Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN INVESTIGATION OF LANGUAGE LEARNING STRATEGIES EMPLOYED BY HIGH SCHOOL STUDENTS FROM SOME VARIABLES

Yıl 2012, Sayı: 156, 7 - 28, 01.06.2012
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000168

Öz

The purpose of this study was to investigate language learning strategies employedby high school students with respect to gender, classroom level, high school type,mother’s and father’s education level, and monthly economic income level. Thestudy was carried out in the city centre of Nigde province from six elementaryschools. Totally 352 high school students, selected according to the purposeful sampling method participated in the study. The “survey method” was adopted inthe research. In accordance with the purpose of the study, percentage, mean, standard deviation, independent samples t-test, ANOVA (variance) and Tukey-HSDtests were employed in the study in order to examine the data obtained in terms ofsome variables. “Strategy Inventory for Language Learning” was used in order tocollect data for the study. For the statistical analyses SPSS 17.0 was used.According to findings of the study in general, it was seen that high school studentsparticipated in the study used language learning strategies at a “moderate” level.It was also concluded that students’ language learning strategies statistically differed in relation to gender, classroom level, school type, mother’s and father’seducation level, and monthly economic income level variables in the study

Kaynakça

  • Bekleyen, N. (2005). İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme stratejileri kullanımı. Dil Dergisi, 132, 49-66.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Cesur, M. O., & Fer, S. (2007). Dil öğrenme stratejileri envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması nedir? Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 49-74.
  • Cohen, A. D. (2003). The learner’s side of foreign language learning: Where do styles, stra- tegies, and tasks meet? International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Cook, V. (1996). Second language learning and language teaching (2nd ed.). Bristol: Arnold.
  • Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 414-153.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının İngilizce dil öğrenme stratejilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Fırat üniversitesi örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 573-601.
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence based inquiry. Boston: Brown and Company.
  • Oflaz, A. (2008). Almanca öğretmeni adaylarının dil öğreniminde kullandıkları öğrenme stratejileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 278-300.
  • O’Malley, J. M., & Chamot, A. U. (1990). Learning strategies in second language acquisi- tion. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle and Heinle.
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: Theoretical assumptions, research history and typology. Wenden, A., & Rubin J. (Eds.), Learner strategies in language learning. Hemel Hempsted: Prentice Hall.
  • Rubin, J. (1981). Study of cognitive processes in second language learning. Applied Linguistics, 11, 117-13.
  • Stern, H. H. (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • Tok, H. (2007). Öğretmen adaylarının kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 191-197.
  • Wenden, A. (1991). Learner strategies in language learning. Hemel Hempstead: Prentice Hall.

Lise öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejilerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

Yıl 2012, Sayı: 156, 7 - 28, 01.06.2012
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000168

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejilerinicinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, öğrenim görülen lise türü, anne ve babaeğitim durumları ve aylık ekonomik gelir durumu değişkenlerine göre incelemektir.Çalışma, Niğde il merkezinde bulunan toplam altı resmi lisede gerçekleştirilmiştir.Araştırmaya, amaçsal örnekleme çeşitlerinden maksimum çeşitlilik yöntemi ileseçilen toplam 352 lise öğrencisi katılmış olup, araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın amacına dayalı olarak, yüzde, standart sapma, bağımsızgruplar t-testi, varyans (ANOVA) analizi ve Tukey-HSD testleri gibi istatistik testteknikleri kullanılmıştır. Çalışmada veri toplamak için “Dil Öğrenme StratejileriEnvanteri” kullanılmıştır. Araştırmadaki istatistik analizler SPSS 17.0 ileyapılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, lise öğrencilerinin genel olarak“orta” düzeyde dil öğrenme stratejilerini kullandıkları saptanmıştır. Öğrencilerinkullandıkları dil öğrenme stratejilerinin cinsiyete, öğrenim görülen sınıf düzeyi,öğrenim görülen okul türü, anne ve baba eğitim durumları ve aylık ekonomik gelirdurumu değişkenlerine göre farklılaştığı sonucuna varılmıştır

Kaynakça

  • Bekleyen, N. (2005). İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme stratejileri kullanımı. Dil Dergisi, 132, 49-66.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Cesur, M. O., & Fer, S. (2007). Dil öğrenme stratejileri envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması nedir? Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 49-74.
  • Cohen, A. D. (2003). The learner’s side of foreign language learning: Where do styles, stra- tegies, and tasks meet? International Review of Applied Linguistics in Language Teaching, 41(4), 279-292.
  • Cook, V. (1996). Second language learning and language teaching (2nd ed.). Bristol: Arnold.
  • Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin kullandıkları dil öğrenme stratejileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 414-153.
  • Gömleksiz, M. N. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının İngilizce dil öğrenme stratejilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Fırat üniversitesi örneği). Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 573-601.
  • Hamamcı, Z. (2012). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenme strateji tercihleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 314-323.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (15. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2006). Research in education: Evidence based inquiry. Boston: Brown and Company.
  • Oflaz, A. (2008). Almanca öğretmeni adaylarının dil öğreniminde kullandıkları öğrenme stratejileri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1(3), 278-300.
  • O’Malley, J. M., & Chamot, A. U. (1990). Learning strategies in second language acquisi- tion. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language learning strategies: What every teacher should know. Boston: Heinle and Heinle.
  • Rubin, J. (1987). Learner strategies: Theoretical assumptions, research history and typology. Wenden, A., & Rubin J. (Eds.), Learner strategies in language learning. Hemel Hempsted: Prentice Hall.
  • Rubin, J. (1981). Study of cognitive processes in second language learning. Applied Linguistics, 11, 117-13.
  • Stern, H. H. (1992). Issues and options in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
  • Tok, H. (2007). Öğretmen adaylarının kullandıkları yabancı dil öğrenme stratejileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 191-197.
  • Wenden, A. (1991). Learner strategies in language learning. Hemel Hempstead: Prentice Hall.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökhan Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 156

Kaynak Göster

APA Baş, G. (2012). AN INVESTIGATION OF LANGUAGE LEARNING STRATEGIES EMPLOYED BY HIGH SCHOOL STUDENTS FROM SOME VARIABLES. Dil Dergisi(156), 7-28. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000168