Dedicated computers control the operation of Cyber Physical Systems such as in-vehicle architectures with the help of sensors and actuators. Securing the real-time communication technologies for in-vehicle platforms attracts the attention of the research community. IEEE 802.1 Time Sensitive Networking (TSN) task group targets the standardization of Ethernet-based deterministic communication technologies due to its high bandwidth and low cost. IEEE P802.1DG working group specifies the profile for secure and real-time automotive embedded systems relying on TSN, which is envisioned to be widely used in future in-vehicle platforms. In this paper, we present an elaborate review of the research work on the security of in-vehicle communication networks with TSN support, and define various Denial of Service (DoS) attack scenarios targeting the real-time traffic in in-vehicle networks. We evaluate the impact of our attack scenarios on the performance of two different realistic in-vehicle communication networks with varying sizes. Experimental results show that DoS attacks can lead to severe consequences disrupting the healthy operation of safety-critical functions in a TSN-compliant in-vehicle network.
In-Vehicle Network Deterministic Real-Time Communication IEEE 802.1 TSN DoS Attacks
Adanmış bilgisayarlar, araç-içi mimariler gibi Siber Fiziksel Sistemlerin operasyonunu sensörler ve aktüatörler yardımıyla kontrol ederler. Araç-içi platformlar için gerçek-zamanlı haberleşme teknolojilerinin güvenli hale getirilmesi araştırma topluluklarının dikkatini çekmektedir. IEEE 802.1 Zaman Hassas Haberleşme (ZHH) görev grubu, yüksek bant genişliği ve düşük maliyeti nedeniyle, Ethernet tabanlı deterministik iletişim teknolojilerinin standardizasyonunu hedeflemektedir. IEEE P802.1DG çalışma grubu, gelecek nesil araç-içi platformlarda yaygın olarak kullanılması öngörülen ZHH teknolojisine dayalı, güvenli ve gerçek-zamanlı otomotiv gömülü sistem profili tanımlamaktadır. Bu makalede, ZHH’yı destekleyen araç-içi haberleşme ağlarının güvenliği ile ilişkili araştırma çalışmalarının kapsamlı bir incelemesi sunulmakta ve araç-içi haberleşme ağlarındaki gerçek zamanlı trafiği hedef alan Hizmet Reddi (HR) saldırı senaryoları tanımlanmaktadır. Saldırı senaryolarımızın, değişken boyutlara sahip iki farklı, gerçekçi araç-içi haberleşme ağlarının performansı üzerindeki etkisi analiz edilmektedir. Deney sonuçlarımız, HR saldırılarının ZHH uyumlu bir araç-içi haberleşme ağındaki güvenlik-kritik fonksiyonların sağlıklı işlevini kesintiye uğratacak ciddi sonuçlara yol açabileceğini göstermektedir.
Araç-İçi Ağlar Deterministik Gerçek-Zamanlı Haberleşme IEEE 802.1 TSN Hizmet Reddi Saldırıları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 76 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.