Üniversitelerin kuruldukları kente sosyal, kültürel, ekonomik etkileri vardır. Bu faktörler içerisinde hesaplanabilirliği en yüksek olan ekonomik etkidir ve kısa vadede kendini belli eder. Üniversiteler, kuruldukları ilk günden itibaren gerek sermaye yatırımları gerek maaş ödemeleri gerekse eğitim için kente gelen öğrencilerin harcamaları ile kentte ekonomik bir canlılık yaratırlar. Bu çalışma da Çankırı Karatekin Üniversitesinin Çankırı kentinde yarattığı doğrudan ve dolaylı ekonomik katkıyı ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ÇKÜ tarafından gerçekleştirilen harcamalar, ÇKÜ’nün yarattığı istihdam, öğrenci harcamaları hesaplanmış ve öğrenci harcamaları farklı değişkenler açısından analiz edilmiştir. Çalışmada, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Çankırı Karatekin Üniversitesinin il merkezinde öğrenim görmekte olan 835 öğrenciye anket uygulanmış evrenin yaklaşık %10’u ve veriler SPSS 16 programında analiz edilmiştir.
Üniversite kent ekonomisi öğrenci harcamaları ekonomik katkı
Universities have social, cultural, economic impacts to their cities established in. Economic impact is the most compultable and appear in the short term. Universities have created economic boom by means of their capital investments, salary payments and the students’ expenditures. This study aim to find out that Cankiri Karatekin University created direct and indirect economic contrubution in city of Cankiri. For this purpose, it was calculated the expenditures realized by CKU, the employment provided by CKU, students’ expenditures and analyzed the expenditures of the students in terms of different variables. In the study, questionairre was applied to 835 CKU students who are studying in the city center in the academic year 2012-2013 and the data were analyzed by using SPSS 16 statistical software package.
University City economy Students’ expenditure economic contribution
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 12 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)