Sosyal medyanın kısa zamanda dünyaya yayılmasında, kullanıcı sayısının yüksek oranlarda artmasının ve insanların bunu benimsemesinin altında yatan gerçek bilginin hızlı elde edilmesi, daha az emek sarf edilerek zamandan tasarruf kazanılması ve daha düşük maliyetlerle özgür iradeye bağlı paylaşımların etkisi olmuştur. Yerel yönetimlerde demokratik katılım ancak siyasal yönetimin meşruiyetinin halka dayandırılması ile mümkündür. Bu durum ancak demokratik, katılımcı, etkin, üretken, şeffaf ve hesap verebilen bir yerel yönetişim anlayışına bağlıdır. Gerçekten yeni iletişim teknolojileri kamu yönetimi açısından devlet vatandaş ilişkilerine yön verme konusunda yeni ufuklar açmıştır. Yerel yönetimler özellikle belediyeler bu durumun doğal bir sonucu olarak her zaman halkla iç içe olmak zorundadırlar. Halktan kopuk belediyeciliğin hizmet sunumunda başarılı olması söz konusu değildir. Belediyeler temelde; bilgilendirme, ikna etme ve harekete geçirme amaçlarına yönelik faaliyetlerinde farklı sosyal medya araçlarına başvurmaları gerekmektedir. Bu kapsamda sosyal medyanın rolü iyice artmaktadır. Bu çalışmada, belediyelerin sosyal medya kullanımları araştırılmıştır. Kütahya Belediyesi ve Kütahya ilçe belediyelerinde Facebook, Twitter, Youtube ve İnstagram sosyal medya hesaplarının kullanımları baz alınmıştır. Belediyelerin sosyal medyayı nasıl kullandıkları tespit edilerek, içerik analizi yapılmıştır. Bir yıllık zaman dilimi çerçevesinde yapılan gönderiler ve paylaşımlar ayrıntılı bir biçimde değerlendirilmiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar karşılaştırılarak, yeni çözümler ortaya konulmuştur
Yerel Yönetim Sosyal Medya Kütahya Belediyesi İlçe Belediyeleri
The rapid spread of social media all over the world has been affected by the increasing numbers of its users and embracement with knowing the true knowledge behind it, saving up the time by spending less effort and shares based on free will with lower costs. Democratic participation in local administrations is only possible by basing the legitimacy of political administration on public in general. This situation is related to democratic, participatory, active, transparent and accountable understanding of governance. In fact, new technologies of information lead to new horizons in terms of the relations between the state and citizens from public administration perspective. Local administrations, especially municipalities, as a natural result of this situation, are always in contact with the public. A municipal administration without a connection with public cannot be successful in providing public services. Municipalities essentially need to use different means of social media towards the efforts to inform, to convince and mobilize the public. Within this context, the role of social media gains a special importance. In this study, the usage of social media by municipalities is examined. The usage of social media accounts Facebook, Twitter, Youtube and Instagram by Kutahya’s city and district municipalities forms the base for the study. A content analysis is made by identifying how these municipalities use social media. All the shares and messages in a year are evaluated in detail. Besides, new solutions are put forward by comparing results of the study
Local Administration Social Media Kutahya’s City and District Municipalities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 20 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)