Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

RİSALE-İ NUR KÜLLİYATI’NDA PEYGAMBER KISSALARININ İŞLENİŞ TARZI

Yıl 2015, Sayı: 14, 1 - 15, 01.12.2015

Öz

Peygamber Kıssaları Kur'an-ı Kerim'in önemli bir bölümünü teşkil eder. Bu yüzden peygamber kıssaları tefsir kitaplarında da ayrıntılı olarak işlenir. Son dönemlerde yazılmış bir tefsir eseri olan Risale-i Nur Külliyatı'ndaki peygamber kıssalarının işlenme metoduna baktığımızda, bu eserde klasik tefsirlerden farklı bir metot uyguladığını görmekteyiz. Bu çalışmamızda Risale-i Nur Külliyatı'nda peygamber kıssalarının işlenme tarzını klasik tefsirlerle karşılaştırdık ve Risale-i Nur Külliyatı'nın bu konudaki farkını ortaya koyduk.

Kaynakça

  • el-Beydâvî, Nasiruddîn Ebu Sa‟id „Abdullah b. „Ömer b. Muhammed eş-ġirazî. (ts.), Envâru‟t-Tenzîl ve Esrâru‟t-Te‟vîl, Daru‟l-Fikr, Beyrut.
  • el-Beğavî, el-İmam Muhiyu‟s-Sünne Ebi Muhammed Huseyn b. Mes‟ud.(1409), Me‟alimu‟t-Tenzîl, (thk. Muhammed Abdullah en-Nemr), Dar Taybe, Riyad.
  • el-Alûsî, şihabuddîn Mahmud b. „Abdillah el-Huseynî. (ts.), Ruhu‟l-Maânî fi Tefsiri‟l-Kur‟ani‟l-„Azim ve-Sebi‟l-Mesânî, ihyau Türasi‟l-Arabî.
  • Cerrahoğlu, ismail. (2007), Tefsir Usulü, DİB Yayınları, Ankara.
  • el-Cevzî, Ebu‟l-Ferec Cemaluddin Abdurrahman b. Ali b. Muhammed. (1404), Zâdü‟l-Masîr fi İlmi‟t-Tefsir, el-Mektebu‟l–İslamiyye,Beyrut. Demirci, Muhsin. (2013), Tefsir Usulü, İFAV. Yayınları, İstanbul. Demirci, Muhsin. (2013), Konulu Tefsire Giriş, İFAV Yayınları, 2. Baskı, İstanbul. el-Kurtubî, Ebu Ubeydullah Muhammed b. Ahmed b. Ebibekr. (1427/2007) el-Cami‟ li- Ahkami‟l-Kur‟an, thk. Abdullah b. Abdulhasen et-Türkî, Müessesetü‟r-Risale, Beyrut.
  • Ebu's-Suud, Muhammed b. Muhammed b. Muhyiddin Ġmad. (ts.), Tefsiru Ebu's-Suud, Daru Ġhyau't-Türasi‟l-Arabi, Beyrut.
  • Fîrûzâbâdî, Mecduddin Muhammed b. Yakûb. (1978), el-Kâmûsu‟l-Muhît, el-Hey'etü‟l-Mısriyyetü'Ammetu li'l-Kitab, Mısır.
  • İbn Ebi Zemenîn, Ebu Abdullah Muhammed b. Abdullah. (1423/2002), Tefsir'l-Kur'ani'l-Azîz, thk. Ebi Abdullah Huseyn b. UkkaĢe ve Muhammed b.Mustafa el-Kenz, El-Faruku'l-Hadise, Kahire.
  • İbn Kesîr, İmaduddin Ebu'l-Fidâ İsmail. (2000/1401), Tefsir'l-Kur'ani'l-Azîm, thk.
  • Mustafa Seyyid Muhammed vd. Müessesetu Kurtuba, kahire.
  • İbn Kesîr, İmaduddin Ebu'l-Fidâ İsmail. (1417/1997), Kısasu'l-Enbiyâ, thk. Abdulhayy el-Fermavi, Müssesetu'nur, Mısır.
  • İbn Kesîr, İmaduddin Ebu'l-Fidâ İsmail. (1907/1986), el-Bidâye ve'n-Nihâye, Daru'l-Fikr, Beyrut.
  • Nursî, Said. (2013), İĢârâtü‟l-İ‟caz, Envar Neşriyat, İstanbul.
  • Nursî, Said. (2015), Lem‟alar, Envar Neşriyat, İstanbul.
  • Nursî, Said. (2015), Mektubat, Envar Neşriyat, İstanbul.
  • Nursî, Said. (2013), Sözler, Envar Neşriyat, İstanbul.
  • Nursî, Said. (2013), Tarihçe-i Hayatı, Envar Neşriyat, İstanbul.
  • Özgel, İshak. (Kış, 2015), “Çağdaş Tefsir Yönelişleri Açısından Bediüzzaman Said Nursî‟nin Tefsir Yöntemi (şuhûdî Tefsir)” Ekev Akademi Dergisi. S. 61.
  • Öztürk, Mustafa. (Bahar, 2014), “Son Dönem Osmanlı'dan Günümüz Türkiye'de Kur‟an ve Tefsir Çalışmaları”, Karadeniz Tek. Ünv. İlahiyat Fakültesi Dergisi, S.1
  • er-Razî, Fahruddin Ebu Abdullah Muhammed b. Ömer b. El-Hasan b. El-Huseyn b.
  • Ali el-KureyĢî el-Bekri et-Teymi et-Taberistani. (1401/1981), Mefâtihu‟l-Ğayb, Darü‟l- Fikr, Beyrut.es-Sa‟lebî, Ebû Zeyd „Abdurrahman b. Muhammed b. Mahluf. (1418), el-Cevâhiru‟l-Hisân fi Tefsiri'l-Kur'an, thk. eĢ-Şeyh Muhammed Ali
  • Şahin, M. Süreyya. (2002), “Kısas-ı Enbiyâ”, DĠA, Ankara.
  • Şengül, İdris. (2005), “Kıssa”, DİA, İstanbul.
  • et-Taberî, Ebu Cafer Muhammed b. Cerîr. (1422/2001), Tefsir‟üt-Taberî (Câmiu‟l- Beyân an Tevîli‟l-Kur‟an), thk. Abdullah b. Abdulmuhsin et-Türkî, Daru Hicr, Cize.
  • et-Taberî, Ebu Cafer Muhammed b. Cerîr. (1387), Tarihu‟t-Taberî, II. Baskı, Daru‟t-Türas, Beyrut.
  • el-Vahidî, Ebu‟l-Hasen Ali b. Ahmed b. Muhammed. (1415/1994), el-Vasît fi Tefsiri‟l-Kur‟ani‟l-Mecîd, thk. Adil Ahmed Abdulnevcud vd. Daru‟l- Kütübi‟l-Ġlmiyye, Beyrut.
  • el-Vahidî, Ebu‟l-Hasen Ali b. Ahmed b. Muhammed. (1430), Tefsiru‟l-Basît, thk. Ahmed b. Muhammed b. Salih el-Hemmâdî, Riyad.
  • Yazır, Elmalılı Muhammed Hamdi. (2015), Hak Dini Kurân Dili, Sad. Lütfullah Cebeci vd. Akçağ Yayınları, Ankara.
  • ez-Zemahşerî, Carullah Ebu‟l-Kasım Mahmud b. Ömer. (1417/1997), el-Keşşaf an Hakaiki Ğavamizi‟t-Tenzîl ve Uyûni‟l-Ekâvil fi Vucuhi‟t-Te‟vil, thk. Adil Ahmed Abdulmevcud ve Ali Muhammed Muavviz, Mektebetü‟l-Ubeykan, Riyad.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Yusuf Yagır Bu kişi benim 0000-0002-1412-4966

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Yagır, M. Y. (2015). RİSALE-İ NUR KÜLLİYATI’NDA PEYGAMBER KISSALARININ İŞLENİŞ TARZI. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(14), 1-15.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)