BibTex RIS Kaynak Göster

DEMOKRASİ VE SEÇİM KAMPANYALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TARTIŞILMASI: ÜÇÜNCÜ DÜNYA ÜLKELERİ ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 163 - 185, 14.02.2018
https://doi.org/10.16953/deusbed.06081

Öz

 

Demokratikleşme 1990’dan sonra tüm dünyada hızla yayılan bir süreç haline gelmiş, yeni demokrasilerde temsili demokratik kurumların ve serbest seçimlerin yapılması ise temel bir gereklilik olarak ortaya çıkmıştır. Demokratik kurumsal değişimin ne ölçüde gerçekleştiğinin görülebileceği temel alanlardan birisi seçim kampanyalarıdır. Dolayısıyla yeni gelişen demokrasilerde seçim kampanyalarının uygulanışının incelenmesi, demokrasiyle ilişkilerinin anlaşılabilmesi açısından önemlidir. Bu ülkelerin demokrasiyle kurdukları ilişkinin anlaşılabilmesi ise, Türkiye demokrasisinin yüzleşebileceği problemlerin öngörülebilmesi açısından önemlidir. Bu sebeple çalışmada yeni demokrasilerde seçim kampanyalarının geçirdiği değişimler, Doğu Bloku ülkeleri olan Bulgaristan, Macaristan, Ukrayna ve Rusya’da; Latin Amerika ülkeleri olan Şili, Uruguay ve Arjantin’de ayrıca Doğu Asya ülkesi olan Tayvan’da olmak üzere toplam 8 ülkede seçim kampanyalarının değişimi örnekleri çerçevesinde çoklu örnek olay yöntemiyle incelenmiştir. Sonuçta seçim kurumu ve demokrasinin geliştirilmesinde bahsedilen ülkelerin kültürel ve tarihsel özelliklerinin rol oynadığı ortaya konulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Demokrasi, Demokratikleşme, Üçüncü Dünyada Demokrasi, Seçim Kampanyaları, Profesyonelleşme.

Kaynakça

  • Bowler, Shoun ve Farrell, David M. (1992), The Study of Election Campaigning, Shaun Bowler ve David M. Farrell (Der.): 1-23 İçinde Electoral Strategies and Political Marketing, London: The Macmillan Press
  • Büyükakıncı, E. (2003), Orta Avrupa’da Demokratikleşme ve Dış Politika: Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’daki Değişimler, Cem Karadeli (Der.): 134-174 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Çankaya, Özden (2015), Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi: TRT 1927-2000, Ankara: İmge
  • Demirci, Kenan (2013), “Discourse on Democracy in the July 22, 2011 General Elections in Turkey”, Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2-9: 13-18
  • Elster, John (1993), “Majority Rule and Individual Rights”, Stephen Shute ve Susan Harley (Der.): 175-216 İçinde On Human Rights, Oxford Amnesty Lectures, England: Harper Collins Publisher
  • Espindolo, R. (2006), “Electoral Campaigning in Latin America’s New Democracies”, K. Voltmer (Der.): 97-113 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, , Newyork: Routledge
  • Fehervary, Krisztina (2002), “American Kitchens, Luxury Bathrooms, and the Search For a ‘Normal Life’ in Postsocialist Hungary”, Ethnos, 67-3: 369-400.
  • Geddes, Barbara (1999), What Do We Know About Democratization After Twenty Years, Annual Review of Political Science 1999 (2):115-144
  • Gurevitch, Michael ve Kavoori, Anandom P. (1992), “Television Spectacles as Politics”, Communication Monographs, 59: 415-420
  • Hallin ve Papathanospoulos (2002), Political Clientelism and the Media: southern Europe and Latin America in comparative studies, Media Culture and Society, 24: 174-195
  • Huntington, S. P. (2011), Üçüncü Dalga. Ankara: Kilit
  • İlaslan, Süleyman (2014a), “Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Kuruluşu Üzerine Temel Tartışmalar”, SBF Dergisi, 69-3: 481-510
  • İlaslan, Süleyman (2014b), “Türkiye’nin Yeniden Yapılanma Sürecinde Televizyon: 12 Mart 1971 Sonrası Dönemde Televizyon Yayıncılığının Kontrolü ve Yaygınlaştırılması”, KTÜ İletişim Araştırmaları Dergisi, 8: 33-55
  • Jowitt, K. (1995), “Yeni Dünya Düzensizliği”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 303-312 içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi. Ankara: Yetkin
  • Karadeli, C. (2003). 1989 Sonrası Yeni Dünya Düzeni, İstanbul: Cem
  • Karadeli (Der.): 13-16 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Krasnoboka, N. ve Brants, K. (2006), Old and New Media Old and New Politics, K. Voltmer (Der.) 78-95 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Lovell, D. W. (2003), “Komünizm Sonrası Doğu Avrupa’da Milliyetçilik ve Demokratikleşme”, C. Karadeli (Der.): 37-49 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Mancini, P. ve Swanson, David L. (1996), “Politics, Media and Modern Democracy: Introduction”, P. Mancini ve David L. Swanson (Der): 1-26 İçinde Politics, Media and Modern Democracy, Greenwood Publishing: USA
  • Mayhew, Leon (2007), The New Public: Professional Communication and The Means of Social Influence, England: Cambridge University Press
  • Mazzoleni, Gianpietro ve Schulz, W. (1999), “Mediatization of Politics:A Challenge For Democracy?”, Political Communication, 16-3: 247-261
  • McAllister, Ian (1995), “Democracy,Political Parties, and Party Formation in Postcommunist Russia”, Party Politics, 1-1: 49-72.
  • Mccoy, J. , Garber, L. ve Pastor, R. (1995), “Seçimlerin Gözlemlenmesi ve Barışın Oluşturulması”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 223-236 içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Mcnair, Brian (1996), “Television in Post Soviet Russia from monolith to mafia”, Media, Culture & Society, 18: 488-499
  • Meyer, Thomas (2002), Medya Demokrasisi, İstanbul: Türkiye İş bankası Kültür Yayınları
  • Negrine, Ralph ve Papathanassopoulos, Styloinos (1996), The Americanization of Political Communication. Press/Politics 1 (2): 45-62.
  • Nimmo, Dan ve Combs, James E. (1983), Mediated Political Realities, New York: Longman
  • Özbudun, Ergun (1996), Turkey: Haw far From Consolidation?, Journal of Democracy 7(3): 123-138
  • Palma, G. Di. (1995), “Niçin Demokrasi Doğu Avrupa’da İşleyebilir?”, . Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 315-326 İçinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Plasser, F. (2000), Americam Campaign Techniques Worldwide. The Harvard İnternational Journal of Pres/Politics, 5(4): 33–54
  • Plasser, F. (2009), “Political Consulting Worldwide”, Dennis W. Johnson (Der): 24-41 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Plasser, F. ve Lengauer, Gunther (2009), “Television Campaigning Worldwide”, Dennis W. Johnson (Der): 253-271 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Rawnsley, G. (2006), “Democratization and Election Campaigning in Taiwan”, K. Voltmer (Der): 114-129 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Schafrerer, Christian (2009), “Evolution and Limitation of Modern Campaigning in East Asia”, Dennis W. Johnson (Der): 370-392 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Schmitter, P. C. Ve Karl, T. L. (1995), “Demokrasi Nedir… Ne Değildir”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.) içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Tilly, C. (2011), Demokrasi. Ankara: Phoenix
  • Touraine, A. (1997), Demokrasi Nedir?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Voltmer, K. ve Schmitt, R. (2006), New Democracies Without Citizens, K. Voltmer (Der.):199-214 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Wagner, Peter (2005), Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma, Mehmet Küçük (Çev.), İstanbul: Ayrıntı
  • www.freedomhouse.org.(2014),www.freedomhouse.org/report/freedom.press/ , (10-30 Temmuz 2014).
  • www.freedomhouse.org.(2015),http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/2012skor:20skor:20NITskor:20Tables.pdf, (12-14 Mart 2015).
  • www.democracyweb.org.(2014),http://www.democracyweb.org/new-map/, (1 Temmuz 2014).

A DISCUSSION ABOUT THE RELATIONSHIP BETWEEN DEMOCRACY AND ELECTION CAMPAIGNS: AN EVALUATION ON THE THIRD WORLD COUNTRIES SAMPLES

Yıl 2017, Cilt: 19 Sayı: 2, 163 - 185, 14.02.2018
https://doi.org/10.16953/deusbed.06081

Öz

Democratization spreads all over the world after 1990s; hence developing representative institutions and realizing free elections have become a great necessity since then. Political campaign process is an important tool to observe the process of institutional alteration of democracy. Thus analysing the political campaign process in new democracies is very important to understand the  relationship between political campaigns and democracy. In addition, understanding the relationship with democracy of these countries is important for Turkey to foresee the possible problems of Turkish democracy. This study aims to find out the changing of political campaigns process in new democracies in Eastern Europe: Bulgaria,Hungary, Ukraine and Russia, Latin America:Chile, Uruguay, Argentina and East Asia (example of Taiwan). For that purpose this study is employing the multiple case study techniques. In conclusion, the development of elections and democracy have a great role in historical and cultural conditions of these countries itself.

Keywords: Democracy, Democratization, Democracy in the Third World, Political Campaigns, Professionalization.

Kaynakça

  • Bowler, Shoun ve Farrell, David M. (1992), The Study of Election Campaigning, Shaun Bowler ve David M. Farrell (Der.): 1-23 İçinde Electoral Strategies and Political Marketing, London: The Macmillan Press
  • Büyükakıncı, E. (2003), Orta Avrupa’da Demokratikleşme ve Dış Politika: Çek Cumhuriyeti ve Slovakya’daki Değişimler, Cem Karadeli (Der.): 134-174 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Çankaya, Özden (2015), Bir Kitle İletişim Kurumunun Tarihi: TRT 1927-2000, Ankara: İmge
  • Demirci, Kenan (2013), “Discourse on Democracy in the July 22, 2011 General Elections in Turkey”, Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2-9: 13-18
  • Elster, John (1993), “Majority Rule and Individual Rights”, Stephen Shute ve Susan Harley (Der.): 175-216 İçinde On Human Rights, Oxford Amnesty Lectures, England: Harper Collins Publisher
  • Espindolo, R. (2006), “Electoral Campaigning in Latin America’s New Democracies”, K. Voltmer (Der.): 97-113 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, , Newyork: Routledge
  • Fehervary, Krisztina (2002), “American Kitchens, Luxury Bathrooms, and the Search For a ‘Normal Life’ in Postsocialist Hungary”, Ethnos, 67-3: 369-400.
  • Geddes, Barbara (1999), What Do We Know About Democratization After Twenty Years, Annual Review of Political Science 1999 (2):115-144
  • Gurevitch, Michael ve Kavoori, Anandom P. (1992), “Television Spectacles as Politics”, Communication Monographs, 59: 415-420
  • Hallin ve Papathanospoulos (2002), Political Clientelism and the Media: southern Europe and Latin America in comparative studies, Media Culture and Society, 24: 174-195
  • Huntington, S. P. (2011), Üçüncü Dalga. Ankara: Kilit
  • İlaslan, Süleyman (2014a), “Türkiye’de Televizyon Yayıncılığının Kuruluşu Üzerine Temel Tartışmalar”, SBF Dergisi, 69-3: 481-510
  • İlaslan, Süleyman (2014b), “Türkiye’nin Yeniden Yapılanma Sürecinde Televizyon: 12 Mart 1971 Sonrası Dönemde Televizyon Yayıncılığının Kontrolü ve Yaygınlaştırılması”, KTÜ İletişim Araştırmaları Dergisi, 8: 33-55
  • Jowitt, K. (1995), “Yeni Dünya Düzensizliği”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 303-312 içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi. Ankara: Yetkin
  • Karadeli, C. (2003). 1989 Sonrası Yeni Dünya Düzeni, İstanbul: Cem
  • Karadeli (Der.): 13-16 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Krasnoboka, N. ve Brants, K. (2006), Old and New Media Old and New Politics, K. Voltmer (Der.) 78-95 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Lovell, D. W. (2003), “Komünizm Sonrası Doğu Avrupa’da Milliyetçilik ve Demokratikleşme”, C. Karadeli (Der.): 37-49 İçinde Soğuk Savaş Sonrasında Avrupa ve Türkiye, Ankara: Ayraç
  • Mancini, P. ve Swanson, David L. (1996), “Politics, Media and Modern Democracy: Introduction”, P. Mancini ve David L. Swanson (Der): 1-26 İçinde Politics, Media and Modern Democracy, Greenwood Publishing: USA
  • Mayhew, Leon (2007), The New Public: Professional Communication and The Means of Social Influence, England: Cambridge University Press
  • Mazzoleni, Gianpietro ve Schulz, W. (1999), “Mediatization of Politics:A Challenge For Democracy?”, Political Communication, 16-3: 247-261
  • McAllister, Ian (1995), “Democracy,Political Parties, and Party Formation in Postcommunist Russia”, Party Politics, 1-1: 49-72.
  • Mccoy, J. , Garber, L. ve Pastor, R. (1995), “Seçimlerin Gözlemlenmesi ve Barışın Oluşturulması”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 223-236 içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Mcnair, Brian (1996), “Television in Post Soviet Russia from monolith to mafia”, Media, Culture & Society, 18: 488-499
  • Meyer, Thomas (2002), Medya Demokrasisi, İstanbul: Türkiye İş bankası Kültür Yayınları
  • Negrine, Ralph ve Papathanassopoulos, Styloinos (1996), The Americanization of Political Communication. Press/Politics 1 (2): 45-62.
  • Nimmo, Dan ve Combs, James E. (1983), Mediated Political Realities, New York: Longman
  • Özbudun, Ergun (1996), Turkey: Haw far From Consolidation?, Journal of Democracy 7(3): 123-138
  • Palma, G. Di. (1995), “Niçin Demokrasi Doğu Avrupa’da İşleyebilir?”, . Diamond ve M. F. Plattner (Der.): 315-326 İçinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Plasser, F. (2000), Americam Campaign Techniques Worldwide. The Harvard İnternational Journal of Pres/Politics, 5(4): 33–54
  • Plasser, F. (2009), “Political Consulting Worldwide”, Dennis W. Johnson (Der): 24-41 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Plasser, F. ve Lengauer, Gunther (2009), “Television Campaigning Worldwide”, Dennis W. Johnson (Der): 253-271 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Rawnsley, G. (2006), “Democratization and Election Campaigning in Taiwan”, K. Voltmer (Der): 114-129 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Schafrerer, Christian (2009), “Evolution and Limitation of Modern Campaigning in East Asia”, Dennis W. Johnson (Der): 370-392 İçinde Handbook of Political Management, New York: Routledge
  • Schmitter, P. C. Ve Karl, T. L. (1995), “Demokrasi Nedir… Ne Değildir”, L. Diamond ve M. F. Plattner (Der.) içinde Demokrasinin Küresel Yükselişi, Ankara: Yetkin
  • Tilly, C. (2011), Demokrasi. Ankara: Phoenix
  • Touraine, A. (1997), Demokrasi Nedir?. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
  • Voltmer, K. ve Schmitt, R. (2006), New Democracies Without Citizens, K. Voltmer (Der.):199-214 İçinde Mass Media and Political Communication in New Democracies, Newyork: Routledge
  • Wagner, Peter (2005), Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma, Mehmet Küçük (Çev.), İstanbul: Ayrıntı
  • www.freedomhouse.org.(2014),www.freedomhouse.org/report/freedom.press/ , (10-30 Temmuz 2014).
  • www.freedomhouse.org.(2015),http://www.freedomhouse.org/sites/default/files/2012skor:20skor:20NITskor:20Tables.pdf, (12-14 Mart 2015).
  • www.democracyweb.org.(2014),http://www.democracyweb.org/new-map/, (1 Temmuz 2014).
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kenan Demirci

Yayımlanma Tarihi 14 Şubat 2018
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirci, K. (2018). DEMOKRASİ VE SEÇİM KAMPANYALARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN TARTIŞILMASI: ÜÇÜNCÜ DÜNYA ÜLKELERİ ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 163-185. https://doi.org/10.16953/deusbed.06081