Dünya dinler tarihinde Hindu tanrıçası Kali’den daha karmaşık ve kışkırtıcı bir figür yoktur. Kali dişiliğin, yaratmanın ve enerjinin sembolü Şakti’yi cisimleştirir. Bu yüzden Kali Hint tanrıçaları içinde özellikle Şakti mezhebinde önemli bir yer tutmaktadır. O çok yönlü bir tanrıçadır. Anadır, kötülüklerle savaşandır, Anaerkil bir semboldür. Kali dişil gücün eril güce karşı kazandığı bir zaferin adıdır. Bu yüzden Kali’ye ait kanlı ve kansız birçok takdimelerin yapıldığı tapınaklar vardır. Kalküta’da Kalighat Tapınağı’nda, daha küçük tapınaklarda ve bazı türbelerde Kali’ye binlerce erkek keçi kurban olarak sunulmaktadır. Kali’nin kusursuz memeleri bütün varlıkları besleyenin O olduğuna, beyaz dişleri huzura ve dinginliğe satva , sarkık kırmızı dili aktifliğe raja , sarhoşluğu eylemsizliğe tama işaret eder.Kali bütün halkın kendisine taptığı bir tanrıçadır. Bu yüzden Kali rahipleri pujar diye bilinen halk keşişleridir
There is no more complicated and provocative figure than the Hindu goddess Kali in the history of world religions. Kali embodies Shakti, the symbol of femininity, creation and energy. Therefore, Kali has an important place especially in Shaktism sect in Indian goddesses. She is a goddess multifaceted. She is mother, fighter against devils evil, and she is a symbol of matriarchal. Kali is the name of a triumph of feminine power against male power. For this reason, there are many temples where there are many bloody and bloodless presentations of Kali. At the Kalighat Temple in Calcutta, in smaller temples and in some tombs offers thousands of male goats to Kali. Kali's flawless breasts indicate that she was the one who fed all beings, and that her white teeth pointed to peace and tranquility satva , her drooping red tongue into activity raja , her intoxication into inaction tama . Kali is a goddess whose people all worship him. So the priests of Kali are folk monks known as pujar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 22 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)