Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EVALUATION OF THE ACTIVITIES FOR THE LISTENING PERFORMANCE

Yıl 2008, Sayı: 139, 7 - 24, 01.03.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000086

Öz

The aim of this study is to prove whether the activities proposed in the literature which is aimed at improving the listening skill, one of the four basic skills inTurkish education, improve the listening skill or not. For this purpose; listeningrestructuring, listening-fiiling in the blanks, listening-notetaking, listening-watching, listening-music and listening-news activities among those proposed in the litterature are determined. The suggested listening activities being applied in the newprogramme and to the control group by the traditionel method, it is tried to determine whether ther is a difference between two groups in term of listening performace. A different text is selected for each activity (End of activity tests are exactlyapplied to the experiment and control groups). The data obtained from the end ofactivity tests being transfered to computer, arithmethic means, standart aviations,independence levels and the t-test data are counted to reach a conclusion. At theend of the study, when the subject’ achievement results of the pretest and posttestare compared, it is seen that the achievement results of the experiment group arehigher than those of the control group, and there is a significant difference betweenthem

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (5.baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2005). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. & Şahinel, M. (2006). Türkçe Öğretimi (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ergin, A. & Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Göğüş, B. (1978). Türkçe ve Yazın Öğretimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Kavcar, C. vd. ( 2004). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Keçik, İ. & Uzun, L. (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002). Türkçe Yazı Programı (6-7-8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • __________ (2005). İlköğretim Türkçe Dersi (1-5) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • __________ (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • _________. (2003). “Türkçe Öğretiminde İhmal Edilmiş Bir Alan: Dinleme Eğitimi” Cumhuriyetin Kuruluşunun 80. Yılında Türkçe Öğretimi (S:93-104). Ankara: ANAÇEV Yayınları.
  • Sayers F. vd. (1993). Yöneticilikte İletişim (Çev. Doğan Şahiner). İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Sever, S. vd. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Sever, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ________. (2002). “Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar.” Türkçenin Dünü, Bugünü ve Yarını. 7-8 Ocak Uluslararası Bilgi Şöleni Bildirileri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (9. Baskı). Ankara: Yargı Yayınları.
  • Temur, T. (2001). Dinleme Becerisi. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu 1-8. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Akçağ Yayıncılık.
  • Yangın, B. (2002). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • ________. (1998). Dinlediğini Anlama Becerisini Geliştirmede Elves Yönteminin Etkisi. Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

DİNLEME EDİMİNE İLİŞKİN ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2008, Sayı: 139, 7 - 24, 01.03.2008
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000086

Öz

Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretiminde dört temel beceriden biri olan dinleme becerisini geliştirmeye yönelik alanyazında önerilen etkinliklerin dinlemebecerisini geliştirip geliştirmediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla alanyazındaönerilen etkinliklerden Dinleme-Yeniden Yapılandırma, Dinleme-Boşluk Doldurmave Dinleme-Not Tutma; Dinleme-İzleme; Dinleme-Müzik;, Dinleme-Haber etkinlikleri belirlenmiştir. Önerilen dinleme etkinlikleri, deney grubuna yeni programdabelirtilen yöntemle, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle uygulanarak iki gruparasında dinleme edimi açısından farkın olup olmadığı saptanmaya çalışılmıştır.Her etkinlik için ayrı bir metin seçilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına etkinliksonu testler aynen uygulanmıştır. Etkinlik uygulaması sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak aritmetik ortalamaları, standart sapmaları,serbestlik dereceleri ve t-testi verileri hesaplanarak sonuca ulaşılmaya çalışılmıştır.Çalışmanın sonucunda deneklerin öntest ve sontest başarı puanlarıkarşılaştırıldığında deney grubunun başarı puanlarının kontrol grubuna oranlayüksek çıktığı ve aralarında anlamlı bir farkın olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Balcı, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (5.baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cüceloğlu, D. (2005). Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Demirel, Ö. & Şahinel, M. (2006). Türkçe Öğretimi (7. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ergin, A. & Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Göğüş, B. (1978). Türkçe ve Yazın Öğretimi. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Kavcar, C. vd. ( 2004). Türkçe Öğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Keçik, İ. & Uzun, L. (2004). Türkçe Sözlü ve Yazılı Anlatım. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2002). Türkçe Yazı Programı (6-7-8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • __________ (2005). İlköğretim Türkçe Dersi (1-5) Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • __________ (2006). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Özbay, M. (2005). Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme Eğitimi. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • _________. (2003). “Türkçe Öğretiminde İhmal Edilmiş Bir Alan: Dinleme Eğitimi” Cumhuriyetin Kuruluşunun 80. Yılında Türkçe Öğretimi (S:93-104). Ankara: ANAÇEV Yayınları.
  • Sayers F. vd. (1993). Yöneticilikte İletişim (Çev. Doğan Şahiner). İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • Sever, S. vd. (2006). Etkinliklerle Türkçe Öğretimi. İstanbul: Morpa Yayınları.
  • Sever, S. (2004). Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme (4. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • ________. (2002). “Öğretim Dili Olarak Türkçenin Sorunları ve Öğretme-Öğrenme Sürecindeki Etkili Yaklaşımlar.” Türkçenin Dünü, Bugünü ve Yarını. 7-8 Ocak Uluslararası Bilgi Şöleni Bildirileri. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları
  • Tekin, H. (1996). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (9. Baskı). Ankara: Yargı Yayınları.
  • Temur, T. (2001). Dinleme Becerisi. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu 1-8. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Akçağ Yayıncılık.
  • Yangın, B. (2002). Kuramdan Uygulamaya Türkçe Öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • ________. (1998). Dinlediğini Anlama Becerisini Geliştirmede Elves Yönteminin Etkisi. Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kamil İşeri Bu kişi benim

İbrahim Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 139

Kaynak Göster

APA İşeri, K., & Yılmaz, İ. (2008). DİNLEME EDİMİNE İLİŞKİN ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dil Dergisi(139), 7-24. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000086