BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELERİN İŞ TATMİN DÜZEYLERİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2011, Sayı: 6, 46 - 57, 01.12.2011

Öz

Hemşirelerin mesleklerinde yaşadıkları iş tatmin düzeyini tespit etmek amacı ile Sivas merkezdeki kamu hastanelerinde çalışan 329 hemşireye anket uygulanmış, verilen cevaplar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmaya katılan 329 hemşirenin %42,49’u mesleklerinde iş tatmini yaşamadıklarını belirtmişlerdir. Hemşirelik mesleğinin, çalışma koşulları, fiziksel ortamları, nöbet sistemi, ücret, mesleki riskler, yoğun çalışma temposu, çalışmalarının takdir görmemesi, terfi, yükselme olanaklarını yeterli olmaması, adil ve şeffaf yönetim anlayışının olmaması, rol ve iş tanımındaki belirsizlikler, mesleğin toplumdaki imajının iyi olmaması, eşitsizlik gibi faktörlerin bu yüzdelik dilimleri ortaya çıkardığını söyleyebiliriz. Yaşanan bu olumsuz durumlara bağlı olarak hemşirelerin %68,4’ü başka bir iş yapmak istediğini, %49,9’u mesleğinden ayrılmayı düşündüğünü, %42’si işinde mutlu olmadığını, %63,5’i yaptığı işi başkasına tavsiye etmeyeceğini belirtmiştir

Kaynakça

  • Aaamodt, M. (2001), Technical Affairs Section, http://www.ipmaac.org/acn/ apr96/techaff.html.
  • ARDIÇ, K. ve BAŞ, T. (2001), “Kamu ve Vakıf Üniversitelerindeki Akademik Personelin İş Tatmin Düzeylerinin Karşılaştırılması”, 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 24-26 Mayıs İstanbul, S: 479-484.
  • Bakan, İ. ve Kelleroğlu, H. (2003), “Performans Değerlendirme: Çalışanların Performans Değerlendirme Uygulamalarından Beklentileri Konusunda Bir Alan Çalışması”, Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, C:8, S:1, s:103-127.
  • Batman, O. ve Yıldırgan, R. (1999), “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Verimlilik ve İş Tatmini ile İlişkisi, Turizmde Seçme Makaleler: 32, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını, s:38-48.
  • Çarıkçı, İlker H. (2000), ‘Çalışanların İş Tatminlerini Etkileyen Kişisel Özellikler-Süpermarket Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma” , Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C:5, Sayı:2, s:155-168.
  • Davis, K. (1988), İşletmede İnsan Davranışı-Örgütsel Davranış, (Çev.) Kemal Tosun, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (1994), İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Eren, E. (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Genişletilmiş Dokuzuncu Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • FRIDAY, S. ve FRIDAY, E. (2003), “Racioethnic Perceptions of Job Characteristics and Job Satisfaction”, Journal of Management Development, Vol:22, No:5.
  • GÜVEN, Mehmet vd. (2005), “Çalışanların İş ve Ücret Tatmini Boyutlarıyla Demografik Özellikler Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması”, Celal Bayar üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C: 12, Sayı:1, S:127-151.
  • IVERSON, R.D. and MAGUIRE, C. (2000), The Relationship Between Job and Life Satisfaction, Human Relations, 53(6), pp.807-839.
  • MERCER, D. (1997), “Job Satisfaction and the Secondary Headteacher: The Creation of a Model of Job Satisfaction”; School Leadership and Management. V:17, N:1, P:57-68.
  • Şenatalar, F. (1978), Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, İ.Ü. Kitabevi, İstanbul.
  • Topaloğlu, M. ve Tuna, M. (1998), “Otel İşletmelerinde Stresin Değerlendirilmesi: Amprik Bir Çalışma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Sayı:9, s:39-45.
Yıl 2011, Sayı: 6, 46 - 57, 01.12.2011

Öz

The survey has been applied on 329 nurses working at public hospitals in Sivas city centre in order to determine the level of labor satisfaction that nurses have had at their jobs and the answers given have been evaluated statistically. %42,49 oj nurses who have joined the survey have mentioned that they dont have labor satisfaction in their jobs. We can say that these percentage sections have been exposed by some factors such as working conditions, physical environment, shift system, salary, occupational risk, intense working conditions, not to be distilled, promotion, inadequate promotion possibilities, not to be mentioned well among the society and inequality in nurse occupation. As a result of all these negative situations they have had, %68,4 of nurses want to do another job. %49,9 of them think leaving the job, %42 arent happy with their jobs and %63,5 dont advise their job to someone else

Kaynakça

  • Aaamodt, M. (2001), Technical Affairs Section, http://www.ipmaac.org/acn/ apr96/techaff.html.
  • ARDIÇ, K. ve BAŞ, T. (2001), “Kamu ve Vakıf Üniversitelerindeki Akademik Personelin İş Tatmin Düzeylerinin Karşılaştırılması”, 9. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, 24-26 Mayıs İstanbul, S: 479-484.
  • Bakan, İ. ve Kelleroğlu, H. (2003), “Performans Değerlendirme: Çalışanların Performans Değerlendirme Uygulamalarından Beklentileri Konusunda Bir Alan Çalışması”, Süleyman Demirel Üniversitesi İ.İ.B.F Dergisi, C:8, S:1, s:103-127.
  • Batman, O. ve Yıldırgan, R. (1999), “Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesinin Verimlilik ve İş Tatmini ile İlişkisi, Turizmde Seçme Makaleler: 32, Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı Yayını, s:38-48.
  • Çarıkçı, İlker H. (2000), ‘Çalışanların İş Tatminlerini Etkileyen Kişisel Özellikler-Süpermarket Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma” , Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C:5, Sayı:2, s:155-168.
  • Davis, K. (1988), İşletmede İnsan Davranışı-Örgütsel Davranış, (Çev.) Kemal Tosun, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, İstanbul.
  • Erdoğan, İ. (1994), İşletmelerde Davranış, Beta Basım Yayım, İstanbul.
  • Eren, E. (2006), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Genişletilmiş Dokuzuncu Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • FRIDAY, S. ve FRIDAY, E. (2003), “Racioethnic Perceptions of Job Characteristics and Job Satisfaction”, Journal of Management Development, Vol:22, No:5.
  • GÜVEN, Mehmet vd. (2005), “Çalışanların İş ve Ücret Tatmini Boyutlarıyla Demografik Özellikler Arasındaki İlişkiler: Bir Alan Çalışması”, Celal Bayar üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C: 12, Sayı:1, S:127-151.
  • IVERSON, R.D. and MAGUIRE, C. (2000), The Relationship Between Job and Life Satisfaction, Human Relations, 53(6), pp.807-839.
  • MERCER, D. (1997), “Job Satisfaction and the Secondary Headteacher: The Creation of a Model of Job Satisfaction”; School Leadership and Management. V:17, N:1, P:57-68.
  • Şenatalar, F. (1978), Personel Yönetimi ve Beşeri İlişkiler, İ.Ü. Kitabevi, İstanbul.
  • Topaloğlu, M. ve Tuna, M. (1998), “Otel İşletmelerinde Stresin Değerlendirilmesi: Amprik Bir Çalışma”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Sayı:9, s:39-45.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hatice Karakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Karakuş, H. (2011). HEMŞİRELERİN İŞ TATMİN DÜZEYLERİ: SİVAS İLİ ÖRNEĞİ. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(6), 46-57.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)