In this study, failure bahaviour of two serial bolted laminated composite plates was investigated
experimentally. During the production of laminated composite plates, glass fibers and epoxy were
used as reinforcement and matris materials, respectively. The orientation of laminas were preferred as
cross-ply and symmetric, [02˚/902˚]s
. After the production of plates, the specimens were pepared
according to various dimensional parameters. The maximum failure loads were obtained from
experiments via tensile test machine connected a computer. The bearing strengths were calculated
using experimental failure loads and failure types were determined from observations of tested
specimens. It is understand that, according to experimental study results, failure behavior of two
serial bolted kompozit specimens were effected from geometrical parameters strictly. On the other
hand, the magnitudes of maximum failure loads, bearing strengths and the creation of failure types
were changed related to geometrical parameters.
Bu çalışmada, birbirine seri çift cıvata bağlantılı tabakalı kompozit plakaların hasar davranışı deneysel olarak incelenmiştir. Tabakalı kompozit levhaların üretiminde, takviye elemanı olarak cam lifleri ve matris malzemesi olarak epoksi kullanılmıştır. Tabaka dizilişi olarak, çapraz [02˚/902˚]stakviyeli simetrik oryantasyon seçilmiştir. Levhaların üretiminden sonra, belirlenen çeşitli boyutsal değişkenlere göre deney numuneleri hazırlanmıştır. Bilgisayara bağlı çekme cihazı kullanılarak yapılan deneyler ile bağlantılardaki maksimum hasar yükleri elde edilmiştir. Bu sonuçlar kullanılarak, yatak mukavemetleri hesaplanmış ve numunelerin incelenmesi ile hasar tipleri tespit edilmiştir. Deneysel çalışma sonuçlarına göre, seri çift cıvata bağlantılı kompozit numunelerde incelenen geometrik değişkenlerin, hasar davranışını önemli şekilde etkilediği anlaşılmıştır. Bir başka şekilde ifade etmek gerekirse, maksimum hasar yükleri ile yatak mukavemetlerinin değerlerinin ve hasar tiplerinin oluşumunun geometrik parametrelere bağlı olarak değiştiği tespit edilmiştir
Diğer ID | JA26ET29GB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.