For long years traffic engineers try to find a way to model traffic flow characteristics.
One of the methods used for this purpose is evaluating the obtained data by using statistical
methods. However, the most important problem is to find a distribution that defines the data
properly and also can be applied very easily. Because it meets these properties Cowan M3
distribution is widely used in modeling traffic flows.
In this study, the distribution, which is developed by Cowan (1975) and mostly used to
define the headways between the turning vehicles at roundabouts, is tried to be introduced
and its validity is investigated by using real data.
Headway distributions Cowan M3 distribution Parameter estimation Capacity
Uzun yıllar boyunca trafik mühendisleri, trafik akımlarının karakteristiklerini
modellemenin yollarını aramışlardır. Bu amaçla kullanılan yöntemlerden birisi, istatistiksel
metotlarla, elde edilen verilerin değerlendirilmesidir. Ancak burada karşılaşılan en önemli
sorun, verileri tanımlayan ve kolay uygulanabilir bir dağılımın kullanılmasıdır. Cowan M3
dağılımı, bu özellikleri büyük oranda karşılaması nedeniyle dünyada trafik akımlarının
modellenmesinde kullanılmaktadır.
Çalışmada, bu amaçla Cowan tarafından geliştirilmiş olan ve dünyada özellikle dönel
kavşak içinde dönen akımların arasındaki zaman cinsinden aralıkların tanımlanmasında
kullanılan Cowan M3 dağılımı tanıtılmaya çalışılmış ve bir veri grubu üzerinde denenerek;
geçerliliği araştırılmıştır (Cowan, 1975).
Zaman cinsinden aralık dağılımları Cowan M3 dağılımı Parametre tahmini Kapasite
Diğer ID | JA47MB72YR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2000 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.