Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

University Student Attendance Management System

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 60, 863 - 875, 15.09.2018

Öz

The impact to the academic achievement of the university students'
attendance to the courses was examined by many academic studies and it has been
found that the success rates of the students attended to the courses are
higher. Attendance statuses of students are tracked by classical methods in
many higher education institutions. It is possible to track student attendance
utilizing current information systems. In this paper, an attendance tracking
system has been designed and developed by using contactless smart cards. Web applications
for management of the system and tracking the student attendance have been
developed. Tracking student attendance has become faster and more reliable with
the system. The collected data is analyzed with the data-mining module
integrated into this system, thus proactive measures can be taken and
improvements can be made.

Kaynakça

  • [1] Silah, M. 2003. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasından Süreksiz Durumluk Kaygısının Yeri ve Önemi, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt. 10, s. 102-115.
  • [2] Türnüklü, A., Zoraloğlu, Y., Gemici, Y. 2001. İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim Dergisi, Cilt. 27, s. 417-441.
  • [3] Geçtürk, Ö. 2001. Meslek ve Anadolu Meslek Liselerinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
  • [4] Dalkılıç, F., Aydın, Ö. 2017. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Devamsızlık Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt. 7(3), s. 546-553, DOI: 10.5961/jhes.2017.231.
  • [5] Altınkurt, Y. 2008. Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri Ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 20, s. 129-142.
  • [6] Öztekin, Ö. 2013. Lise Öğrencilerinin Devamsızlık Nedenlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • [7] Jerald, C.D. 2006. Identifying Potential Dropouts: Key Lessons For Building an Early Warning Data System, American Diploma Project Network, Achieve, Inc .
  • [8] Bülbül, H.İ., Küçükali, M., Köseci, S. 2004. Uzaktan Sınav ve Kimlik Algılama Sistemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt. 14, s. 36-45.
  • [9] Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması: Bilgi Toplumu İstatistikleri: 2004-2017, Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1615, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [10] Akçay, M. Çetinkaya, H.H. 2011. Kampüslerde Uygulanan Yeni Biyometrik Sistemler. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Bildirileri, 2 - 4 Şubat, Malatya, s. 385-389.
  • [11] Kainz, O., Cymbalak, D., Lamer, J., Jakab, F. 2014. Visual System for Student Attendance Monitoring with Non-standard Situation Detection. 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 4-5 Aralık, Slovakia, 221-226.
  • [12] Benyo, B., Sodor, B., Doktor, T., Fordos, G. 2012. Student Attendance Monitoring at the University Using NFC. Wireless Telecommunications Symposium (WTS 2012), 18-20 Nisan, Londra, 1-5.
  • [13] Krisha, C.S., Sumanth, N., Prasad, C.R. 2013. RFID based Student Monitoring and Attendance Tracking System. The 4th International Conference on Computing, Communications and Networking Technologies (ICCCNT), 4-6 Temmuz, Tiruchengode, India, 1-5.
  • [14] Silva, F., Filipe, V., Pereira, A. 2008. Automatic Control of Students’ Attendance in Classrooms Using RFID. The 3rd International Conference on Systems and Networks Communications, 26-31 October, Malta, 384-389.
  • [15] Patel, R., Patel, N., Gajjar, M. 2012. Online Students’ Attendance Monitoring System in Classroom Using Radio Frequency Identification Technology: A Proposed System Framework, International Journal of Emerging Technology and Advanced Engineering, Cilt: 2, s. 61-66.
  • [16] Çakır, A., Kaygısız, H. 2011. Kablosuz Öğrenci Yoklama Kontrol Sistemi. The 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 Mayıs, Elazığ, 33-35.
  • [17] Yılmaz, C., Özdil, T., Tümtürk, A., Tümtürk, E. 2011. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Okutulan Üretim Yönetimi Derslerinde Öğrencilerin Devamı İle Başarı Notları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 23- 24 Haziran, İstanbul, 83-91.
  • [18] Yılmaz, M.B., Orhan, F. 2011. Karma Öğrenme Ortamındaki Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Web Materyalini Kullanma Davranışlarının ve Devamlarının Öğrenme Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Journal of Human Sciences, Cilt: 8(2), s. 1028-1048.
  • [19] Özbaş, M. 2010. İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt. 35(156), s. 32-44.
  • [20] Gökyer, N. 2012. Ortaöğretim Okullarındaki Devamsızlık Nedenlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 20(3), s.913-938.
  • [21] Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete, Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/08/20120813-3.htm, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [22] Semiconductors, N. X. P., AN10833-MIFARE Type Identification Procedure. http://www.nxp.com/documents/application_note/AN10833.pdf, 2016, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [23] Kennedy, P.R., Hall, T.G., Hardy, D.A. 2000. U.S. Patent No. 6,084,968. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.
  • [24] Hughes, J.M. 2016. Arduino: A Technical Reference: A Handbook for Technicians, Engineers, and Makers. O'Reilly Media, Inc.., 638s, ISBN: 978-1-118-46446-5.
  • [25] Upton, E., Halfacree, G. 2014. Raspberry Pi user guide. John Wiley & Sons. 152s, ISBN: 978-1-118-46446-5.
  • [26] MFRC522, https://www.nxp.com/documents/data_sheet/MFRC522.pdf, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [27] ART63M, http://www.artelektronik.com/urun-art63m.html, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [28] Howes, T., Kille, S., Yeong, W. 1995, Lightweight Directory Access Protocol (LDAP). RFC1777, Performance Systems International, University of Michigan, ISODE Consortium.
  • [29] Clifton, B. 2012. Advanced Web Metrics with Google Analytics. John Wiley & Sons, 600s, ISBN: 978111816844-8.

Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 60, 863 - 875, 15.09.2018

Öz

Üniversite öğrencilerinin derslere devamlarının
akademik başarıya etkisi birçok akademik çalışma ile irdelenmiş ve derslere
devam eden öğrencilerin başarı oranlarının daha yüksek olduğu tespit
edilmiştir. Devam durumları birçok yükseköğretim kurumunda klasik yöntemlerle
takip edilmektedir. Gelişen teknoloji ile öğrencilerin ders devam takibini
bilgi sistemleri vasıtası ile yapmak mümkün olmuştur. Bu çalışmada, temassız
akıllı kartlar kullanılarak öğrenci devam takip sistemi tasarlanmış ve
geliştirilmiştir. Sistemin yönetimi ve devam durumlarının takibi için web
uygulama ara yüzleri geliştirilmiştir. Sistem ile ders devam takibi daha hızlı
ve güvenilir hale getirilmiştir. Bu sisteme bütünleşmiş veri madenciliği modülü
ile toplanan veriler analiz edilmekte, böylece ileriye dönük önlemler
alınabilmekte ve geliştirmeler yapılabilmektedir. 

Kaynakça

  • [1] Silah, M. 2003. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Çeşitli Nedenler Arasından Süreksiz Durumluk Kaygısının Yeri ve Önemi, Eğitim Araştırmaları Dergisi, Cilt. 10, s. 102-115.
  • [2] Türnüklü, A., Zoraloğlu, Y., Gemici, Y. 2001. İlköğretim Okullarında Okul Yönetimine Yansıyan Disiplin Sorunları, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetim Dergisi, Cilt. 27, s. 417-441.
  • [3] Geçtürk, Ö. 2001. Meslek ve Anadolu Meslek Liselerinde Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans tezi, İstanbul.
  • [4] Dalkılıç, F., Aydın, Ö. 2017. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Devamsızlık Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt. 7(3), s. 546-553, DOI: 10.5961/jhes.2017.231.
  • [5] Altınkurt, Y. 2008. Öğrenci Devamsızlıklarının Nedenleri Ve Devamsızlığın Akademik Başarıya Olan Etkisi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt. 20, s. 129-142.
  • [6] Öztekin, Ö. 2013. Lise Öğrencilerinin Devamsızlık Nedenlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • [7] Jerald, C.D. 2006. Identifying Potential Dropouts: Key Lessons For Building an Early Warning Data System, American Diploma Project Network, Achieve, Inc .
  • [8] Bülbül, H.İ., Küçükali, M., Köseci, S. 2004. Uzaktan Sınav ve Kimlik Algılama Sistemi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt. 14, s. 36-45.
  • [9] Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması: Bilgi Toplumu İstatistikleri: 2004-2017, Türkiye İstatistik Kurumu, http://www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1615, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [10] Akçay, M. Çetinkaya, H.H. 2011. Kampüslerde Uygulanan Yeni Biyometrik Sistemler. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildiriler Bildirileri, 2 - 4 Şubat, Malatya, s. 385-389.
  • [11] Kainz, O., Cymbalak, D., Lamer, J., Jakab, F. 2014. Visual System for Student Attendance Monitoring with Non-standard Situation Detection. 12th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, 4-5 Aralık, Slovakia, 221-226.
  • [12] Benyo, B., Sodor, B., Doktor, T., Fordos, G. 2012. Student Attendance Monitoring at the University Using NFC. Wireless Telecommunications Symposium (WTS 2012), 18-20 Nisan, Londra, 1-5.
  • [13] Krisha, C.S., Sumanth, N., Prasad, C.R. 2013. RFID based Student Monitoring and Attendance Tracking System. The 4th International Conference on Computing, Communications and Networking Technologies (ICCCNT), 4-6 Temmuz, Tiruchengode, India, 1-5.
  • [14] Silva, F., Filipe, V., Pereira, A. 2008. Automatic Control of Students’ Attendance in Classrooms Using RFID. The 3rd International Conference on Systems and Networks Communications, 26-31 October, Malta, 384-389.
  • [15] Patel, R., Patel, N., Gajjar, M. 2012. Online Students’ Attendance Monitoring System in Classroom Using Radio Frequency Identification Technology: A Proposed System Framework, International Journal of Emerging Technology and Advanced Engineering, Cilt: 2, s. 61-66.
  • [16] Çakır, A., Kaygısız, H. 2011. Kablosuz Öğrenci Yoklama Kontrol Sistemi. The 6th International Advanced Technologies Symposium (IATS’11), 16-18 Mayıs, Elazığ, 33-35.
  • [17] Yılmaz, C., Özdil, T., Tümtürk, A., Tümtürk, E. 2011. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Okutulan Üretim Yönetimi Derslerinde Öğrencilerin Devamı İle Başarı Notları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. XI. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 23- 24 Haziran, İstanbul, 83-91.
  • [18] Yılmaz, M.B., Orhan, F. 2011. Karma Öğrenme Ortamındaki Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarının, Web Materyalini Kullanma Davranışlarının ve Devamlarının Öğrenme Yaklaşımlarına Göre Değerlendirilmesi, International Journal of Human Sciences, Cilt: 8(2), s. 1028-1048.
  • [19] Özbaş, M. 2010. İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt. 35(156), s. 32-44.
  • [20] Gökyer, N. 2012. Ortaöğretim Okullarındaki Devamsızlık Nedenlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 20(3), s.913-938.
  • [21] Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, T.C. Resmi Gazete, Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/08/20120813-3.htm, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [22] Semiconductors, N. X. P., AN10833-MIFARE Type Identification Procedure. http://www.nxp.com/documents/application_note/AN10833.pdf, 2016, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [23] Kennedy, P.R., Hall, T.G., Hardy, D.A. 2000. U.S. Patent No. 6,084,968. Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.
  • [24] Hughes, J.M. 2016. Arduino: A Technical Reference: A Handbook for Technicians, Engineers, and Makers. O'Reilly Media, Inc.., 638s, ISBN: 978-1-118-46446-5.
  • [25] Upton, E., Halfacree, G. 2014. Raspberry Pi user guide. John Wiley & Sons. 152s, ISBN: 978-1-118-46446-5.
  • [26] MFRC522, https://www.nxp.com/documents/data_sheet/MFRC522.pdf, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [27] ART63M, http://www.artelektronik.com/urun-art63m.html, (Erişim Tarihi: 09.01.2018).
  • [28] Howes, T., Kille, S., Yeong, W. 1995, Lightweight Directory Access Protocol (LDAP). RFC1777, Performance Systems International, University of Michigan, ISODE Consortium.
  • [29] Clifton, B. 2012. Advanced Web Metrics with Google Analytics. John Wiley & Sons, 600s, ISBN: 978111816844-8.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Aydın 0000-0002-7137-4881

Feriştah Dalkılıç 0000-0001-7528-5109

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 60

Kaynak Göster

APA Aydın, Ö., & Dalkılıç, F. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, 20(60), 863-875.
AMA Aydın Ö, Dalkılıç F. Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi. DEUFMD. Eylül 2018;20(60):863-875.
Chicago Aydın, Ömer, ve Feriştah Dalkılıç. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi 20, sy. 60 (Eylül 2018): 863-75.
EndNote Aydın Ö, Dalkılıç F (01 Eylül 2018) Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 20 60 863–875.
IEEE Ö. Aydın ve F. Dalkılıç, “Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi”, DEUFMD, c. 20, sy. 60, ss. 863–875, 2018.
ISNAD Aydın, Ömer - Dalkılıç, Feriştah. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 20/60 (Eylül 2018), 863-875.
JAMA Aydın Ö, Dalkılıç F. Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi. DEUFMD. 2018;20:863–875.
MLA Aydın, Ömer ve Feriştah Dalkılıç. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, c. 20, sy. 60, 2018, ss. 863-75.
Vancouver Aydın Ö, Dalkılıç F. Üniversite Öğrencilerinin Ders Devamlarının Takibine Yönelik Bilgi Sistemi. DEUFMD. 2018;20(60):863-75.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.