Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AVRUPA BİRLİĞİ’NE TAM ÜYELİK SÜRECİNDEKİ TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2021, Sayı: 26, 1 - 12, 25.02.2021

Öz

Türkiye’de yaşanan yargı sorunu ve bunun bir parçası olan yargı mensuplarının niteliği sorunu, hukuk eğitimine
dair tartışma ve arayışları gündeme getirmektedir. Uzunca bir süreden beri hukuk eğitiminde yaşanan sorunlar, sorunun
ilgilileri tarafından dile getirilmesine rağmen, henüz ciddi bir adımın atılmadığı görülmektedir. Türkiye’de hukuk eğitimi
alanında yaşanan sorunları ve bunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen bu çalışmada,
Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) üyelik süreci göz önünde bulundurularak, önce hukuk eğitimi alanına ilişkin AB eksenli
yaşanan gelişmelere genel olarak değinilecektir. Ardından, AB üyesi Almanya hukuk eğitimi ile AB’den ayrılan ve AngloSakson hukuk sisteminin en önemli uygulayıcısı olan İngiltere hukuk eğitimi incelenecektir. Son olarak, Türkiye’de hukuk
eğitimi alanında yaşanan sorunlara değinilecek ve çözüm önerileri sunulacaktır.

Kaynakça

  • Adalet Bakanlığı Yargı Reformu Stratejisi (2015) , Adalet Bakanlığı Yayınları, Ankara. Akıncı, Şahin (2001), “Hukuk Eğitimi Üzerine Düşünceler”, Selçuk Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 9, Sayı: 1-2, s. 9-48.
  • Akipek, Şebnem (1993) “İngiltere’de Hukuk Öğretimi”, Hukuk Öğretimi Sempozyumu, (Editör: Adnan Güriz), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara, s. 35-50.
  • Aşçıoğlu, Çetin (1993), “Yargıç Gözüyle Hukuk Öğretimi”, Hukuk Öğretimi Sempozyumu, (Editör, Adnan Güriz), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara, s. 89-99.
  • Boon, Andrew ve Webb, Julian, (2008) “Legal Education and Training in England and Wales: Back to the Future?”, Journal of Legal Education, Volume: 58, Issue: 1, s. 79-121.
  • Çelibican, Özcan (1993), “Açış konuşması”, Hukuk Öğretimi Sempozyumu, (Editör, Adnan Güriz), Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Güran, Sait (2004) “Öğretim Yöntemi, Öğrenciler, Ders Programı, Öğretimi Verenler, Yönetim”, Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi, TBB Yayınları, Ankara.
  • Hatipoğlu Aydın, Duygu (2019). “Hukuk Klinikleri: Beklentiler, Uygulamalar ve KKTC Hukuk Fakülteleri Açısından Olanaklar, Ankara Hacı Bayram Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, s. 285-309.
  • https://www.ba.law.cam.ac.uk/studying-law-cambridge. (Erişim tarihi: 25.11.2020). https://www.law.ox.ac.uk/admissions/options?year=All&programme=7907. (Erişim tarihi: 25.12.2020).
  • Karasu, Rauf (2016) “Türkiye ve Almanya’da Hukuk Eğitimi-Diplomaların Denkliği”, Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 20, Sayı: 1, s. 3-26.
  • Kavak Yüksel - Seferoğlu S. Sadi - Atalay Kabasakal Kübra - Şen Zeynep - Uludağ Gonca (2015), “Eğitim Alanındaki Değişimler ve Hukuk Öğretimi: Bologna Süreci’ne Dayalı Örnek İnceleme”, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, s. 1-13.
  • Kuhne, Hans Heiner (2004), “Almanya’da Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi”, Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi, Türkiye Barolar Birliği Yayınları, Ankara.
  • Oğuz, Arzu (2003), “Hukuk Eğitiminde Son Gelişmeler ve Karşılaştırmalı Hukukun Hukuk Eğitimindeki Rolü”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 52, Sayı: 4, s. 1-40.
  • Öztürk, Hakan (2010), “Hukukçuların Eğitimi”, Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, Sayı: 1, s. 167-194.
  • Rottleuthner, Hubert (2004) “Hukuk Eğitimine Genel Bakış”, Hukuk Öğretimi ve Hukukçunun Eğitimi, Türkiye Barolar Birliği Yayınları, Ankara.
  • Sağır Öztoprak, Meral (2008), Güncel gelişmeler Işığında Türkiye’de Hukuk Eğitimi, Türkiye Barolar Birliği Yayınları, Ankara.
  • Sağlam Mustafa - Özüdoğru Fatma - Çıray Funda (2011) “Avrupa Birliği Eğitim Politikaları ve Türk Eğitim Sistemi’ne Etkileri”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 1, s. 87-109.
  • Uygun, Oktay (1999), “Türkiye’de Hukuk Öğretiminin Sorunları ve Bir Öğretim Reformu Önerisi”, Cumhuriyet’in 75. Yıl Armağanı, İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları, İstanbul, s. 359-388.
  • Uyumaz, Alper ve Erdoğan, Kemal (2015), “Karşılaştırmalı Hukukta ve Türk Hukukunda Hukuk Eğitimi ve Hukuk Klinikleri”, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Cilt: 64, Sayı: 2, s. 459-505.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Fazıl Hüsnü Erdem Bu kişi benim 0000-0002-1428-0643

Ezeli Azarkan Bu kişi benim 0000-0003-3243-1924

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2021
Gönderilme Tarihi 19 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Erdem, F. H., & Azarkan, E. (2021). AVRUPA BİRLİĞİ’NE TAM ÜYELİK SÜRECİNDEKİ TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(26), 1-12.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)