vocabulary. The first was teaching vocabulary by means of maintenance rehearsal while the other method involved exercises. The data were obtained from 51 primary school students in Çanakkale. Two groups of students were formed to constitute control group and experimental group. The control group was given word definitions only while experimental group was given word definitions and instructed to do some vocabulary exercises during four weeks. Results from first pre-test, given to determine students’ knowledge of new words, did not reveal any significant differences between groups. But in post-test there was a significant difference between the control and experimental groups in favour of experimental group (p
Bu araştırmada, basit tekrar ve alıştırmalarla desteklenen tekrarın sözcük öğretimi üzerindeki etkisi karşılaştırılmıştır. Araştırmanın verileri, ilköğretim okulu 6. sınıfta okuyan 51 öğrenciden elde edilmiştir. Kontrol ve deney grubu olmak üzere iki grup oluşturulmuştur. Dört hafta boyunca kontrol grubuna sadece sözcüklerin anlamları verilmiş, deney grubunda ise anlamlar verilerek alıştırmalar yaptırılmıştır. Seviye belirlemek için yapılan ilk testte, gruplar arasında istatistiksel açıdan önemli bir fark bulunmamıştır. Ancak öğrenme düzeyini ölçen en son testte deney grubu ile kontrol grubu arasında önemli farklılıklar elde edilmiştir. Bu testin istatistiksel önemine bakıldığında, bütün anlamların toplamında deney grubunun, kontrol grubuna (p
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 130 |