Amaç: Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin ağız diş sağlığı bilgi düzeyini saptamak. Gereç ve Yöntem: Araştırma kesitsel tiptedir. Çalışma grubu, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı'nda staj gören 125 son sınıf öğrencisinden oluştu. Araştırmanın değişkenleri: ADS bilgi düzeyi bağımlı değişkendir. Bilgi kaynağı, daha önce diş sağlığı konusunda eğitim alma bağımsız değişkenlerdir. Veriler, eğitim programı öncesinde anket formu yardımıyla gözlem altında toplandı. Tanımlayıcı veriler, yüzde dağılımları olarak verildi. Çözümlemede; parametrik test koşullarını sağlayan verilerde ortalamaların karşılaştırılmasında t testi, parametrik test koşullarını sağlayamayan verilerde ortalamaların karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin %49,6'sı bugüne kadar ADS konusunda bilgi aldıklarını belirtti. Bilgi alanların %38,7’si diş hekiminden bilgi almıştı. Öğrencilerin tümü Tıp Fakültesi'ndeki eğitimleri süresince ADS konusunda bir eğitim almadıklarını belirtti. “Çocuklarda kaç süt diş vardır” en yüksek oranda doğru yanıtlanan soru iken (%81), bunu günde kaç kez dişler fırçalanmalı (%78), diş jermlerinin oluşma zamanı (%77) sorusu izlemektedir. Grubun en çok yanlış yanıt verdiği sorular içerisinde; diş taşı temizletme sıklığı (%64), diş fırçası ne sıklıkla değiştirilmeli (%51), daimi dişler ne zaman sürer (%46) soruları yer almaktadır. ADS ile ilgili bilgi düzeyinin bilgi kaynağına göre değişimine bakıldığında; daha önce ADS konusunda diş hekimden bilgi almanın da bilgi puanını etkilemediği görüldü(p= 0,154). Sonuç: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi son sınıf öğrencilerinin ADS konusunda bilgi düzeylerinin orta ve düşük düzeyde olduğu saptanmıştır. Tıp eğitiminde ADS konusunda bilgi verilmemektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 3 |