This study aims at improving intermediate students’ sentence knowledge (simpleand compound sentences) by using computer-based activities. Moreover, this studyaims to find out the difference between students’ former sentence knowledge andtheir latter sentence knowledge after the treatment with computer-based activities.This research was conducted in the second term of 2011-2012 academic year atTOBB University of Economics and Technology, English Preparatory School,Ankara, Turkey. To conduct this study, the researcher used Pre- and Post-TestTechnique to observe the effects of computer-based activities. This study consists oftwo groups: control group and experimental group. The sample of the study included 80 preparatory students as 40 control group students and 40 experimental group students. (n=80; 41 males and 39 females). As a result of thestudy, there has been a significant difference between control group and experimental group in favor of the latter
Bu çalışma orta düzey öğrencilerin cümle bilgisini (basit ve bileşik cümleler) bilgisayar-tabanlı aktiviteler kullanarak geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, buçalışma öğrencilerin bilgisayar-tabanlı aktivite eğitiminden önceki ve eğitim sonrasındaki cümle bilgileri arasındaki farkı ortaya koymaya çalışır. Bu araştırmaTOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nde 2011-2012 akademik yılının ikinci(bahar) döneminde yürütülmüştür. Bu çalışmayı yürütmek için, araştırmacı bilgisayar-tabanlı aktivitelerin etkilerini gözlemlemek üzere, ön-test ve son-testtekniğini kullanmıştır. Bu çalışma iki grubu içerir: kontrol grubu ve deney grubu.Çalışma, 40 kontrol, 40 deney grubu öğrencisi olmak üzere, 80 hazırlık okuluöğrencisini kapsamaktadır (41 erkek, 39 kız). Çalışmanın sonucunda, kontrol vedeney grubu arasında sonrakinin lehine anlamlı bir fark bulunmuştur
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 154 |