This study is a field research regarding the present state of “Level System” which has been applied in the summer Qur’an Courses since 2005 and it deals with the fulfillment rate of goals according to the instructors. It also tries put forth problems which have been seen through the process with the aim of giving ideas to help in solving these problems. This research has been conducted on 371 instructors who work in the summer Qur’an Courses of Balıkesir province and its villages. In this survey we used data gathering, observation, face-to-face discussion/interview, focused group discussion techniques and also findings and results of similar researches have been used. Moreover it has been dealt with the topic, problem, aim, importance, boundries, method, assumptions and findings of the research.
Bu çalışma, 2005 yılından itibaren yaz Kur’an kurslarında uygulanmakta olan ‘‘Kur Sistemi’’ nin bugünkü durumunu, amaçlarının ger-
çekleşme düzeyini öğreticilerin bakışıyla değerlendirerek, bu süreçte uygulamalarda ortaya çıkan aksaklıkları ve karşılaşılan problemleri
tespit edip, bu problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlayan bir alan araştırmasıdır. Araştırmaya Balıkesir il merkezi ve merkez köylerinde görev yapan 371 yaz Kur’an kursu öğreticisi katılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış, bunun yanında gözlem, yüz yüze görüşme/mülakat, odak grup tartışması/görüşmesi teknikleri ve konuyla ilgili olarak yapılmış benzer çalışma bulgularından/sonuçlarından faydalanılmıştır. Ayrıca çalışmada, araştırmanın konusu, problemi, amacı, önemi, sı-
nırlılıkları, yöntemi, denenceleri, bulguları üzerinde durulmuş, bulgular ve yorumlardan elde edilmiş sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
Diğer ID | JA59ZB68EZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 50 Sayı: 3 |