In this study which has been made with the aim of making text’s cohesion level visible, discourse structure of texts in Primary School Turkish Coursebooks at 6th, 7th and 8th levels has been analysed regarding expected interlevels’ conceptual improvements within the framework of textlinguistics. The database of the study has been composed of the texts at 6th, 7th and 8th levels Turkish Coursebooks of Ministry of Education
Collocation lexical cohesion coherence discourse analysis linguistic context textlinguistics distribution co-occurency
Metinlerin tutarlılık düzeyini gözlemlenebilir kılmak amacıyla yapılan bu çalışmada, ilköğretim 6, 7, 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin söylem yapısı, sınıflar arası beklenen olası kavramsal gelişimler de göz önünde bulundurularak metindilbilimsel veriler çerçevesinde çözümlenmiştir. Araştırmanın veri tabanı M.E.B. (Milli Eğitim Bakanlığı) 6. 7. ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerden oluşmaktadır
Eşdizimlilik sözcüksel bağdaşıklık tutarlılık söylem çözümlemesi dilsel bağlam metindilbilim dağılım birlikte görülme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 |