Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU SEKTÖRÜNDE DİJİTAL YAPILANMA: TÜRKİYE’DE ELEKTRONİK DEVLETTEN AKILLI DEVLETE GEÇİŞ

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 1147 - 1171, 15.09.2024
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1433993

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişim ile birlikte ülkeler kamu sektöründe vatandaşa daha hızlı, verimli hizmet verme yönünde bir yapılanma süreci içerisine girmiştir. Özellikle son dönemde ülkemiz, kamu sektörü alanında teknolojik ilerlemelere kayıtsız kalmayıp e-devlet (elektronik devlet) uygulamalarını geliştirerek dijital dönüşüm reform çalışmalarına başlamıştır. Bu kapsamda Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesiyle birlikte a-devletin (akıllı devlet) en önemli aşaması sayılan Dijital Dönüşüm Ofisi (DDO) oluşturulmuştur. DDO ile birlikte ülkemizde e-devletten a-devlete geçiş süreci başlamış olup kamu yönetiminde köklü değişimlere adım atılmıştır. Böylece siber güvenlik, kritik altyapılar, büyük veri, yapay zeka gibi konularda koordinasyonun aynı çatı altında toplanması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, gelişen teknolojiyle birlikte kamu yönetimi alanındaki değişimleri aşamalı bir biçimde ele alarak Türkiye’nin e-devletten a-devlete geçiş sürecinde etkili bir rol oynayan DDO görev ve yapısını incelemektir.

Kaynakça

  • Abramson, M. A. & Morin, T. L. (2003). E-government: a progress report. Mark A. Abramson and Therese L. Morin (Eds.), Published in IBM endowment for the business of government: e-government 2003, New York: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Asgarkhani, M. (2005). Digital government and its effectiveness in public management reform, Public Management Review, 7 (3), 1471-9045. doi: https://doi.org/10.1080/14719030500181227.
  • Ateş, H. (2001). İşletmeci, girişimci ve verimli yeni bir kamu yönetimi ve devlet anlayışına doğru, Journal of İstanbul Üniversity Faculty of Political Sciences, Issue: 25, 45-59.
  • Avaner, T. & Fedai, R. (2019). Türk kamu yönetiminde ofis sistemi: e-devlet uygulamalarından dijital dönüşüm ofisine, Public Administration Journal, 52 (2), 149-172.
  • Ayhan, E. & Önder, M. (2017). Yeni kamu hizmeti yaklaşımı: Yönetişime açılan bir kapı, Gazi Journal of Economics and Business Administration, 3 (2), 19-48.
  • Baştan, S. & Gökbunar, R. (2004). Kamu hizmetlerinin sunumunda e-devletle ilgili yeni gelişmeler: Tümleşik e-devlet sistemlerine doğru, Dokuz Eylül University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 19 (1), 71-89.
  • Boztepe, M. (2018). Yeni kamu yönetimi anlayışı ve geleneksel kamu personel rejimi üzerine etkileri, Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 20 (3), 191-210. doi: https://doi.org/10.32709/akusosbil.425043.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiye’de e-devlet uygulamaları üzerine bir araştırma, Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 12, 95-122.
  • Çukurçayır, M. A. & Eşki, H. (2001). Kamu hizmeti sunumunda yeni yöntemler, The Journal of Social Economic Research, 1 (1-2), 89-109.
  • De Farias, J. P. M. & Ferrer, J. (2014). Transparency portals: A comparative analysis between Brazil and the USA, the George Washington University, Washington, https://www2.gwu.edu/~ibi/minerva/Spring2014/Joana_Farias.pdf (Accessed January 17, 2024).
  • Delibaş, K. & Akgül, A. E. (2010). Dünyada ve Türkiye’de e-devlet uygulamaları: Türkiye’de e-demokrasi ve e-katılım potansiyellerinin harekete geçirilmesi, Journal of Sociological Studies, 13 (1), 101-144.
  • Demirel, D. (2010). Yönetişimde yeni bir boyut: E-Yönetişim, Turkish Administrative, 466, 65-94.
  • Denhardt, J, Terry, L., Delacruz, E. R. & Andonoska, L. (2009). Barriers to citizen engagement in developing countries, International Journal of Public Administration, 32 (14), 1268-1288. doi: 10.1080/01900690903344726.
  • Digital Akademy, https://dijitalakademi.bilgem.tubitak.gov.tr/bm-e-devlet-gelismislik-endeksi/ (Accessed January 15, 2024).
  • Dinçer, Ö. & Yılmaz, C. (2003). Kamu yönetiminde yeniden yapılanma 1: Değişimin yönetimi için yönetimde değişim, Ankara: T.C. Başbakanlık.
  • Doğan, K. C. & Ustakara, F. (2013). Kamuda bir yapılanma dönüşümü olarak e-devlet ve e-yönetişim ilişkisi üzerine, Global Journal of Economics and Business Studies, 2 (3), 1-12.
  • Efendioğlu, A. & Sezgin, E. (2007). E-Devlet uygulamalarında bilgi ve paylaşım güvenliği, Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences, 16 (2), 219-236.
  • Eisenstadt, S. N. (1958). Bureaucracy and bureaucratization, Current Sociology, 7 (2), 99-124, https://doi.org/10.1177/001139215800700201 (Accessed May 04, 2024).
  • Eşki, H. (2009). Kamu yönetiminde değişim ve yeni yönetim modelleri, The Journal of Social Economic Research, 9 (17), 491-500.
  • Governance, https://sozluk.gov.tr/ (Accessed January 18, 2024).
  • Gökçe, O. & Turan, E. (2008). Kamu yönetiminin dönüşümü ve dönüşümün temel unsurları, The Journal of Social Economic Research, 8 (15), 175-200.
  • Göküş, M. (2013). Bürokrasi. A. Yatkın and N. P. Demiral (Eds.), Published in Kamu yönetimi, İstanbul: Lisans.
  • Güner, Ş. (2019). Türkiye’nin veri ve yapay zeka merkezi B3LAB, https://turkeyai.com/turkiyenin-veri-ve-yapay-zeka-merkezi-b3lab/ (Accessed March 02, 2024).
  • Hood, C. (1991). A public management for all seasons?, Public Administration, 69 (1), 3-19.
  • Identity Sharing System (KPS), https://kpsbasvuru.nvi.gov.tr (Accessed January 26, 2024).
  • Information and Information Security Advanced Technologies Research Center (BİLGEM), https://bte.bilgem.tubitak.gov.tr (Accessed March 02, 2024).
  • International Telecommunication Union-ITU (2008). Electronic government for developing countries (Vol. ICT Applic), Switzerland.
  • Kalfa, C. & Ataay, F. (2008). Yönetişim: Devlet toplum ilişkilerinde yeni bir aşama, Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences, 17 (3), 229-240.
  • Kaya, F. (2017). Kamu yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi, The Journal of International Social Research, 10 (53), 747-755. doi: 10.17719/jisr.20175334163.
  • Kurun, İ. (2017). Yeni kamu işletmeciliği yaklaşımının kamu hizmetlerine etkisi: belediyeler örneği, Bartın University Journal of the Faculty of Economics and Administrative Sciences, 8 (16), 85-106.
  • Loginov, M. P., Usova, N. V. & Nedorostkova, E. E. (2020, November). The impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the national digital services market development (exemplified by the digital commerce segment). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Volume: 486, Atlantis Press, 161-164.
  • Ndou, V. (2004). E-Government for developıng countrıes: Opportunıtıes and challenges, Electron. J. Inf. Syst. Dev. Ctries, 18 (1), 1-24. doi: https://doi.org/10.1002/j.1681-4835.2004.tb00117.x
  • Önder, M. & Saygılı, H. (2018). Yapay zeka ve kamu yönetimine yansımaları, Turkish Administrative Journal, 90 (487), 629-668.
  • Özer, M. A. (2014). Kamu yönetiminde değişim sürecini dwight waldo ile yeniden düşünmek, Public Administration Journal, 47 (4), 1-30.
  • Pfiffner, J. P. (2004). Traditional public administration versus the new public management: accountability versus efficiency. A. Benz, H. Siedentopf and K. P. Sommermann (Eds.), Published in Institutionenbildung in Regierung und Verwaltung: Festschrift fur Klaus Konig (pp. 443-454). Duncker & Humbolt: Berlin, Germany.
  • Sayan, İ. Ö. & Urhan, V. F. (2020). Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde merkezi personel hizmetleri örgütlenmesi, The Journal of International Social Research, 13 (70), 1307-1022.
  • Şeylan, G. (2000). Kamu yönetimi disiplininde bunalım ve yeni açılımlar üzerine düşünceler, Public Administration Journal, 33 (2), 1-22.
  • Turkish Journal of Agriculture and Forestry. Orman yangınlarında İHA’lar kullanılacak, http://www.turktarim.gov.tr/Haber/445/orman-yanginlarinda-ihalar-kullanilacak (Accessed January 28, 2024).
  • TUSIAD. https://tusiad.org/tr/basin-bultenleri/item/9912-tusiad-acilimi-isim-degisikligi, (Accessed January 18, 2024).
  • TÜRKKEP. https://turkkep.com.tr/ (Accessed January 14, 2024).
  • TÜRKSAT. https://turksat.com.tr/tr/bilisim/e-devlet-kapisi (Accessed January 10, 2024).
  • United Nations. (2020). E-Government survey 2020. New York. https://publicadministration.un.org/egovkb/Portals/egovkb/Documents/un/2020-Survey/2020%20UN%20E-Government%20Survey%20(Full%20Report).pdf (Accessed January 15, 2024).
  • United Nations. https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/Data-Center (Accessed January 03, 2024).
  • UYAP a. https://vatandas.uyap.gov.tr/main/vatandas.jsp (Accessed January 20, 2024).
  • UYAP b. https://www.uyap.gov.tr/Genel-Bilgi (Accessed February 24, 2024).
  • Ütük, U. (2015). Denhardt ve Denhardt’ın yeni kamu hizmeti kuramına bakış, Journal of Turkish Court of Accounts, 99, 47-70.
  • 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı. (2016). http://www.sp.gov.tr/upload/xSPTemelBelge/files/Swkoy+2016-2019-Ulusal-e-Devlet-Stratejisi-ve-Eylem-Plani.pdf (Accessed January 14, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/dijital-donusum/ (Accessed January 22, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4818/e-devlet-kapisi-kullanimi-2-kat-artti (Accessed January 16, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4834/-birlesmis-milletler-e-devlet-gelismislik-endeksi-aciklandi (Accessed January 15, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4987/e-devlet-kapisi-2020-de-turkiye-nin-dijital-yuzu-oldu (Accessed May 05, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/hakkimizda/ (Accessed January 18, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/projeler/kaysis/ (Accessed April 26, 2024).
  • https://hgm.uab.gov.tr/kamu-entegre-veri-merkezi-projesi (Accessed February 08, 2024).
  • https://hgm.uab.gov.tr/projelerimiz (Accessed February 10, 2024).
  • https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf (Accessed January 18, 2024).
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/10/20191024.pdf (Accessed January 18, 2024).
  • https://www.tkgm.gov.tr/projeler/tapu-ve-kadastro-bilgi-sistemi-takbis (Accessed February 28, 2024).
  • https://www.ysk.gov.tr/doc/dosyalar/Galeri/AfisBrosur/BSecsis.pdf (Accessed February 28, 2024).

RESTRUCTURING IN PUBLIC SECTOR: FROM ELECTRONIC GOVERNMENT TO SMART GOVERNMENT IN TÜRKİYE

Yıl 2024, Cilt: 26 Sayı: 3, 1147 - 1171, 15.09.2024
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1433993

Öz

Upon the development of information and communication technologies (ICTs), countries embarked on a structuring process in the public sector in order to provide faster and more efficient services. Acting positively towards technological developments in the public sector, Türkiye started digital transformation reform studies and developed “e-Government applications” especially in the recent years. In this context, during the transition to the Presidential Government System, Türkiye established the Digital Transformation Office (DTO), which is considered the most important stage of the smart government (s-Government). With the establishment of DTO, the transition process from “e-Government” to “s-Government” has started and radical changes have taken place in the Turkish public administration. With this office, consolidation of the coordination functions under the same entity was aimed regarding the issues such as cyber security, critical infrastructures, big data and artificial intelligence. By considering the associated changes in the public sector along with the development of technology, this study attempts to examine the functions and structure of DTO, which played an effective role in the transition from “e-Government” to “s-Government” in Türkiye.

Kaynakça

  • Abramson, M. A. & Morin, T. L. (2003). E-government: a progress report. Mark A. Abramson and Therese L. Morin (Eds.), Published in IBM endowment for the business of government: e-government 2003, New York: Rowman & Littlefield Publishers.
  • Asgarkhani, M. (2005). Digital government and its effectiveness in public management reform, Public Management Review, 7 (3), 1471-9045. doi: https://doi.org/10.1080/14719030500181227.
  • Ateş, H. (2001). İşletmeci, girişimci ve verimli yeni bir kamu yönetimi ve devlet anlayışına doğru, Journal of İstanbul Üniversity Faculty of Political Sciences, Issue: 25, 45-59.
  • Avaner, T. & Fedai, R. (2019). Türk kamu yönetiminde ofis sistemi: e-devlet uygulamalarından dijital dönüşüm ofisine, Public Administration Journal, 52 (2), 149-172.
  • Ayhan, E. & Önder, M. (2017). Yeni kamu hizmeti yaklaşımı: Yönetişime açılan bir kapı, Gazi Journal of Economics and Business Administration, 3 (2), 19-48.
  • Baştan, S. & Gökbunar, R. (2004). Kamu hizmetlerinin sunumunda e-devletle ilgili yeni gelişmeler: Tümleşik e-devlet sistemlerine doğru, Dokuz Eylül University Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal, 19 (1), 71-89.
  • Boztepe, M. (2018). Yeni kamu yönetimi anlayışı ve geleneksel kamu personel rejimi üzerine etkileri, Afyon Kocatepe University Journal of Social Sciences, 20 (3), 191-210. doi: https://doi.org/10.32709/akusosbil.425043.
  • Çarıkçı, O. (2010). Türkiye’de e-devlet uygulamaları üzerine bir araştırma, Journal of Süleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 12, 95-122.
  • Çukurçayır, M. A. & Eşki, H. (2001). Kamu hizmeti sunumunda yeni yöntemler, The Journal of Social Economic Research, 1 (1-2), 89-109.
  • De Farias, J. P. M. & Ferrer, J. (2014). Transparency portals: A comparative analysis between Brazil and the USA, the George Washington University, Washington, https://www2.gwu.edu/~ibi/minerva/Spring2014/Joana_Farias.pdf (Accessed January 17, 2024).
  • Delibaş, K. & Akgül, A. E. (2010). Dünyada ve Türkiye’de e-devlet uygulamaları: Türkiye’de e-demokrasi ve e-katılım potansiyellerinin harekete geçirilmesi, Journal of Sociological Studies, 13 (1), 101-144.
  • Demirel, D. (2010). Yönetişimde yeni bir boyut: E-Yönetişim, Turkish Administrative, 466, 65-94.
  • Denhardt, J, Terry, L., Delacruz, E. R. & Andonoska, L. (2009). Barriers to citizen engagement in developing countries, International Journal of Public Administration, 32 (14), 1268-1288. doi: 10.1080/01900690903344726.
  • Digital Akademy, https://dijitalakademi.bilgem.tubitak.gov.tr/bm-e-devlet-gelismislik-endeksi/ (Accessed January 15, 2024).
  • Dinçer, Ö. & Yılmaz, C. (2003). Kamu yönetiminde yeniden yapılanma 1: Değişimin yönetimi için yönetimde değişim, Ankara: T.C. Başbakanlık.
  • Doğan, K. C. & Ustakara, F. (2013). Kamuda bir yapılanma dönüşümü olarak e-devlet ve e-yönetişim ilişkisi üzerine, Global Journal of Economics and Business Studies, 2 (3), 1-12.
  • Efendioğlu, A. & Sezgin, E. (2007). E-Devlet uygulamalarında bilgi ve paylaşım güvenliği, Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences, 16 (2), 219-236.
  • Eisenstadt, S. N. (1958). Bureaucracy and bureaucratization, Current Sociology, 7 (2), 99-124, https://doi.org/10.1177/001139215800700201 (Accessed May 04, 2024).
  • Eşki, H. (2009). Kamu yönetiminde değişim ve yeni yönetim modelleri, The Journal of Social Economic Research, 9 (17), 491-500.
  • Governance, https://sozluk.gov.tr/ (Accessed January 18, 2024).
  • Gökçe, O. & Turan, E. (2008). Kamu yönetiminin dönüşümü ve dönüşümün temel unsurları, The Journal of Social Economic Research, 8 (15), 175-200.
  • Göküş, M. (2013). Bürokrasi. A. Yatkın and N. P. Demiral (Eds.), Published in Kamu yönetimi, İstanbul: Lisans.
  • Güner, Ş. (2019). Türkiye’nin veri ve yapay zeka merkezi B3LAB, https://turkeyai.com/turkiyenin-veri-ve-yapay-zeka-merkezi-b3lab/ (Accessed March 02, 2024).
  • Hood, C. (1991). A public management for all seasons?, Public Administration, 69 (1), 3-19.
  • Identity Sharing System (KPS), https://kpsbasvuru.nvi.gov.tr (Accessed January 26, 2024).
  • Information and Information Security Advanced Technologies Research Center (BİLGEM), https://bte.bilgem.tubitak.gov.tr (Accessed March 02, 2024).
  • International Telecommunication Union-ITU (2008). Electronic government for developing countries (Vol. ICT Applic), Switzerland.
  • Kalfa, C. & Ataay, F. (2008). Yönetişim: Devlet toplum ilişkilerinde yeni bir aşama, Journal of Çukurova University Institute of Social Sciences, 17 (3), 229-240.
  • Kaya, F. (2017). Kamu yönetimi yaklaşımlarının karşılaştırmalı analizi, The Journal of International Social Research, 10 (53), 747-755. doi: 10.17719/jisr.20175334163.
  • Kurun, İ. (2017). Yeni kamu işletmeciliği yaklaşımının kamu hizmetlerine etkisi: belediyeler örneği, Bartın University Journal of the Faculty of Economics and Administrative Sciences, 8 (16), 85-106.
  • Loginov, M. P., Usova, N. V. & Nedorostkova, E. E. (2020, November). The impact of the COVID-19 coronavirus pandemic on the national digital services market development (exemplified by the digital commerce segment). Advances in Social Science, Education and Humanities Research, Volume: 486, Atlantis Press, 161-164.
  • Ndou, V. (2004). E-Government for developıng countrıes: Opportunıtıes and challenges, Electron. J. Inf. Syst. Dev. Ctries, 18 (1), 1-24. doi: https://doi.org/10.1002/j.1681-4835.2004.tb00117.x
  • Önder, M. & Saygılı, H. (2018). Yapay zeka ve kamu yönetimine yansımaları, Turkish Administrative Journal, 90 (487), 629-668.
  • Özer, M. A. (2014). Kamu yönetiminde değişim sürecini dwight waldo ile yeniden düşünmek, Public Administration Journal, 47 (4), 1-30.
  • Pfiffner, J. P. (2004). Traditional public administration versus the new public management: accountability versus efficiency. A. Benz, H. Siedentopf and K. P. Sommermann (Eds.), Published in Institutionenbildung in Regierung und Verwaltung: Festschrift fur Klaus Konig (pp. 443-454). Duncker & Humbolt: Berlin, Germany.
  • Sayan, İ. Ö. & Urhan, V. F. (2020). Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde merkezi personel hizmetleri örgütlenmesi, The Journal of International Social Research, 13 (70), 1307-1022.
  • Şeylan, G. (2000). Kamu yönetimi disiplininde bunalım ve yeni açılımlar üzerine düşünceler, Public Administration Journal, 33 (2), 1-22.
  • Turkish Journal of Agriculture and Forestry. Orman yangınlarında İHA’lar kullanılacak, http://www.turktarim.gov.tr/Haber/445/orman-yanginlarinda-ihalar-kullanilacak (Accessed January 28, 2024).
  • TUSIAD. https://tusiad.org/tr/basin-bultenleri/item/9912-tusiad-acilimi-isim-degisikligi, (Accessed January 18, 2024).
  • TÜRKKEP. https://turkkep.com.tr/ (Accessed January 14, 2024).
  • TÜRKSAT. https://turksat.com.tr/tr/bilisim/e-devlet-kapisi (Accessed January 10, 2024).
  • United Nations. (2020). E-Government survey 2020. New York. https://publicadministration.un.org/egovkb/Portals/egovkb/Documents/un/2020-Survey/2020%20UN%20E-Government%20Survey%20(Full%20Report).pdf (Accessed January 15, 2024).
  • United Nations. https://publicadministration.un.org/egovkb/en-us/Data-Center (Accessed January 03, 2024).
  • UYAP a. https://vatandas.uyap.gov.tr/main/vatandas.jsp (Accessed January 20, 2024).
  • UYAP b. https://www.uyap.gov.tr/Genel-Bilgi (Accessed February 24, 2024).
  • Ütük, U. (2015). Denhardt ve Denhardt’ın yeni kamu hizmeti kuramına bakış, Journal of Turkish Court of Accounts, 99, 47-70.
  • 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planı. (2016). http://www.sp.gov.tr/upload/xSPTemelBelge/files/Swkoy+2016-2019-Ulusal-e-Devlet-Stratejisi-ve-Eylem-Plani.pdf (Accessed January 14, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/dijital-donusum/ (Accessed January 22, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4818/e-devlet-kapisi-kullanimi-2-kat-artti (Accessed January 16, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4834/-birlesmis-milletler-e-devlet-gelismislik-endeksi-aciklandi (Accessed January 15, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/haberler/4987/e-devlet-kapisi-2020-de-turkiye-nin-dijital-yuzu-oldu (Accessed May 05, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/hakkimizda/ (Accessed January 18, 2024).
  • https://cbddo.gov.tr/projeler/kaysis/ (Accessed April 26, 2024).
  • https://hgm.uab.gov.tr/kamu-entegre-veri-merkezi-projesi (Accessed February 08, 2024).
  • https://hgm.uab.gov.tr/projelerimiz (Accessed February 10, 2024).
  • https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/19.5.1.pdf (Accessed January 18, 2024).
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/10/20191024.pdf (Accessed January 18, 2024).
  • https://www.tkgm.gov.tr/projeler/tapu-ve-kadastro-bilgi-sistemi-takbis (Accessed February 28, 2024).
  • https://www.ysk.gov.tr/doc/dosyalar/Galeri/AfisBrosur/BSecsis.pdf (Accessed February 28, 2024).
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Maliye Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Merve Tuba Rüzgar 0000-0002-4835-4559

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Şubat 2024
Kabul Tarihi 2 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Rüzgar, M. T. (2024). RESTRUCTURING IN PUBLIC SECTOR: FROM ELECTRONIC GOVERNMENT TO SMART GOVERNMENT IN TÜRKİYE. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(3), 1147-1171. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1433993