Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4-6 Yaş Kuran Kursu Öğreticilerine Göre Diyanet Çocuk Youtube Kanalı

Yıl 2024, Cilt: 27 Sayı: 1, 28 - 45, 30.06.2024
https://doi.org/10.58852/dicd.1463559

Öz

YouTube Web 2.0 altyapısı kullanan platformların başında gelmektedir. Kullanıcılarına sunduğu imkanlar bakımından oldukça zengin olan platform, pek çok farklı amaçla kullanılmaktadır. Bu amaçların başında ise YouTube’un eğitimde bir materyal olarak kullanılması bulunmaktadır. Bu amaçla YouTube’u kullanan pek çok kurum ve kuruluş vardır. YouTube’u eğitim amacıyla kullanan kurumlardan bir tanesi de Diyanet İşleri Başkanlığıdır. Bu çalışmanın amacı 4-6 Yaş Kuran Kursu Öğreticilerinin görüşleri doğrultusunda Diyanet Çocuk Youtube kanalının değerlendirilmesidir. Bu çalışma nitel yaklaşımın durum deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Örneklem olarak Şanlıurfa ilinde görev yapan 20 Kuran kursu öğreticisi seçilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu ve doküman incelemesi tekniği, analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre katılımcılar Diyanet Çocuk YouTube kanalında bulunan içerikleri çocuklara uygun görmüş ve hem içerikler hemde kanal ile ilgili genel olarak olumlu ifadeler kullanmışlardır. Bunun yanında katılımcılar kanalda bulunan içeriklerin çocukları meraklandırmaması gibi ifadeler ile de kanalın olumsuzlukları ve eksikliklerini ifade ettikleri tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar doğrultusunda bu içeriklerin işitme engelli bireylere uygun olarak yeniden revize edilmesi gerektiği gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Etik Beyan

Bu çalışmanın Fırat Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulunun 03/11/2022 tarih ve E-97132852-100-157436 sayılı izni ile gerçekleştirilmiştir.

Destekleyen Kurum

Fırat Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi

Proje Numarası

İLAF.22.01

Kaynakça

  • Akdağ, Fatma. 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Üzerine Bir Araştırma (Denizli İli Örneği). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisan Tezi, 2022. Https://Avesis.Deu.Edu.Tr/Yonetilen-Tez/809d406d-29f8-42bb-Becb-35b4707b5f7d/4-6-Yas-Grubu-Kuran-Kurslari-Uzerine-Bir-Arastirma-Denizli-İli-Ornegi
  • Aksürmeli, Mehmet. “The Proliferation of Non-Mainstream Islam on The Web: The Case of Turkish Preaching Videos on Youtube With Reference To The Videos of Ebu Hanzala”. İlahiyat Akademi Dergisi 5 (2017), 225-238.
  • Arlı, Burcu. Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında Yer Alan Kök Değerler Açısından Harfler Köyü Çizgi Filminin İncelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Aytaçlı, Berrak. “Durum Çalışmasına Ayrıntılı bir Bakış”. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3/1 (2012), 1-9.
  • Bedir, Abdullah. Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2016.
  • Boyd, Danah M. - Ellison, Nicole B. “Social Network Sites: Definition, History, And Scholarship”. Journal Of Computer-Mediated Communication 13/1 (Ekim 2007), 210-230. https://Doi.Org/10.1111/J.1083-6101.2007.00393.X Büyüköztürk, Şener vd. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri̇. Ankara: Pegem Yayınları, 29. Basım, 2008.
  • Ceylan, Çiğdem. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bir Eğitsel Youtube Kanalının Tasarım ve Program Ögeleri Açısından İçerik Analizi ve İzleyici Görüşleri. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2023. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Cihangir, Hasan Hüseyin. Youtube’un Eğitim Ortamı Olarak Kullanımının İzleyici ve Eğitmen Bağlamında İncelenmesi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2021. https://acikerisim-old.erbakan.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12452/7658
  • Constantinides, Efthymios - Fountain, Stefan J. “Web 2.0: Conceptual Foundations And Marketing Issues”. Journal Of Direct, Data And Digital Marketing Practice 9/3 (Ocak 2008), 231-244. https://Doi.Org/10.1057/Palgrave.Dddmp.4350098
  • Çangal, Önder. “Dil Öğretiminde Youtube’un Kullanımı: Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Deneyimleri ve Bakış Açıları”. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 10 (2021), 63-80. https://doi.org/10.29000/rumelide.1009040
  • Çinemre, Semra. “Diyanet TV Çizgi Filmlerinin 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursu Öğretim Programında Yer Alan Değerler Açısından İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 19/41 (2021), 207-243. https://doi.org/10.34234/ded.857721
  • Çinemre, Semra. “Diyanet TV Çizgi Filmlerinin Din Eğitimine Katkısı Açısından İncelenmesi”. Hitit İlahiyat Dergisi 20/1 (2021), 81-108. https://doi.org/10.14395/hid.865718
  • Çuhadar, Mustafa. “Türkiye’de Kamu Hizmeti Yayıncılığı Açısından Dinî Temalı Tv Programları ve Diyanet TV Program Türleri Üzerine Bir İnceleme”. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2/2 (2019), 237-266.
  • Duisebayeva, Dinara. The use of English songs on YouTube to teach vocabulary to young learners. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Gall, Meridith D. vd. Educational Research: An İntroduction. Usa: Pearson, 2006. https://Secure.Nodebox.Net/Gkjfduhfy/02-Yvonne-Kub/9780205488490-Educational-Research-An-İntroduction-8th-Edition.Pdf
  • Geray, Haluk. İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 1. Basım, 2003.
  • Gören, Sema. Medya Sosyolojisi Bağlamında Televizyon Ve Youtube Platformlarının Karşılaştırılması. Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi,2023. https://earsiv.kmu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11492/7687/G%c3%b6ren%2c%20Sema.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Güney, Çiğdem. Çizgi Filmlerde Değer Yüklü Mesajlarda İçerik Analizi: Şeker Hoca ve Yusuf’un Dünyası Örneği. Çorum: Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp? id=pIEL2tGAOvManZBX7Vwy7A&no=RnJug4gHlAZftih6GZR7qg
  • Kalkan, Adnan. Teknoloji Bağımlılığı ve Bilinçli Medya Kullanımı. İstanbul: Ensar Neşriyat, 1. Basım, 2021.
  • Kaygısız, Esra Gökçen. “Mobbing İn Social Media: Analyse Youtube And Twitter Users’ Comments”. Business & Management Studies: An International Journal 11/1 (2023), 226. https://doi.org/10.15295/bmij.v11i1.1111
  • Kılıç, Burcu Özbek Nilgün Sofuoğlu. “Çocuk Öznelerin Youtube ve Youtuberlık Algısı (Aydın İli Örneği)”. Socıal Scıences Studıes Journal (Sssjournal) 6/62 (2022), 2000-2012. https://doi.org/10.26449/sssj.2304
  • Kırık, Ali Murat - Altun, Ersin. “Youtube Üzerinden Ürün Yerleştirme Stratejisi: Deniz Adam Örneği”. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme. ed. Gülay Öztürk vd. 1/113-123. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi, 1. Basım, 2018. https://www.researchgate.net/publication/325594484_Youtube_Uzerinden_Urun_Yerlestirme_Stratejisi_Deniz_Adam_Ornegi Moghavvemi, Sedigheh Vd. “Social Media As A Complementary Learning Tool For Teaching And Learning: The Case Of Youtube”. The International Journal of Management Education 16/1 (2018), 37-42. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.12.001
  • Nazlı, Esra. “Televizyon ve Youtube Kanallarında Yayınlanan Dini Programların Ramazan Ayında Oluşturdukları İçeriklerin İncelenmesi”. Dicle İlahiyat Dergisi 26/1 (2023), 183-195. https://doi.org/10.58852/dicd.1288286
  • Özcan, Gizem. “Çocuk Hakları İhlali ve Çocuk İstismarı Açısından Çocuk Youtube Kanalları”. Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi 3/5 (2023), 72-80.
  • Özkonuk, Burcu. Çocukluk Sosyolojisi Bağlamında Çocuk Özneler İçin Youtube ve Youtuber Olmak Üzerine Bir İnceleme. Aydın: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019. https://Acikbilim.Yok.Gov.Tr/Handle/20.500.12812/251439
  • Özuz, Elif. Dijital Sosyoloji Perspektifinden Toplumsal Değerlerin Değişme Sürecinde Youtuberlar: İlköğretim Öğrencileri Örneği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2018. https://Acikbilim.Yok.Gov.Tr/Handle/20.500.12812/462383
  • Rıjalı, Muhammad. Pesan Dakwah Dalam Komedı" Keluarga Betı" Youtube Arıf Muhammad. Yogyakarta: Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, Program Studı Komunıkası Penyıaran Islam, Doktora Tezi, 2022. https://etd.umy.ac.id/id/eprint/30016/
  • Sayımer, İdil. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayınları 1. Basım, 2008.
  • Scott, David Meerman. The New Rules Of Marketing And Pr: How To Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, And Viral Marketing To Reach Buyers Directly. New Jersey: John Wiley & Sons, 2009.
  • Seven, Vural. “Sosyal Paylaşım Sitelerinin (Youtube–Facebook–Twitter) Haksız Rekabet Karşısındaki Durumu”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 16 (2014), 3343-3350.
  • Soydan, Ersoy - Alpaslan, Nuray. “Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi”. İstanbul Journal Of Social Sciences 7 (2014), 53-64.
  • Tüken, Yunus - Karateke, Tuncay. “An Evaluation of The Youtube Channel Contents of Ngos Carrying Out Non-Formal Religious Education Activities in The Context of Civil Religious Education”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/1 (2023), 1-29. https://doi.org/10.46353/k7auifd.1260867
  • We Are Social. Digital 2023 Global Overview Report. USA: We Are Social, 2023. https://wearesocial.com/us/ Yayman, Ebru. Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığı, Oyun Bağımlılığı ve Aile İşlevleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2019. https://openaccess.izu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12436/1571
  • AFAD, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. “Afad - Youtube”. Erişim 22 Şubat 2024. Https://Www.Youtube.Com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Dini Hikâye- Öykü Zamanı Oyun Zamanı (4+ Yaş) ‪@Diyanetdijital‬”. Haz. Diyanet Çocuk. Yayın Tarihi 28 Mart 2024. https://www.youtube.com/watch?v=oaıpny2ixu0 ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Basın Merkezi - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Çocuk - Youtube”. Erişim 21 Mayıs 2023. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Gençlerin Dilinden - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Radyo - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı “Diyanet Yayınları - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı “Diyanet TV - Youtube”. Erişim 21 Mayıs 2023. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Türkiye Diyanet Vakfı - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • Feyyaz TV. “Feyyaz Çocuk- Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/
  • İBB, İstanbul Büyükşehir Belediyesi. “İBB TV- Youtube”. Erişim 22 Şubat 2024. https://www.youtube.com/
  • Kanal 7. “Kanal 7 Çocuk - Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/
  • Rehber TV. “Rehber TV Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/

DİYANET ÇOCUK YOUTUBE CHANNEL ACCORDİNG TO QURAN COURSE INSTRUCTORS FOR 4-6-YEAR-OLDS

Yıl 2024, Cilt: 27 Sayı: 1, 28 - 45, 30.06.2024
https://doi.org/10.58852/dicd.1463559

Öz

YouTube is one of the leading platforms that utilize the Web 2.0 infrastructure. With its rich offerings to users, the platform is used for various purposes. One of the main purposes is the use of YouTube as an educational tool. Many institutions and organizations use YouTube for this purpose, and one of them is the Presidency of Religious Affairs (Diyanet İşleri Başkanlığı). This study aims is to assess the Diyanet Çocuk YouTube channel based on the opinions of Quran course instructors for 4-6-year-olds. We conducted the study employing the qualitative approach in the pattern of case study. Purposive sampling method was used in the research. A sample of 20 Quran course instructors working in Şanlıurfa province was selected. Semi-structured interview form and document analysis technique were used in data collection, and content analysis technique was used in analysis. According to the results obtained in the research, participants found the content on the Diyanet Çocuk YouTube channel suitable for children and used positive expressions both about the content and the channel in general. In addition, it was found that they also expressed the shortcomings and deficiencies of the channel. Various recommendations were made based on the results obtained in the research.

Etik Beyan

This study was conducted with the permission of Fırat University Social and Human Sciences Ethics Committee dated 03/11/2022 and numbered E-97132852-100-157436.

Destekleyen Kurum

Firat University Scientific Research Unit

Proje Numarası

İLAF.22.01

Kaynakça

  • Akdağ, Fatma. 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursları Üzerine Bir Araştırma (Denizli İli Örneği). İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Yüksek Lisan Tezi, 2022. Https://Avesis.Deu.Edu.Tr/Yonetilen-Tez/809d406d-29f8-42bb-Becb-35b4707b5f7d/4-6-Yas-Grubu-Kuran-Kurslari-Uzerine-Bir-Arastirma-Denizli-İli-Ornegi
  • Aksürmeli, Mehmet. “The Proliferation of Non-Mainstream Islam on The Web: The Case of Turkish Preaching Videos on Youtube With Reference To The Videos of Ebu Hanzala”. İlahiyat Akademi Dergisi 5 (2017), 225-238.
  • Arlı, Burcu. Milli Eğitim Bakanlığı Mevzuatında Yer Alan Kök Değerler Açısından Harfler Köyü Çizgi Filminin İncelenmesi. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2022.
  • Aytaçlı, Berrak. “Durum Çalışmasına Ayrıntılı bir Bakış”. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3/1 (2012), 1-9.
  • Bedir, Abdullah. Sosyal Medya Kullanımının Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Tutumlarına Etkisi. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2016.
  • Boyd, Danah M. - Ellison, Nicole B. “Social Network Sites: Definition, History, And Scholarship”. Journal Of Computer-Mediated Communication 13/1 (Ekim 2007), 210-230. https://Doi.Org/10.1111/J.1083-6101.2007.00393.X Büyüköztürk, Şener vd. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri̇. Ankara: Pegem Yayınları, 29. Basım, 2008.
  • Ceylan, Çiğdem. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bir Eğitsel Youtube Kanalının Tasarım ve Program Ögeleri Açısından İçerik Analizi ve İzleyici Görüşleri. Çanakkale: Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2023. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Cihangir, Hasan Hüseyin. Youtube’un Eğitim Ortamı Olarak Kullanımının İzleyici ve Eğitmen Bağlamında İncelenmesi. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2021. https://acikerisim-old.erbakan.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12452/7658
  • Constantinides, Efthymios - Fountain, Stefan J. “Web 2.0: Conceptual Foundations And Marketing Issues”. Journal Of Direct, Data And Digital Marketing Practice 9/3 (Ocak 2008), 231-244. https://Doi.Org/10.1057/Palgrave.Dddmp.4350098
  • Çangal, Önder. “Dil Öğretiminde Youtube’un Kullanımı: Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Deneyimleri ve Bakış Açıları”. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi 10 (2021), 63-80. https://doi.org/10.29000/rumelide.1009040
  • Çinemre, Semra. “Diyanet TV Çizgi Filmlerinin 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursu Öğretim Programında Yer Alan Değerler Açısından İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 19/41 (2021), 207-243. https://doi.org/10.34234/ded.857721
  • Çinemre, Semra. “Diyanet TV Çizgi Filmlerinin Din Eğitimine Katkısı Açısından İncelenmesi”. Hitit İlahiyat Dergisi 20/1 (2021), 81-108. https://doi.org/10.14395/hid.865718
  • Çuhadar, Mustafa. “Türkiye’de Kamu Hizmeti Yayıncılığı Açısından Dinî Temalı Tv Programları ve Diyanet TV Program Türleri Üzerine Bir İnceleme”. Medya ve Din Araştırmaları Dergisi 2/2 (2019), 237-266.
  • Duisebayeva, Dinara. The use of English songs on YouTube to teach vocabulary to young learners. Ankara: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2014.
  • Gall, Meridith D. vd. Educational Research: An İntroduction. Usa: Pearson, 2006. https://Secure.Nodebox.Net/Gkjfduhfy/02-Yvonne-Kub/9780205488490-Educational-Research-An-İntroduction-8th-Edition.Pdf
  • Geray, Haluk. İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları. İstanbul: Ütopya Yayınevi, 1. Basım, 2003.
  • Gören, Sema. Medya Sosyolojisi Bağlamında Televizyon Ve Youtube Platformlarının Karşılaştırılması. Karaman: Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi,2023. https://earsiv.kmu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11492/7687/G%c3%b6ren%2c%20Sema.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Güney, Çiğdem. Çizgi Filmlerde Değer Yüklü Mesajlarda İçerik Analizi: Şeker Hoca ve Yusuf’un Dünyası Örneği. Çorum: Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp? id=pIEL2tGAOvManZBX7Vwy7A&no=RnJug4gHlAZftih6GZR7qg
  • Kalkan, Adnan. Teknoloji Bağımlılığı ve Bilinçli Medya Kullanımı. İstanbul: Ensar Neşriyat, 1. Basım, 2021.
  • Kaygısız, Esra Gökçen. “Mobbing İn Social Media: Analyse Youtube And Twitter Users’ Comments”. Business & Management Studies: An International Journal 11/1 (2023), 226. https://doi.org/10.15295/bmij.v11i1.1111
  • Kılıç, Burcu Özbek Nilgün Sofuoğlu. “Çocuk Öznelerin Youtube ve Youtuberlık Algısı (Aydın İli Örneği)”. Socıal Scıences Studıes Journal (Sssjournal) 6/62 (2022), 2000-2012. https://doi.org/10.26449/sssj.2304
  • Kırık, Ali Murat - Altun, Ersin. “Youtube Üzerinden Ürün Yerleştirme Stratejisi: Deniz Adam Örneği”. 2. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı Eğlence ve Ürün Yerleştirme. ed. Gülay Öztürk vd. 1/113-123. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi, 1. Basım, 2018. https://www.researchgate.net/publication/325594484_Youtube_Uzerinden_Urun_Yerlestirme_Stratejisi_Deniz_Adam_Ornegi Moghavvemi, Sedigheh Vd. “Social Media As A Complementary Learning Tool For Teaching And Learning: The Case Of Youtube”. The International Journal of Management Education 16/1 (2018), 37-42. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.12.001
  • Nazlı, Esra. “Televizyon ve Youtube Kanallarında Yayınlanan Dini Programların Ramazan Ayında Oluşturdukları İçeriklerin İncelenmesi”. Dicle İlahiyat Dergisi 26/1 (2023), 183-195. https://doi.org/10.58852/dicd.1288286
  • Özcan, Gizem. “Çocuk Hakları İhlali ve Çocuk İstismarı Açısından Çocuk Youtube Kanalları”. Disiplinlerarası Çocuk Hakları Araştırmaları Dergisi 3/5 (2023), 72-80.
  • Özkonuk, Burcu. Çocukluk Sosyolojisi Bağlamında Çocuk Özneler İçin Youtube ve Youtuber Olmak Üzerine Bir İnceleme. Aydın: Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019. https://Acikbilim.Yok.Gov.Tr/Handle/20.500.12812/251439
  • Özuz, Elif. Dijital Sosyoloji Perspektifinden Toplumsal Değerlerin Değişme Sürecinde Youtuberlar: İlköğretim Öğrencileri Örneği. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2018. https://Acikbilim.Yok.Gov.Tr/Handle/20.500.12812/462383
  • Rıjalı, Muhammad. Pesan Dakwah Dalam Komedı" Keluarga Betı" Youtube Arıf Muhammad. Yogyakarta: Universitas Muhammadiyah Yogyakarta, Program Studı Komunıkası Penyıaran Islam, Doktora Tezi, 2022. https://etd.umy.ac.id/id/eprint/30016/
  • Sayımer, İdil. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler. İstanbul: Beta Yayınları 1. Basım, 2008.
  • Scott, David Meerman. The New Rules Of Marketing And Pr: How To Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, And Viral Marketing To Reach Buyers Directly. New Jersey: John Wiley & Sons, 2009.
  • Seven, Vural. “Sosyal Paylaşım Sitelerinin (Youtube–Facebook–Twitter) Haksız Rekabet Karşısındaki Durumu”. Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi 16 (2014), 3343-3350.
  • Soydan, Ersoy - Alpaslan, Nuray. “Medyanın Doğal Afetlerdeki İşlevi”. İstanbul Journal Of Social Sciences 7 (2014), 53-64.
  • Tüken, Yunus - Karateke, Tuncay. “An Evaluation of The Youtube Channel Contents of Ngos Carrying Out Non-Formal Religious Education Activities in The Context of Civil Religious Education”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/1 (2023), 1-29. https://doi.org/10.46353/k7auifd.1260867
  • We Are Social. Digital 2023 Global Overview Report. USA: We Are Social, 2023. https://wearesocial.com/us/ Yayman, Ebru. Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığı, Oyun Bağımlılığı ve Aile İşlevleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul: İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisan Tezi, 2019. https://openaccess.izu.edu.tr/xmlui/handle/20.500.12436/1571
  • AFAD, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı. “Afad - Youtube”. Erişim 22 Şubat 2024. Https://Www.Youtube.Com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Dini Hikâye- Öykü Zamanı Oyun Zamanı (4+ Yaş) ‪@Diyanetdijital‬”. Haz. Diyanet Çocuk. Yayın Tarihi 28 Mart 2024. https://www.youtube.com/watch?v=oaıpny2ixu0 ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Basın Merkezi - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Çocuk - Youtube”. Erişim 21 Mayıs 2023. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Gençlerin Dilinden - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Diyanet Radyo - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı “Diyanet Yayınları - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı “Diyanet TV - Youtube”. Erişim 21 Mayıs 2023. https://www.youtube.com/
  • DİB, Diyanet İşleri Başkanlığı. “Türkiye Diyanet Vakfı - Youtube”. Erişim 02 Mart 2022. https://www.youtube.com/
  • Feyyaz TV. “Feyyaz Çocuk- Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/
  • İBB, İstanbul Büyükşehir Belediyesi. “İBB TV- Youtube”. Erişim 22 Şubat 2024. https://www.youtube.com/
  • Kanal 7. “Kanal 7 Çocuk - Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/
  • Rehber TV. “Rehber TV Youtube”. Erişim 27 Mart 2024. https://www.youtube.com/
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi, İslam Araştırmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ramazan Erten 0000-0002-4723-1581

Tuncay Karateke 0000-0002-0061-1405

Proje Numarası İLAF.22.01
Erken Görünüm Tarihi 28 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2024
Kabul Tarihi 19 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Erten, Ramazan - Karateke, Tuncay. “4-6 Yaş Kuran Kursu Öğreticilerine Göre Diyanet Çocuk Youtube Kanalı”. Dicle İlahiyat Dergisi 27/1 (Haziran 2024), 28-45. https://doi.org/10.58852/dicd.1463559.

26676  26799

Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License kapsamında lisanslanmıştır.