Increasing vehicle ownership in Turkey and warped urbanization causes lots of problems. One of them is the
park problem which occurs because of the parking place requirements. It is difficult to evaluate these problems
in a different category than the basic problems of transportation. Because incorrect parking lots in the city
increase the transportation problems, it usually affects the traffic bulk and road capacity negatively and slows
down the traffic flow. Traditional parking solutions supplies maximum free space to every user. In this paradigm
solution is to create parking facilities when the problem occurs. But today the modern parking paradigm left this
approach behind and increased the efforts about creating new parking strategies. In this purpose, while
examining the modern parking paradigm and strategies, historical district Konak and commerce-residence
district Karşıyaka are chosen as an example of application areas for studies and analyses. Results for working
area shows that parking strategies supplies reduction in parking place requirements at the range of 30% at short
terms and %75 at long terms..
Parking Problem Parking management Parking Transprotation Parking regulations
Türkiye’de her geçen gün hızla artan araç sahipliği ve çarpık kentleşme pek çok soruna sebep olmaktadır.
Bunlardan bir tanesi günlük ortalama 20 saatten fazla park halinde olan araçların park etme gereksinimi sonucu
ortaya çıkan otopark sorunudur. Bu sorun ulaşımın temel sorunları ile ayrı bir kategoride değerlendirilemez.
Çünkü kent içindeki hatalı veya yanlış parklanmalar trafik hacmini ve yol kapasitesini olumsuz yönde
etkileyerek trafik akışını yavaşlatacak ve/veya durma noktasına getirerek ulaşım sorunlarını arttıracaktır.
Geleneksel olarak otopark çözümleri her taşıt kullanıcısına veya sahibine mümkün olduğunca bedava ve her
yerde park hakkı olarak süre gelmiştir. Ayrıca bu çözümde yetersiz kalınan bölgelere ek park alanları yaratarak
sorun çözülmeye çalışılmıştır. Ancak, günümüzde modern parklanma felsefesi bu anlayışı geride bırakmış ve
yeni parklanma stratejilerinin oluşmasına yönelik çabaları arttırmıştır. Bu amaçla, çalışmada modern parklanma
felsefesi ve stratejileri irdelenerek örnek uygulama alanı olarak İzmir ilinin tarihi dokularından bir olan Konak
ilçesi ile hem ticaret hem de oturma alanı olan Karşıyaka merkez ilçeleri seçilmiş ve park yönetim stratejileri için
çalışmalar ve analizler yapılmıştır. Sonuçlar otopark yönetim stratejilerinin çalışma alanı için, kısa vadede
yaklaşık %30 ve uzun vadede yaklaşık %75 seviyelerinde otopark yeri gereksinimi azalma oranlarına
ulaşılabileceğini göstermiştir.
Otopark sorunu Park yönetimi Parklanma Ulaşım Park uygulamaları
Diğer ID | JA95SK86RD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.