Public spaces are areas that allow people to interact, express themselves, and make them visible. Yet, limited attention has focused on understanding and designing public spaces with regard to children’s rights. Grounded in Habermas's deliberative democracy model, the research explores the intricate relationship between children and public spaces. This study aims to the discourse on public spaces, and their significance in facilitating children's interaction and expression. In the study, the relationship between children and public space is established within the framework of deliberative democracy and children's rights, and then the characteristics of accessible public spaces for children are discussed. The study was designed in accordance with qualitative research methodology, and the data were obtained through document analysis technique. Here we show that organizing public spaces as child-friendly environments will make them new actors of democracy by gaining visibility in public spaces and this will guide the making of public policies.
Keywords: children, children's rights, children participation, public space, democracy
Kamusal alanlar, insanların etkileşime girmesine, kendilerini ifade etmesine ve görünür olmasına olanak tanıyan alanlardır. Ancak, kamusal alanların çocuk hakları açısından anlaşılması ve tasarlanması konusuna sınırlı ilgi gösterilmiştir. Habermas'ın müzakereci demokrasi modelini temel alan bu araştırma, çocuklar ve kamusal alanlar arasındaki karmaşık ilişkiyi incelemektedir. Bu çalışma, kamusal alanlara ilişkin söylemi ve bu alanların çocukların etkileşim ve ifadelerini kolaylaştırmadaki önemini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışmada, çocuklar ve kamusal alan arasındaki ilişki müzakereci demokrasi ve çocuk hakları çerçevesinde kurulmakta, ardından çocuklar için erişilebilir kamusal alanların özellikleri tartışılmaktadır. Çalışma nitel araştırma metodolojisine uygun olarak tasarlanmış ve veriler doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. Burada kamusal alanların çocuk dostu ortamlar olarak düzenlenmesinin, çocukların kamusal alanlarda görünürlük kazanarak demokrasinin yeni aktörleri haline gelmelerini sağlayacağı ve bunun kamu politikalarının oluşturulmasında yol gösterici olacağı gösterilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kamu Politikası, Kamu Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 37 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)