Comparing
the most popular management tools used by executives regardless of the
geography over years, mission statement consistently remains in the top10.
Transition period from planning to market economy showed that Kyrgyzstan like
other transition economies suffered from a lack of entrepreneurship experience.
Especially crafting of mission statement for organization itself is relatively
new experience for post-Soviet economies like Kyrgyzstan. This paper aims to study
the contents of mission statements of mobile network operators (MNOs) in
Kyrgyzstan and set up whether the mission statements of MNOs include eight
components recommended by Pierce and David (1987). Mission statement components
suggested by Pearce and David are still found to be the most popular and
consistent. The corporate web sites of operators were screened to take out
information about mission statements. This content analysis showed how MNOs are
less successful and consistent in their mission statement. The Pierce and
David’s components were partly included in mission statements of MNO in
Kyrgyzstan.
Strategic Management Mission Statements Corporate Image MNO Kyrgyzstan
Bulunduğu coğrafyaya bakılmaksızın yöneticiler
tarafından yıllar boyunca kullanılan
en popüler yönetsel araçlar karşılaştırıldığında, misyon bildirisi sürekli
olarak ilk 10'da yer almaktadır. Planlı
ekonomiden piyasa ekonomisine geçiş döneminde, diğer geçiş ekonomilerinde de
olduğu gibi Kırgızistan'da da girişimcilik tecrübesinin eksikliğinden
kaynaklanmış olan zorluklar yaşanmıştır. Özellikle örgüt için misyon
bildirilerini oluşturmak, Kırgızistan
gibi Sovyet sonrası ekonomiler için nispeten yeni bir deneyimdir. Bu çalışma,
Kırgızistan'daki cep operatörlerinin misyon bildiri içeriklerini incelemek ve
Pierce ve David (1987) tarafından önerilen 8 bileşenin Kırgızistan’da cep
operatörlerin misyon bildirilerinde bulunup bulunmadığını tespit etmek amacıyla
yapılmıştır. Pearce ve David tarafından
sunulan misyon bildirileri bileşenleri halendüzenli ve tutarlı bir şekilde
kullanılmakta olan araç olarak devam
etmektedir. Cep operatörlerinin kurumsal web sayfaları, onların misyon bildirileri
hakkında bilgi almak amacıyla taranmıştır.
Yapılan içerik analizi sonucunda, Kırgızistan’da faaliyet gösteren cep
operatörlerinin, misyon bildirilerinde daha az başarılı ve tutarlı oldukları ortaya
çıkmıştır. Kırgızistan’da faaliyet gösteren cep operatörlerin misyon
bildirilerinde Pierce ve David (1987) bileşenleri kısmen bulunduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Stratejik Yönetim Misyon Bildirisi Cep Operatörleri Kurumsal İtibar Kırgızistan
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |