Süleyman Nazif, Servet-i Fünûn edebî hareketine bağlı sanatçı kimliğiyle bu akıma mensup bütün şahsiyetler için kullanılan “ferdî duyguların şairi” sıfatıyla tanıtılır. Başta Tevfik Fikret olmak üzere birçok Servet-i Funûn sanatçıları için kullanılan bu sıfatın Osmanlı Devleti’nin çöküş ve dağılma sürecine şahit olan birçok Servet-i Fünûn sanatçılarının olduğu gibi Süleyman Nazif'in de sosyal sorunlara duyarlılık yönünü perdelediğini düşünüyoruz. Türk edebiyatı tarihi açısından bakıldığında genel kabule göre Servet-i Fünûn Edebiyatı, 1896-1901 yılları arasında“sanat için sanat” düşüncesi çerçevesinde kendine özgü edebî ilkeler geliştiren ve bu ilkeler doğrultusunda özellikle Fransız edebiyatının etkisiyle şekillenen kısa süreli bir edebî toplaşmadır. Bu toplaşmanın mensubu olarak bilinen Süleyman Nazif'in Servet-i Fünûn Edebiyatı öncesi ve sonrasında kaleme aldığı sosyal içerikli eserleriyle birlikte tanıtılması çok yönlü tarihi şahsiyetini ortaya koymak açısından faydalı olacaktır.
Süleyman Nazif introduced as poet of individual sense which is a basic banalphrase of Servet-i Fünûn literary movement.We think that thatdefinition disguise many Servet-i Fünûn writer’ssocial themed works - especially Tevfik Fikret - who experiencedextremely collapse and disintegration of Ottoman Empire as well as Süleyman Nazifsocial themed works . We think that it would give us more useful results to interpret precisely the Süleyman Nazif’s worksbefore and after Servet-i Fünûn literary movement as a response to social events who introduced in literary ecole of Servet-i Fünûn -according to generally acceptedopinion-that improved specific literaryprinciples in terms of art for art’s sake within short five years 1896 - 1901 when analyzed from the perspective of history of Turkish literature and accordance with these principlesprimarily influencing by French literature outputs verse and prose
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 15 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)