BibTex RIS Kaynak Göster

State And Teaching of Turkish at Year 10 Level in Australia

Yıl 2014, Cilt: 15 Sayı: 15, 161 - 183, 01.12.2014

Öz

Language is the most important tool that forms individual identity. Acquisition of mother tongue takes place in a natural process depending on the use of the language in every sphere of life. Students of Turkish background living abroad as migrant children have to struggle more in order to learn Turkish language and use it effectively. Despite using their mother language in their household, when children start school and start being educated with the language of the community, the skills and the competence in their mother language will begin to change. The Australian government which is proud of its ethnic diversity offers weekly language classes at schools to ethnic communities by implementing Multicultural Policy on Education in order to conserve and retain their heritage language and culture. However, bilingual students who are living in Australia are devoid of resources that were prepared according to Australian Curriculum and language standards. There is no doubt that contents and preparation style of books has a very big importance on student’s language acquisition. In this article, the result of a questionnaire that was given to Year 10 Turkish students who study in Melbour

Kaynakça

  • ACARAa (Australian Curriculum, Assessmentand Reporting Authority),Consultation Report Draft Shape of theAustralian Curriculum: Languages Kasım 2011, ww.acara.edu.au (ET: 25.9.2014) p. 6
  • ACARAb (Australian Curriculum, Assessmentand Reporting Authority) (2011),Draft Shape of the Australian Curriculum: Languages, Ocak www.acara.edu.au (ET:26.08.2014)
  • SİNAN, Ahmet Turan (2006), “Ana Dili Eğitimi Üzerine Bazı Düşünceler”, Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Bölglesi Araştırmaları Dergisi, C.4, S.2, s.75-78, Şubat, s. 2
  • AKSAN, Doğan (1994), “Ana Dili”, Dil Dergisi/ Doğan Aksan Özel Sayısı, S.16, Şubat 1994, Tömer yay., Ankara, s. 63-71.
  • CLARK, Beverly A.,”First- and Second-Language Acquisition in Early Childhood”, p. 184, http://ecap.crc.illinois.edu/pubs/katzsym/clark-b.pdf , (ET: 16.08.2014)
  • ÇAKIR, Prof. Dr. Mustafa, Almanya’daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Anadili Olarak Kullanımı, Anadolu Üniversitesi, sf. 41, http://kybele.anadolu.edu.tr/makaleler/ sb2002_2_1/194824.pdf (ET: 17.05.2014)
  • Department of Education and Early Childhood Development (DEECD) (2012), Languages in Victorian Goverment Schools 2011, Melbourne
  • HILDEBRAND, Verna (1981), “Introductionto Early Childhood Education”, Edition 3, Mac- millan Publ,, New York. (DEMİR, Celal; YAPICI, Mehmet (2007), Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: IX, Sayı: 2, Aralık makalesinin içinde)
  • KAVCAR, C.,OĞUZKAN, F. ve SEVER, S. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayın- ları. (E. Lüle Mert’in makalesi içinde)
  • LO BIANCO, Joseph (1987), National Policy on Languages Canberra, Australian Govern- ment Publishing Service, p. 4
  • LOTE and Interpersonal Development, Department of Education and Early Childhood Devel- opment, http://www.education.vic.gov.au (SGT: 24.02.2012)
  • LÜLE Mert, E. (2014), “Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisinin Ge- liştirilmesi Sürecinde Kullanılabilecek Etkinlik Örnekleri”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(1), 23-48.
  • LAI Yu-Tung Carol(2009), “Language maintenance and language loss in first language” (College of Foreign Languages, National Chengchi University, Taipei 116, Taiwan), Volume 7, No.7 (Serial No.70), US-China Foreign Language, ISSN 1539-8080, USA, sf. 13)
  • Multicultural Policy For Victorian Schools, Department of Education MACLOTE and ESL 1997, http://www.eduweb.vic.gov.au, (ET:10.8.2014)
  • MURİEL Saville-Troike (2006), “Introducing Second Language Acquisition”, Cambridge Uni. Press, p.4
  • ÖZDEMİR, E. (1991), Metin Okuma ve İnceleme, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • PARLAK Hatice, AVARA Hayriye (2012), “Avustralya/Viktorya’nın Dil ve Eğitim Politika- sı Çerçevesinde Türkçenin Öğretimi”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 7/1 Winter, p. 1828 , TURKEY
  • VARDAR, Berke, (1988), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, ABC kitabevi, İstanbul
  • VELS Generic Course Outlinefor Language Teachers (2010),Victorian School of Languages, Department of EducationandEarlyChildhood Development, Melbourne
  • VSL (Victorian School of Languages) (2014), AusVels Planning and Assessment Teacher Ma- nual, Victoria

Avustralya’da Türkçenin 10. Sınıf Düzeyinde Durumu ve Öğretimi

Yıl 2014, Cilt: 15 Sayı: 15, 161 - 183, 01.12.2014

Öz

Dil, bireyin kimlik oluşumunu sağlayan en önemli araçtır. Bireyin dil edinimi, dilin günlük hayatta, her alanda etkin bir şekilde kullanılmasına bağlı olarak doğal bir süreç içerisinde gerçekleşir. Yurt dışında yaşayan göçmen Türk çocukları, ana dillerini öğrenmek ve etkin bir şekilde kullanmak için ana vatandaki çocuklardan daha çok çaba göstermek zorundadır. Göçmen çocuklar –evde aileleri ile etkin bir şekilde ana dillerini kullansalar bile- baskın toplum diliyle eğitim almaya başladıklarında, bu çocukların iki dil arasındaki yetenekleri ve yeterlilikleri değişmeye başlayacaktır. Bünyesindeki etnik grupların çeşitliliği ile gurur duyan Avustralya; etnik grupların dillerini, kültürlerini öğrenmeleri ve devam ettirmeleri için okullarında haftanın belirli saatlerinde, Çok Kültürlü Eğitim politikası uygulayarak onlara ana dillerini öğrenme fırsatı sunmaktadır. Ancak bu ülkede yaşayan iki dilli Türk öğrenciler, bazı seviyelerde, Avustralya müfredatına ve dil ölçütlerine göre hazırlanmış kaynaklardan yoksundur. Şüphesiz ki derslerde kullanılan kaynakların içerikleri ve hazırlanma şekilleri, öğrencilerin dil eğitiminde oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu makalede, Avustralya’nın Melbourne şehrinde 10. sınıf düzeyinde Türkçe eğitim alan öğrencilere, Türkçe seviyelerini, yeterliliklerini, Türkçeye yaklaşım tarzları ve ilgilerini belirlemek amacı ile uygulanan anketin sonuçları değerlendirilecek, bu seviyede Türkçeyi ana dil konuşurlarına öğretmek üzere hazırlanacak kitabın içeriğinde neler olması gerektiği ile ilgili bilgiler verilecek ve Avustralya müfredatına uygun olarak öneriler sunulmaya çalışılacaktır

Kaynakça

  • ACARAa (Australian Curriculum, Assessmentand Reporting Authority),Consultation Report Draft Shape of theAustralian Curriculum: Languages Kasım 2011, ww.acara.edu.au (ET: 25.9.2014) p. 6
  • ACARAb (Australian Curriculum, Assessmentand Reporting Authority) (2011),Draft Shape of the Australian Curriculum: Languages, Ocak www.acara.edu.au (ET:26.08.2014)
  • SİNAN, Ahmet Turan (2006), “Ana Dili Eğitimi Üzerine Bazı Düşünceler”, Fırat Üniversitesi Doğu Anadolu Bölgesi Bölglesi Araştırmaları Dergisi, C.4, S.2, s.75-78, Şubat, s. 2
  • AKSAN, Doğan (1994), “Ana Dili”, Dil Dergisi/ Doğan Aksan Özel Sayısı, S.16, Şubat 1994, Tömer yay., Ankara, s. 63-71.
  • CLARK, Beverly A.,”First- and Second-Language Acquisition in Early Childhood”, p. 184, http://ecap.crc.illinois.edu/pubs/katzsym/clark-b.pdf , (ET: 16.08.2014)
  • ÇAKIR, Prof. Dr. Mustafa, Almanya’daki Çok Kültürlü Ortamlarda Türkçenin Anadili Olarak Kullanımı, Anadolu Üniversitesi, sf. 41, http://kybele.anadolu.edu.tr/makaleler/ sb2002_2_1/194824.pdf (ET: 17.05.2014)
  • Department of Education and Early Childhood Development (DEECD) (2012), Languages in Victorian Goverment Schools 2011, Melbourne
  • HILDEBRAND, Verna (1981), “Introductionto Early Childhood Education”, Edition 3, Mac- millan Publ,, New York. (DEMİR, Celal; YAPICI, Mehmet (2007), Ana Dili Olarak Türkçenin Öğretimi ve Sorunları, Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: IX, Sayı: 2, Aralık makalesinin içinde)
  • KAVCAR, C.,OĞUZKAN, F. ve SEVER, S. (1999). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayın- ları. (E. Lüle Mert’in makalesi içinde)
  • LO BIANCO, Joseph (1987), National Policy on Languages Canberra, Australian Govern- ment Publishing Service, p. 4
  • LOTE and Interpersonal Development, Department of Education and Early Childhood Devel- opment, http://www.education.vic.gov.au (SGT: 24.02.2012)
  • LÜLE Mert, E. (2014), “Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisinin Ge- liştirilmesi Sürecinde Kullanılabilecek Etkinlik Örnekleri”. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2(1), 23-48.
  • LAI Yu-Tung Carol(2009), “Language maintenance and language loss in first language” (College of Foreign Languages, National Chengchi University, Taipei 116, Taiwan), Volume 7, No.7 (Serial No.70), US-China Foreign Language, ISSN 1539-8080, USA, sf. 13)
  • Multicultural Policy For Victorian Schools, Department of Education MACLOTE and ESL 1997, http://www.eduweb.vic.gov.au, (ET:10.8.2014)
  • MURİEL Saville-Troike (2006), “Introducing Second Language Acquisition”, Cambridge Uni. Press, p.4
  • ÖZDEMİR, E. (1991), Metin Okuma ve İnceleme, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • PARLAK Hatice, AVARA Hayriye (2012), “Avustralya/Viktorya’nın Dil ve Eğitim Politika- sı Çerçevesinde Türkçenin Öğretimi”, Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 7/1 Winter, p. 1828 , TURKEY
  • VARDAR, Berke, (1988), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, ABC kitabevi, İstanbul
  • VELS Generic Course Outlinefor Language Teachers (2010),Victorian School of Languages, Department of EducationandEarlyChildhood Development, Melbourne
  • VSL (Victorian School of Languages) (2014), AusVels Planning and Assessment Teacher Ma- nual, Victoria
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Parlak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Parlak, H. (2014). Avustralya’da Türkçenin 10. Sınıf Düzeyinde Durumu ve Öğretimi. Dil Araştırmaları, 15(15), 161-183.