Girişimcilik kavramı,
literatürde ekonomik, sosyolojik, kültürel yönden incelenmiş, girişimcilerin kişilik
özellikleri, tercihleri, nitelikleri araştırılmış ancak, girişimcilerin
bilişsel yönü gözardı edilmiştir. Bu araştırmanın amacı; öğrencilerin bilişsel
stilleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir.
Araştırma, Pamukkale Üniversitesinde beş farklı akademik birimde gerçekleşmiştir.
Bu kapsamda önlisans ve lisans düzeyinde eğitim gören yükseköğretim
öğrencilerine anket uygulanmış ve 680 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmanın
sonucunda; yükseköğretimde okuyan öğrencilerin bilişsel stilleri ile
girişimcilik eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Buna
göre, alan bağımsız bilişsel stil özelliklerine sahip öğrenciler, alan bağımlı
öğrencilerden daha fazla girişimcilik eğilimi sergilemektedir. Ayrıca, önlisans
eğitimi alan öğrencilerin bilişsel stilleri ile girişimcilik eğilimleri
arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Önlisans düzeyinde de alansız
bağımsız bilişsel stile sahip öğrenciler, alan bağımlı bilişsel stile sahip
öğrencilere nazaran daha girişimci oldukları saptanmaktadır. Ancak bu iki
değişken arasındaki anlamlı fark, lisans öğrencileri arasında bulunamamıştır.
Ayrıca, gelir seviyesi ile bilişsel stil arasında anlamlı bir ilişki tespit
edilmiştir. Araştırmada cinsiyet, bölüm, sınıf, daha önce bir işyerinde çalışma
durumu gibi değişkenlerle, girişimcilik değişkeni arasındaki ilişki de
incelenmiştir.
Girişimcilik Bilişsel Stil Alan Bağımlı- Alan Bağımsız Üniversite Öğrencileri
The concept of entrepreneurship is examined culturally, sociologically and economically in the literature and the characteristics, preferences and qualities of the entrepreneurs have been investigated, but the cognitive aspect of entrepreneurs has been ignored. The purpose of this research; to determine the relationship between cognitive styles and entrepreneurial tendencies of students. The research was carried out in five different academic units at Pamukkale University. In this context, a questionnaire was applied to associate degree and undergraduate students and 680 students were reached. As a result of the research; A significant relationship was found between the cognitive styles and entrepreneurship tendencies of the students studying in higher education. Accordingly, students with field-independent cognitive style characteristics show more entrepreneurship tendency than field-dependent students. In addition, a significant relationship was found between the cognitive styles and entrepreneurial tendencies of the students with associate degree. Students who have independent independent cognitive style at the associate level are found to be more entrepreneurial than the students with field dependent cognitive style. However, the significant difference between these two variables was not found among the undergraduate students. In addition, a significant relationship was found between income level and cognitive style.
Entrepreneurship Cognitive Style Field-dependent Field-Independent University Student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 22 Sayı: 3 |