Kablosuz güç transferi (KGT), güvenilir olması, emniyetli olması ve su geçirmez gibi önemli avantajları ile dikkat çekmektedir. Bu çalışma, elektrikli araç batarya şarj uygulamaları için bir KGT dönüştürücüsünün tasarım metodunu sunmaktadır. KGT dönüştürücüsündeki her bir eleman için güç kayıp analizi verilmiştir. Dönüştürücü elemanları, düşük güç kaybı ve yüksek verim verecek şekilde belirlenmiştir. Aynı zamanda, yüksek güç yoğunluğu avantajı doğrultusunda, tasarımda Lithium-ion batarya tercih edilmiştir. Tasarlanan sistem çıkış akım ve gerilim regülasyonu için bir dc-dc dönüştürücü kullanmadığı için sunulan sistemin boyutları ve ağırlığı düşürülebilir. Son olarak, verilen tasarım prosedürüne göre 2 kW çıkış gücü ve çıkış gerilimi 250 V-400 V aralığında değişen bir KGT dönüştürücüsünün manyetik-elektrik ortak simülasyonu gerçeklenmiştir. Simülasyon çalışmasında, dönüştürücünün maksimum verimi, 0,3 kuplaj katsayısı ile %96,70 civarında elde edilmiştir.
Elektrikli Araç Batarya Şarjı Kablosuz Güç Transferi LC/S Kompanzasyon Topolojisi Tasarım Optimizasyonu
Wireless power transfer (WPT) has drawn a lot of attention due to its significant advantages such as safety, reliability, weather proof, etc. This paper presents the design methodology of a WPT converter with LC/S compensation topology for electrical vehicle (EV) battery charge applications. The power loss analysis is employed for each component in the WPT converter. The components in the converter are determined based on low power loss and high-power efficiency. The Lithium- ion battery is also preferred in the design due to it’s high power density advantage. Since the designed WPT system does not use a dc-dc converter to regulate the output current and voltage, the size and the weight of the overall system can be reduced. Finally, according to given design procedure, a field-electric common simulation of WPT converter is performed with 2 kW output power while the output voltage is changing between 250 V-400 V. The simulated peak efficiency of the converter is obtained around 96.70% with 0.3 coupling coefficient.
Electrical Vehicles Battery Charging Wireless Power Transfer LC/S Compensation Topology Design Optimization.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 23 Sayı: 68 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.