Composite materials are exposed to
various loading speeds when considering the application areas. Understanding
how strain rates affect the behavior of composite materials and estimating this
behavior constitute one of the important work areas. In this work, glass fiber
reinforced epoxy composites were produced and their mechanical behaviour under
various strain rates (2.5 mm/min, 5 mm/min and 10 mm/min) was investigated.
Strain rates was based on crosshead speed. Composite plates were produced by
VARIM (Vacuum Assisted Resin Infusion Method). The samples were cut according
to ASTM standards and then three-point bending test was applied to understand
flexural behaviour of glass fiber reinforced epoxy composites. Composite plates
were prepared as three different fiber orientations (0°, 45°, 90°) and the
effect of different strain rates on different fiber orientations was
investigated. As a result, as strain rate increases, the flexural stress
increases and there is no meaningful change in the modulus of elasticity and
deflection. In addition, the most affected fiber orientation is 45° fiber
orientation for flexural stress.
Kompozit malzemeler, uygulama
alanları göz önüne alındığında çeşitli yükleme hızlarına maruz kalmaktadırlar. Farklı
yükleme hızlarının kompozit malzemelerin davranışını nasıl etkilediğini
anlamak ve bu davranışı tahmin edebilmek önemli çalışma alanlarından birini
oluşturmaktadır. Bu çalışmada, cam elyaf takviyeli epoksi kompozitler üretilmiş
ve çeşitli yükleme hızları altında (2.5
mm/dak, 5 mm/dak ve 10 mm/dak) mekanik davranışları incelenmiştir. Yükleme hızı
olarak piston başlığı hızı baz alınmıştır. Kompozit plakalar VARIM (Vakum
Destekli Reçine İnfüzyon Metodu) ile üretilmiştir. Numuneler ASTM standartlarına
göre kesilmiş ve cam elyaf takviyeli epoksi kompozitlerin eğilme davranışını
anlamak için üç nokta eğilme deneyi uygulanmıştır. Kompozit plakalar, üç farklı
elyaf oryantasyonunda (0 °, 45 °, 90 °) hazırlanmış ve belirlenen yükleme
hızlarının bu elyaf oryantasyonları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Sonuç
olarak, yükleme hızı arttıkça, eğilme gerilmesi artmış fakat elastisite modülü
ve çökme sonuçlarında anlamlı bir değişiklik gözlemlenmemiştir. Ek olarak,
eğilme gerilmesi için en çok etkilenen elyaf oryantasyonun 45° elyaf
oryantasyonu olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 64 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.