Amaç: Çalışmanın amacı, Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi (DEÜTF) 6. sınıf öğrencilerinin yaşlılara yönelik tutumlarını ve yaş ayrımcılığı ile ilişkili etmenleri belirlemektir.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmada hedef grup DEÜTF’de 2019-2020 eğitim öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim gören 359 öğrencidir. Çalışmanın bağımlı değişkeni yaşlılara yönelik tutumdur ve Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ) ile belirlenmiştir. Bağımsız değişkenler intörn hekimlerin ve ebeveynlerinin sosyo-demografik özellikleri ile öğrencilerin yaşlı bireylerle yaşamaya ilişkin düşünceleridir. Veri öğrencilerin kendi tarafından doldurulan anketler aracılığıyla toplanmış; t testi, Mann Whitney U Analizi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.
Bulgular: Çalışma toplamda 259 öğrenciyi kapsamaktadır. YATÖ’den alınan ortalama puanlar; toplamda 84,6±9,7, yaşlının yaşamının sınırlanmasında 37,2±4,4, pozitif ayrımcılıkta 28,0±5,0, negatif ayrımcılıkta 19,4±3,4’tür. Toplam ortalama puan; kadınlarda (p=0,006), ebeveynleri ile yaşamak isteyenlerde (p=0,001), geriatri kliniğinin gerekliliğine inananlarda (p<0,001), mezun olunca yaşlılarla çalışmak isteyenlerde (p<0,001) anlamlı olarak yüksek bulunmuştur.
Sonuç: Bu çalışma genel olarak Tıp Fakültesi 6. sınıf öğrencilerinin yaşlılara yönelik olumlu bir tutum sergilediklerini göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Yaş ayrımcılığı, yaşlı, tutum, tıp öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 35 Sayı: 3 |