Neoconservatism, regarded as a radical form of classical conservatism, has diverged considerably from classical conservatism due to its sources and the influence of the nationalist movement. In the last quarter of the 20th century, neoconservatism, which found a severe response on the political ground, accepts multiculturalism as a threat, is hostile to all libertarian movements that allow the individual to make their own choices freely, has developed an understanding that rejects, "otherwise" and excludes immigrants from undeveloped countries with different ethnic or religious identities as a threat to national identity, as well as individuals, groups and radical ideas that disrupt the natural social order and family values, and who lead a life outside the mainstream lifestyles. In this context, in this study, neoconservatism is handled as "transforming" and "otherising" conservatism. The study aims to reveal how neoconservatism, which acts to protect and preserve the self, "us," has broken away from classical conservatism and how it has become a means of "othering."
Klasik muhafazakarlığın radikal bir formu olarak kabul edilen neomuhafazakarlık, beslendiği kaynaklar ve milliyetçilik akımının etkisiyle klasik muhafazakarlıktan oldukça farklılaşmıştır. 20. yy.’ın son çeyreği ile siyasal zeminde ciddi bir karşılık bulan, çok kültürlülüğü bir tehdit unsuru olarak kabul eden, bireye kendi seçimlerini özgürce yapma şansı tanıyan tüm özgürlükçü akımlara düşman olan neomuhafazakarlık, ulusal kimliğe tehdit olarak gelişmemiş ülkelerden gelen, farklı etnik veya dinsel kimliklere sahip göçmenler ile doğal toplum düzeni ve aile değerlerini bozan, ana akım yaşam tarzları dışında hayat süren kişileri, grupları ve radikal fikirleri reddeden, onları “ötekileştiren”, dışlayan bir anlayış geliştirmiştir. Bu kapsamda çalışmada neomuhafazakarlık, “dönüşen” ve “ötekileştiren” muhafazakarlık anlayışı olarak ele alınmaktadır. Çalışmanın amacı kendinden olanı yani “bizi” korumak ve muhafaza etmek amacıyla hareket eden neomuhafazakarlığın, klasik muhafazakarlıktan ne denli koptuğunu ve bir “ötekileştirme” aracı haline nasıl geldiğini ortaya koymaktır.
Muhafazakarlık Yeni Sağ Neomuhafazakarlık Kopuş “Ötekileştirme”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyasal Akımlar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 35 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)