Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON THE USE OF SOCIAL MEDIA BY MAYORS: THE CASE OF IZMIR DISTRICT MUNICIPALITIES

Yıl 2025, Cilt: 27 Sayı: 1, 140 - 168
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1513661

Öz

Today, social media is used as an important mass communication tool by many segments of the society for different purposes. Corporate social media accounts are also an important information and interaction platform for local governments. In addition to corporate social media accounts, mayors also have their own personal social media accounts. While the official social media accounts of municipalities are generally used to provide various information about the municipality, the accounts of mayors reflect both information about the municipality and some personal information and opinions. This study aims to evaluate the effectiveness of social media strategies of district mayors of Izmir province by analysing their interactions on X (formerly Twitter). The research aims to understand how mayors use social media platforms and to analyse how they shape their communication with the public. By taking into account the content of mayors' posts, post structures, timing and periodical trends, interaction rates were analysed through the number of likes and reposts. The findings show that mayors use social media platforms effectively in terms of political discourse. However, it is observed that it is not preferred in terms of communication with citizens. Research findings show that post lengths, hashtag use, times of day, and different periods of the year have significant effects on engagement. It was observed that the posts made during weekends, evenings and nights received more interaction. These findings provide suggestions for mayors to optimize their social media strategies and communicate more effectively with the public. The research emphasizes the importance of strategic use of social media for local government representatives and provides valuable information on methods to increase interaction.

Kaynakça

  • Akın, H., & Aktepe, C. (2022). Siyasal pazarlamada sosyal medya kullanımı: Ankara büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde Twitter söylemlerinin karşılaştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14 (4), 3356–3375. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1567
  • Alav, O. (2020). Kitle iletişim araçları medya: Medya’nın birey ve toplumsal yapıya etkileri. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Aliyeva, F. (2022). Ankara büyükşehir belediye başkanı Mansur Yavaş’ın kamuoyuna yönelik kullandığı mesaj stratejiler. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1 (2), 115-129.
  • Atabek, Ü. (2020). Twitter'da yerel siyasal iletişim: Türkiye’de iki farklı tarz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (33), 32-54.
  • Aydın, M. P. (2018). Belediyelerde halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı: büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Bilişim Bilim Dalı
  • Bayoğlu, F., & Şentürk, Z. A. (2021). Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. The Journal of Academic Social Science, 120 (120), 36-59.
  • Bertot, J. C., Jaeger, P. T., Munson, S., & Glaisyer, T. (2010). Social media technology and government transparency. Computer. 43 (11), 53-59.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bischoff, I., & Wimberger, A. (2023). Local land taxes and social media adoption in local governments: evidence from the German state of Hesse. Journal of Public Finance and Public Choice, 38(2), 234-262. Retrieved Dec 13, 2024, from https://doi.org/10.1332/251569121X16801683769931
  • Bingöl, U. (2019). Kırsal karakterli büyükşehir ilçeleri yerel yönetimlerinin katılımcı sosyal medya kullanımı: Manyas ilçe belediyesi ve kaymakamlığı örneği. In 2nd International Symposium of Bandirma and its Surroundings–UBS (Vol. 19, pp. 354-361).
  • Bonsón, E., Torres, L., Royo, S., & Flores, F. (2012). Local e-government 2.0: social media and corporate transparency in municipalities. Government Information Quarterly, 29 (2), 123-132. doi: 10.1016/j.giq.2011.10.001.
  • Bozkırlı, F., & Öztekin, A. (2023). Siyasal imaj oluşturma bağlamında yerel yöneticilerin sosyal medya kullanımı: büyükşehir belediye başkanları örneği. Erciyes Akademi, 37 (2), 783-805. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1232390
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Campbell, S., & Kwak, N. (2011). Political involvement in “mobilized” society: the interactive relationships among mobile communication, network characteristics, and political participation. Journal of Communication, 61 (6), 1005-1024. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2011.01601.x
  • Cao, Y. (2022). Social media contributes to greater division. BCP Education & Psychology, 6, 43-47. https://doi.org/10.54691/bcpep.v6i.1683
  • Canbek, T., & Özekmekçi, M. İ. (2024) 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İstanbul ve Ankara’daki favori büyükşehir belediye başkan adaylarının X kullanım pratikleri üzerine bir değerlendirme. Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi, 7 (1), 23-52.
  • Çalhan, H. S. (2021). Büyükşehir belediyeleri kurumsal Twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıması: analitik hiyerarşi süreci yardımıyla bir içerik analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dahlgren, P. (2005). The internet, public spheres, and political communication: dispersion and deliberation. Political Communication, 22 (2), 147-162. https://doi.org/10.1080/10584600590933160
  • Demir, K. (2021). Siyasal iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: İstanbul, Ankara ve İzmir belediye başkanlarının sosyal medya kullanımlarına yönelik bir incelenme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, M. (2012). Yerel yönetimlerde bir halkla ilişkiler çalışması olarak sosyal paylaşım ağlarının kullanımı: Üsküdar belediyesi örneği. E-Journal of New World Sciences Academy, 7 (4), 291-314.
  • Durusoy, H. (2018). İki yönlü simetrik iletişim çerçevesinden Kadıköy ve Datça belediyeleri Twitter kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 615-644.
  • Eryeşil, K., Alptürker, H., & Taşpınar, Y. (2021). Yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı üzerine bir araştırma: Van Edremit belediyesi örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Van Özel Sayısı), 831-854.
  • Göçoğlu, İ. D. (2020). Türkiye’de yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı ve yerel katılım: büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerinden bir analiz. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göçoğlu, İ. D., & Aydın, M. D. (2024). Türkiye’de yerel yönetime katılım: Büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerinden bir analiz. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26 (1), 18-32. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1362996
  • Graham, M., & Avery, E. (2013). Government public relations and social media: an analysis of the perceptions and trends of social media use at the local government level. Public Relations Journal, 7 (4), 1-21.
  • Gümüş, N. (2018). Sosyal medyanın kamu kurumları tarafından kamusal pazarlama aracı olarak kullanılması: 81 il valiliği üzerinde bir araştırma. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (4), 189-212. doi: 10.11616/asbed.v18i41997.505870.
  • Güregen, E. P., & Karaöz, Ç. (2021). Belediyelerin Twitter’daki görünürlük mücadelesi: İstanbul, Ankara ve İzmir büyükşehir belediyeleri üzerine bir inceleme. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, (9), 72-102.
  • Halil, N., Bidin, R., Osman, M., & Alsagoff, S. (2019). Antecedents of the adoption of social media policy and its consequences towards internal brand: a conceptual paper. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8 (12). https://doi.org/10.6007/ijarbss/v8-i12/5626
  • Jensen, K. B. (2011). New media, Old Methods- Internet Methodologies and the Online/Offline Divide. Robert Burnett, MiaConsalvo ve Charles Ess (ed) The Hand book of Internet Studies, Wiley-Blackwell, Malden, MA, 43-58.
  • Jong, W., Dückers, M., & Velden, P. (2016). Crisis leadership by mayors: a qualitative content analysis of newspapers and social media on the MH17 disaster. Journal of Contingencies and Crisis Management, 24 (4), 286-295. https://doi.org/10.1111/1468-5973.12124
  • Karahan Adalı, G., & Ünür, E. (2023). Yerel yönetimlerin sosyal medya kullanımlarının metin madenciliği ile analizi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 11 (4), 1810-1828. https://doi.org/10.29130/dubited.1189037
  • Karakoç, H. (2019). Halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karcı, M. (2024). Kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya: Konya merkez ilçe belediyeleri örneği. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(1), 1-28. https://doi.org/10.53281/kritik.1440678
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanım etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter kullanımına ilişkin bir analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514.
  • Küçüktığlı, M. S. (2024). Deprem sonrası diyalojik iletişim çerçevesinde Ankara ve Konya büyükşehir belediye başkanlarının X (Twitter) hesaplarının incelenmesi. Afet ve Risk Dergisi, 7 (1), 139-157. https://doi.org/10.35341/afet.1328321
  • Kwak, H., Lee, C., Park, H., & Moon, S. (2010). What is Twitter, a social network or a news media?. In Proceedings of The 19th İnternational Conference on World Wide Web (pp. 591-600).
  • Memiş, L. (2015). Social networks as a new tool of e-participation in local: example of Facebook and Twitter / yerel e-katılımın yeni aracı olarak sosyal ağlar: Facebook ve Twitter örnekleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Üniversitesi, 5 (1).
  • Moorhead, S., Hazlett, D., Harrison, L., Carroll, J., Irwin, A., & Hoving, C. (2013). A new dimension of health care: systematic review of the uses, benefits, and limitations of social media for health communication. Journal of Medical Internet Research, 15(4), e85. https://doi.org/10.2196/jmir.1933
  • Ökten, A., & Ağcasulu, H. (2021). #Takibetakip: büyükşehir belediyesi ve başkanlarının Twitter ağlarının karşılaştırmalı incelenmesi. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 200-221. doi: 10.47107/inifedergi.875667.
  • Pekküçükşen, Ş., & Yıldırım, B. (2021). Pandemi sürecinde büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı. OPUS International Journal of Society Researches, 18 (43), 6708-6731. doi: 10.26466/opus.898016.
  • Polat, F., & Subay, Ö. Ö. (2016). 2014 yerel seçimlerinde sosyal medya kullanımı 16 büyükşehir belediye başkanlığı seçimi örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 2 (43), 149-174.
  • Santo, P., & Costa, B. (2016). Party newspapers perspectives and choices. Sage Open, 6 (2), 215824401664085. https://doi.org/10.1177/2158244016640859
  • Sayılganoğlu, S. (2018). Kurumsal iletişim bağlamında belediyelerde kurumsal Twitter hesabı kullanımı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 389-406.
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya uygulamalarına halkla ilişkiler modellerinden bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (35), 79-101.
  • Tumasjan, A., Sprenger, T., Sandner, P., & Welpe, I. (2010). Predicting elections with Twitter: what 140 characters reveal about political sentiment. Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 4 (1), 178-185.
  • Uysal, Y. (2019). Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri’nin Twitter kullanımına yönelik eğilimleri ve takipçilerinin tepkileri üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 239-258. doi: 10.18037/ausbd.632001.
  • Üste, A. N., & Irk, O. (2021). Belediye başkanlarının ve belediyelerin Twitter etkinliklerinin analizi: İzmir örneklemi üzerine bir değerlendirme. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13 (49), 271-280. doi: 10.15189/1308-8041.
  • We Are Social (2023). Digital 2023 global overview report. https://wearesocial.com/id/blog/2023/01/digital-2023/ (Erişim Tarihi: 11.06.2024).
  • Williamson, W., & Ruming, K. (2016). Social media adoption and use by australian capital city local governments., 113-132. https://doi.org/10.1007/978-3-319-17722-9_7
  • Wukich, C. (2020). Connecting mayors: the content and formation of Twitter information networks. Urban Affairs Review, 58 (1), 1–35. doi: 10.1177/1078087420947182.
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: a flexible methodology, Library Trends, 55 (1), 22-45.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları. Selçuk İletişim, 8 (1), 95-115.
  • Yavuz, C., & Duvan, Y. (2019). Belediyelerin kurumsal iletişiminde sosyal medya: Karadeniz bölgesi örneği, Kent Akademisi, 12 (40), 682-702.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2024). Twitter ve belediyeler: Ankara ve İstanbul büyükşehir belediyelerinin belediyecilik yaklaşımları. Emek Araştırma Dergisi, (1), 1-30.

BELEDİYE BAŞKANLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMINA YÖNELİK BİR ANALİZ: İZMİR İLÇE BELEDİYELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2025, Cilt: 27 Sayı: 1, 140 - 168
https://doi.org/10.16953/deusosbil.1513661

Öz

Günümüzde sosyal medya önemli bir kitle iletişim aracı olarak toplumun birçok kesimi tarafından farklı amaçlar için kullanılmaktadır. Yerel yönetimler için de kurumsal sosyal medya hesapları önemli bir bilgilendirme ve etkileşim platformudur. Kurumsal sosyal medya hesaplarının yanında belediye başkanlarının kendilerine ait kişisel sosyal medya hesapları da bulunmaktadır. Belediyelerin resmi sosyal medya hesapları genellikle belediye ile ilgili çeşitli bilgilendirmeler yapmak için kullanılırken belediye başkanlarının hesapları hem belediye ile ilgili bilgilendirmeler hem kişisel bazı bilgilendirmeleri, görüşleri yansıtmaktadır. Bu çalışma, İzmir iline bağlı ilçe belediye başkanlarının X (eski adıyla Twitter) üzerindeki etkileşimlerini analiz ederek, sosyal medya stratejilerinin etkinliğini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, belediye başkanlarının sosyal medya platformlarını nasıl kullandığını anlamak ve kamu ile iletişimlerini nasıl şekillendirdiklerini incelemeyi amaçlamaktadır. Belediye başkanlarının paylaşım içerikleri, paylaşım yapıları, zamanlamaları ve dönemsel eğilimler dikkate alınarak, beğeni ve tekrar paylaşım sayıları üzerinden etkileşim oranları incelenmiştir. Elde edilen bulgular, belediye başkanlarının sosyal medya platformlarını siyasi söylemler açısında etkin bir şekilde kullandığını göstermektedir. Ancak vatandaşla iletişim açısından tercih edilmediği görülmektedir. Araştırma bulguları, paylaşım uzunluklarının, etiket kullanımının, günün saatlerinin ve yılın farklı dönemlerinin etkileşim üzerinde önemli etkileri olduğunu göstermektedir. Yapılan paylaşımların hafta sonu, akşam ve gece saatlerinde fazla etkileşim aldığı görülmüştür. Bu bulgular, belediye başkanlarının sosyal medya stratejilerini optimize etmelerine ve halkla daha etkili iletişim kurmalarına yönelik öneriler sunmaktadır. Araştırma, yerel yönetim temsilcileri için sosyal medyanın stratejik kullanımının önemini vurgulamakta ve etkileşim artırıcı yöntemler hakkında değerli bilgiler sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Akın, H., & Aktepe, C. (2022). Siyasal pazarlamada sosyal medya kullanımı: Ankara büyükşehir belediye başkanlığı seçimlerinde Twitter söylemlerinin karşılaştırması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 14 (4), 3356–3375. https://doi.org/10.20491/isarder.2022.1567
  • Alav, O. (2020). Kitle iletişim araçları medya: Medya’nın birey ve toplumsal yapıya etkileri. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Aliyeva, F. (2022). Ankara büyükşehir belediye başkanı Mansur Yavaş’ın kamuoyuna yönelik kullandığı mesaj stratejiler. Pamukkale Üniversitesi İletişim Bilimleri Dergisi, 1 (2), 115-129.
  • Atabek, Ü. (2020). Twitter'da yerel siyasal iletişim: Türkiye’de iki farklı tarz. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (33), 32-54.
  • Aydın, M. P. (2018). Belediyelerde halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı: büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerine bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gazetecilik Anabilim Dalı Bilişim Bilim Dalı
  • Bayoğlu, F., & Şentürk, Z. A. (2021). Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. The Journal of Academic Social Science, 120 (120), 36-59.
  • Bertot, J. C., Jaeger, P. T., Munson, S., & Glaisyer, T. (2010). Social media technology and government transparency. Computer. 43 (11), 53-59.
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bischoff, I., & Wimberger, A. (2023). Local land taxes and social media adoption in local governments: evidence from the German state of Hesse. Journal of Public Finance and Public Choice, 38(2), 234-262. Retrieved Dec 13, 2024, from https://doi.org/10.1332/251569121X16801683769931
  • Bingöl, U. (2019). Kırsal karakterli büyükşehir ilçeleri yerel yönetimlerinin katılımcı sosyal medya kullanımı: Manyas ilçe belediyesi ve kaymakamlığı örneği. In 2nd International Symposium of Bandirma and its Surroundings–UBS (Vol. 19, pp. 354-361).
  • Bonsón, E., Torres, L., Royo, S., & Flores, F. (2012). Local e-government 2.0: social media and corporate transparency in municipalities. Government Information Quarterly, 29 (2), 123-132. doi: 10.1016/j.giq.2011.10.001.
  • Bozkırlı, F., & Öztekin, A. (2023). Siyasal imaj oluşturma bağlamında yerel yöneticilerin sosyal medya kullanımı: büyükşehir belediye başkanları örneği. Erciyes Akademi, 37 (2), 783-805. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1232390
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. A., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Campbell, S., & Kwak, N. (2011). Political involvement in “mobilized” society: the interactive relationships among mobile communication, network characteristics, and political participation. Journal of Communication, 61 (6), 1005-1024. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2011.01601.x
  • Cao, Y. (2022). Social media contributes to greater division. BCP Education & Psychology, 6, 43-47. https://doi.org/10.54691/bcpep.v6i.1683
  • Canbek, T., & Özekmekçi, M. İ. (2024) 31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İstanbul ve Ankara’daki favori büyükşehir belediye başkan adaylarının X kullanım pratikleri üzerine bir değerlendirme. Uluslararası İlişkiler ve Diplomasi, 7 (1), 23-52.
  • Çalhan, H. S. (2021). Büyükşehir belediyeleri kurumsal Twitter hesaplarında kamu değerlerinin yansıması: analitik hiyerarşi süreci yardımıyla bir içerik analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Dahlgren, P. (2005). The internet, public spheres, and political communication: dispersion and deliberation. Political Communication, 22 (2), 147-162. https://doi.org/10.1080/10584600590933160
  • Demir, K. (2021). Siyasal iletişim aracı olarak sosyal medya kullanımı: İstanbul, Ankara ve İzmir belediye başkanlarının sosyal medya kullanımlarına yönelik bir incelenme. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirtaş, M. (2012). Yerel yönetimlerde bir halkla ilişkiler çalışması olarak sosyal paylaşım ağlarının kullanımı: Üsküdar belediyesi örneği. E-Journal of New World Sciences Academy, 7 (4), 291-314.
  • Durusoy, H. (2018). İki yönlü simetrik iletişim çerçevesinden Kadıköy ve Datça belediyeleri Twitter kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 615-644.
  • Eryeşil, K., Alptürker, H., & Taşpınar, Y. (2021). Yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı üzerine bir araştırma: Van Edremit belediyesi örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Van Özel Sayısı), 831-854.
  • Göçoğlu, İ. D. (2020). Türkiye’de yerel yönetimlerde sosyal medya kullanımı ve yerel katılım: büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerinden bir analiz. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Göçoğlu, İ. D., & Aydın, M. D. (2024). Türkiye’de yerel yönetime katılım: Büyükşehir belediyelerinin Twitter hesapları üzerinden bir analiz. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26 (1), 18-32. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1362996
  • Graham, M., & Avery, E. (2013). Government public relations and social media: an analysis of the perceptions and trends of social media use at the local government level. Public Relations Journal, 7 (4), 1-21.
  • Gümüş, N. (2018). Sosyal medyanın kamu kurumları tarafından kamusal pazarlama aracı olarak kullanılması: 81 il valiliği üzerinde bir araştırma. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (4), 189-212. doi: 10.11616/asbed.v18i41997.505870.
  • Güregen, E. P., & Karaöz, Ç. (2021). Belediyelerin Twitter’daki görünürlük mücadelesi: İstanbul, Ankara ve İzmir büyükşehir belediyeleri üzerine bir inceleme. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, (9), 72-102.
  • Halil, N., Bidin, R., Osman, M., & Alsagoff, S. (2019). Antecedents of the adoption of social media policy and its consequences towards internal brand: a conceptual paper. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8 (12). https://doi.org/10.6007/ijarbss/v8-i12/5626
  • Jensen, K. B. (2011). New media, Old Methods- Internet Methodologies and the Online/Offline Divide. Robert Burnett, MiaConsalvo ve Charles Ess (ed) The Hand book of Internet Studies, Wiley-Blackwell, Malden, MA, 43-58.
  • Jong, W., Dückers, M., & Velden, P. (2016). Crisis leadership by mayors: a qualitative content analysis of newspapers and social media on the MH17 disaster. Journal of Contingencies and Crisis Management, 24 (4), 286-295. https://doi.org/10.1111/1468-5973.12124
  • Karahan Adalı, G., & Ünür, E. (2023). Yerel yönetimlerin sosyal medya kullanımlarının metin madenciliği ile analizi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 11 (4), 1810-1828. https://doi.org/10.29130/dubited.1189037
  • Karakoç, H. (2019). Halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı: Türkiye’deki büyükşehir belediyelerinin sosyal medya hesapları üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karcı, M. (2024). Kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya: Konya merkez ilçe belediyeleri örneği. Kritik İletişim Çalışmaları Dergisi, 6(1), 1-28. https://doi.org/10.53281/kritik.1440678
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanım etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter kullanımına ilişkin bir analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514.
  • Küçüktığlı, M. S. (2024). Deprem sonrası diyalojik iletişim çerçevesinde Ankara ve Konya büyükşehir belediye başkanlarının X (Twitter) hesaplarının incelenmesi. Afet ve Risk Dergisi, 7 (1), 139-157. https://doi.org/10.35341/afet.1328321
  • Kwak, H., Lee, C., Park, H., & Moon, S. (2010). What is Twitter, a social network or a news media?. In Proceedings of The 19th İnternational Conference on World Wide Web (pp. 591-600).
  • Memiş, L. (2015). Social networks as a new tool of e-participation in local: example of Facebook and Twitter / yerel e-katılımın yeni aracı olarak sosyal ağlar: Facebook ve Twitter örnekleri, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Üniversitesi, 5 (1).
  • Moorhead, S., Hazlett, D., Harrison, L., Carroll, J., Irwin, A., & Hoving, C. (2013). A new dimension of health care: systematic review of the uses, benefits, and limitations of social media for health communication. Journal of Medical Internet Research, 15(4), e85. https://doi.org/10.2196/jmir.1933
  • Ökten, A., & Ağcasulu, H. (2021). #Takibetakip: büyükşehir belediyesi ve başkanlarının Twitter ağlarının karşılaştırmalı incelenmesi. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6 (1), 200-221. doi: 10.47107/inifedergi.875667.
  • Pekküçükşen, Ş., & Yıldırım, B. (2021). Pandemi sürecinde büyükşehir belediyelerinin halkla ilişkiler aracı olarak sosyal medya kullanımı. OPUS International Journal of Society Researches, 18 (43), 6708-6731. doi: 10.26466/opus.898016.
  • Polat, F., & Subay, Ö. Ö. (2016). 2014 yerel seçimlerinde sosyal medya kullanımı 16 büyükşehir belediye başkanlığı seçimi örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 2 (43), 149-174.
  • Santo, P., & Costa, B. (2016). Party newspapers perspectives and choices. Sage Open, 6 (2), 215824401664085. https://doi.org/10.1177/2158244016640859
  • Sayılganoğlu, S. (2018). Kurumsal iletişim bağlamında belediyelerde kurumsal Twitter hesabı kullanımı. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 389-406.
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya uygulamalarına halkla ilişkiler modellerinden bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, (35), 79-101.
  • Tumasjan, A., Sprenger, T., Sandner, P., & Welpe, I. (2010). Predicting elections with Twitter: what 140 characters reveal about political sentiment. Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 4 (1), 178-185.
  • Uysal, Y. (2019). Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri’nin Twitter kullanımına yönelik eğilimleri ve takipçilerinin tepkileri üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3), 239-258. doi: 10.18037/ausbd.632001.
  • Üste, A. N., & Irk, O. (2021). Belediye başkanlarının ve belediyelerin Twitter etkinliklerinin analizi: İzmir örneklemi üzerine bir değerlendirme. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13 (49), 271-280. doi: 10.15189/1308-8041.
  • We Are Social (2023). Digital 2023 global overview report. https://wearesocial.com/id/blog/2023/01/digital-2023/ (Erişim Tarihi: 11.06.2024).
  • Williamson, W., & Ruming, K. (2016). Social media adoption and use by australian capital city local governments., 113-132. https://doi.org/10.1007/978-3-319-17722-9_7
  • Wukich, C. (2020). Connecting mayors: the content and formation of Twitter information networks. Urban Affairs Review, 58 (1), 1–35. doi: 10.1177/1078087420947182.
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: a flexible methodology, Library Trends, 55 (1), 22-45.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları. Selçuk İletişim, 8 (1), 95-115.
  • Yavuz, C., & Duvan, Y. (2019). Belediyelerin kurumsal iletişiminde sosyal medya: Karadeniz bölgesi örneği, Kent Akademisi, 12 (40), 682-702.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. (2024). Twitter ve belediyeler: Ankara ve İstanbul büyükşehir belediyelerinin belediyecilik yaklaşımları. Emek Araştırma Dergisi, (1), 1-30.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Aşan 0000-0001-9550-3345

Erken Görünüm Tarihi 25 Şubat 2025
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 10 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aşan, H. (2025). BELEDİYE BAŞKANLARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMINA YÖNELİK BİR ANALİZ: İZMİR İLÇE BELEDİYELERİ ÖRNEĞİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27(1), 140-168. https://doi.org/10.16953/deusosbil.1513661