The purpose of this research is to determine the opinions of English language learners in a university preparatory class related to the practice of peer-assessment andself-assessment in writing courses. A quasi-experimental without a control groupdesign was used in the study and the data was collected by open-ended questionsanswered by the participants in a written form. Content analysis was used to analyze the data and main themes were found by two coders. According to the findings,peer-assessment and self- assessment resulted in positive opinions of students related to reinforcement of learning, self-evaluation, and reinforcement of self-confidence. Few of the participants commented on the possible negative effects
Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite hazırlıköğrencilerinin yazma derslerinde kullanılan akran ve öz değerlendirme uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Kontrol grupsuz yarı deneysel bir desenin kullanıldığı araştırmanın verileri katılımcılara yöneltilen dört açık uçlusorunun yazılı yanıtlarından elde edilmiştir. Verilerin çözümlemesinde içerik analizi yapılmış ve iki kodlayıcı tarafından ana temalara ulaşılmıştır. Bulgulara göreİngilizce yazılı anlatım derslerinde uygulanan akran değerlendirme ve öz değerlendirme uygulamalarına yönelik öğrenci görüşleri öğrenmenin pekiştirilmesi,kendi öğrenmesini değerlendirme, öz güvenin pekiştirilmesi konusunda olumludur.Katılımcıların pek azı uygulamada karşılaşılabilecek olumsuzluklardan sözetmiştir
Akran değerlendirme öz değerlendirme İngilizce yazılıanlatım
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 150 |