Bu çalışmada Tüm Fiziksel Tepki-Öykü Anlatma yöntemi hakkında bilgi verilmiştir.Yöntemin amacı, ilkeleri, yöntemde öğrenenin, öğretmenin rolleri açıklanarak, kullanılan öğretim malzemesi ve yöntemde dilbilgisi öğretiminin yeri anlatılmıştır.Tüm Fiziksel Tepki yöntemi 1970’li yıllarda Asher tarafından geliştirilmiştir. Sözeldil kullanımı ve eylemlerin koordinasyonu temeline dayanan yöntemde motor etkinliklerin kullanımıyla dil öğretimi hedeflenmiştir. Bu yöntemin okuma ve yazmabecerilerini geliştirmede yetersizliği, sözcük öğretiminde başlangıç düzeyiyle sınırlı kaldığı biçimindeki eleştiriler nedeniyle 1990’larda Blain Ray yönteme öyküanlatma aşamasını da eklemiştir. Böylece yöntemi geliştirmiş ve yöntemin eksikliklerini gidermiştir. Sözcük ve dilbilgisi yapılarının öykü kullanılarak bağlam içindesunulması, öğretimi kolaylaştırmıştır. Öykü anlatımı motor etkinlikler, grup çalışması, rol yapma teknikleri, görsel ve işitsel araç kullanımıyla desteklenmiştir.Böylece yeni bilgi uzun süreli belleğe kodlanıp, günlük hayatla ilişkilendirildiği içinanımsama kolaylaşmıştır. Bu çalışmada öykü anlatımında dikkat edilecek hususlarve uygulanacak aşamalar da açıklanmıştır. Çalışmada yöntem Japonca öğretiminde kullanılmıştır. Bu nedenle bu çalışmada öğretimde kullanılan araç sunulmuşve aracın değerlendirilmesine yer verilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucundaöğretimi hedeflenen sözcük ve dilbilgisi yapısının katılımcılar tarafından anımsanması, yöntemle kalıcı dil öğretiminin sağlanabileceği izlenimini oluşturmuştur
Tüm fiziksel tepki-öykü anlatma yöntemi yabancı dil öğretimi Japonca öğretimi sözcük öğretimi
In this work, Total Physical Response-Storytelling Method is informed. The objectives and the teaching principles of the method, learners and teachers roles in themethod, teaching materials and grammar teaching of the method are explained.Total Physical Response Method is developed by Asher in 1970s. It is a languageteaching method built around the coordination of speech and action; it attempts toteach language through physical (motor) activity. In this method, the developmentof reading and writing skills and vocabulary teaching for advanced level is inadequate. For these reasons in 1990s Blain Ray added the story telling part to themethod. Thus, the method is developed and the shortcomings of the method isaddressed. By using the story, vocabulary and grammatical structures are taught inthe context. Story narration is supported by motor activities, group work, role playtecniques and audio-visual tools. Thus the new information is encoded to the longterm memory. It is associated with daily life so it makes easier for the recall. In thiswork, the stages of storytelling is also described. In this work, TPRS is used forteaching Japanese and the teaching material is developed. For this reason thedeveloped material and the assesment tool is presented. As a result of the evaluation, the new vocabulary and the grammatical structure was remembered by theparticipants so permanency has created the impression that language teaching byTPRS is achieved
Total physical response-story telling method foreign language teaching Japanese teaching vocabulary teaching
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 152 |