülhan, Görkem, ve Halim Ceylan. “OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi 12, sy. 1 (Ocak 2010): 63-73.
EndNote Gülhan G, Ceylan H (01 Ocak 2010) OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 12 1 63–73.
IEEE G. Gülhan ve H. Ceylan, “OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ”, DEUFMD, c. 12, sy. 1, ss. 63–73, 2010.
ISNAD Gülhan, Görkem - Ceylan, Halim. “OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 12/1 (Ocak 2010), 63-73.
JAMA Gülhan G, Ceylan H. OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ. DEUFMD. 2010;12:63–73.
MLA Gülhan, Görkem ve Halim Ceylan. “OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, c. 12, sy. 1, 2010, ss. 63-73.
Vancouver Gülhan G, Ceylan H. OTOPARK SORUNUNA OTOPARK YÖNETİMİ TEMELİNDE YAKLAŞIMLAR: İZMİR ÖRNEĞİ. DEUFMD. 2010;12(1):63-7.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.