Pazarlama stratejilerini ülke sınırları içerisinde yaşayan etnik grupların değerlerine, inanışlarına ve kendi dillerini konuşan, kendilerini anlayan, kendilerine farklı şekilde hitap edildiğinde bundan memnun kalarak satın alma davranışına yönelten pazarlama stratejisi şeklinde özetlenebilecek olan etnik pazarlama, günümüzde tüketim ürünlerinin yanı sıra siyasal iletişim çalışmalarında da sıklıkla karşımıza çıkmaktadır. Avrupa’da benzerlerini özellikle Türk kökenli vatandaşların oylarına talip olan siyasi adayların seçim kampanyalarında gördüğümüz etnik pazarlama temelli siyasal reklamcılık faaliyetlerine, ülkemizde ise en sık olarak Halkların Demokratik Partisi siyasi reklamlarında rastlamaktayız. Çalışmanın temel amacı, tüm Dünya’da pazarlamanın en önemli alanlarından birisi haline gelmiş olan ve Dünya’ca ünlü markaların hemen hemen hepsinin büyük yatırımlar yaptığı “etnik pazarlama” kavramını incelemek ve etnik pazarlamanın siyasal iletişim faaliyetlerindeki yeri ve önemini, HDP’nin 7 Haziran 2015 seçimlerinde kullandığı siyasal reklamlar üzerinden değerlendirmektir. Çalışma kapsamında, 7 Haziran 2015 tarihinde gerçekleştirilen milletvekili genel seçimlerinde, Halkların Demokratik Partisinin gerçekleştirmiş olduğu siyasal reklam örnekleri, söylem analizi yöntemi ile incelenmiştir
An ethnic group or ethnicity is a category of people who identify with each other based on common ancestral, social, cultural or national experience. Unlike most other social groups, ethnicity is primarily an inherited status. Ethnical marketing is a kind of marketing strategy that targets some of these ethnical groups via refering their ethnical values, beliefs and even their languages. Ethnic marketing started to be appear in the political campaigns too as well as the consumption goods. In this study, the political advertisements of the PDP have been evaluated in the 7th June 2015 elections, in terms of the ethnic marketing strategies. Discourse analysis used as the methodology and the period of analysis time is as 6th May and 6th June 2015
PDP Etnical Advertisment Political communication 7th June 2015 elections
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 16 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)