Zabel Asadur , Osmanlı Ermeni cemaatine mensup eğitimci, şair, yazar ve bir kadın hakları aktivistidir. Asadur, Osmanlı Devleti’nin son döneminde Ermeni cemaati içerisinde kurduğu kadın derneği, yürüttüğü kadın haklarıyla ilgili etkinlikler, eğitim faaliyetleri ve edebî çalışmalarıyla son derece aktif bir kişiliktir. Türk kadın hareketiyle ilgili çalışmalarda, genellikle azınlık kadınları kendilerine yer bulamadığı ve Asadur’un eserlerinin çok az bir kısmı Türkçe’ye çevrildiği için fazla tanınmamaktadır. Edebî çalışmalarında da kadın sorununu işleyen Asadur, Osmanlı’da azınlık mensubu kadınların durumunu, hayatı ve eserleriyle dikkat çekici bir şekilde temsil etmektedir. Bu makalede Zabel Asadur’ın Serveti Fünûn dergisinde yayımlanan ve edebî açıdan oldukça seviyeli olan “Boa” ve “Serena” adlı hikâyelerinden yola çıkarak yazarın kadın sorununa yaklaşımı ve kadın psikolojisini nasıl yansıttığı incelenmektedir
Zabel Asadour , a member of Ottoman Armenian community, was an educationist, poetess, writer and activist of women’s rights. Asadour, with the institution she established for women, activities she conducted for women’s rights, and her educational and literary works, was a highly active personality within the Armenian community in late Ottoman era. She does not have too much recognition since the works on Turkish women’s movement usually do not include minority women, and only a small part of her literary works have been translated into Turkish. Zabel Asadour, who focuses on women’s issue in her literary works as well, represents clearly the situation of minority women in Ottoman State with her life and works. In this paper, her approach to the woman question and how she reflects women’s psychology is examined based on her literarily high-level stories titled “Boa” and “Serena” which were published in Servet-i Fünun magazine
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 25 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)