Yahudi kökenine sahip ve Amerika’da yaşayan Nicole Krauss yirmi birinci yüzyılın önemli yazarlarından biridir. Bu genç iddialı yazar Man Walks into a Room 2002 , The History of Love 2005 , ve Great House 2010 adlı romanlarında yabancılaşma, göç ve tarih ile ilgili temalara değinir. Tarihsel geçmişleri aynı çizgide iç içe olan karakterler/özellikler bu günlere kadar uzamıştır. Şaşırtıcı olan şey tarihin onları tüm kuşakları birbiri içerisine alan kuşatmasıdır. Daha açık bir ifadeyle yirmi birinci yüzyıl karakterleri 1960’larda yaşayanların karakterlerine sahiptir. Bu bağlamda karakterler birbirlerine benzer. Diğer taraftan karakterler modern çağın özelliklerini taşır. Yalnızlık, yabancılaşma ve göç bu romanlarda resmedilmiştir. Tüm karakterler toplumdan uzaktır. Bu yüzden Krauss tarafından yazılan bu romanlar kimlik, yabancılaşma ve göç temalarıyla irdelenecektir
Great House Man Walks into a Room Nicole Krauss The History of Love
Nicole Krauss, an ethnically-Jewish author living in the United States, is a young, distinctive, and acclaimed twenty-first-century writer. Krauss deals with themes such as alienation, migration, and history in her three novels: Man Walks into a Room 2002 , The History of Love 2005 , and Great House 2010 . The histories of her interacting characters extend back to these days and follow them into the present. Krauss intertwines characters from different generations; characters from the twenty-first century possess ones from the 1960s. In this respect, the characters resemble each other. On the other hand, Kraus’s characters have many modern characteristics. Kraus also explores themes of aloofness, alienation, and immigration. All of Kraus’s characters are shunned by their societies. In this paper, Krauss’s novels will be argued in terms of her characters’ identities, feelings of alienation, and experiences of immigration
Great House Man Walks into a Room Nicole Krauss The History of Love
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 16 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)