Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rusça öğrenen Türk öğrencilerin yazı dilinde karşılaştıkları büyük harf sorunu

Yıl 2018, Cilt: 169 Sayı: 2, 135 - 149, 28.09.2018
https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000258

Öz

Konuşma ve yazma becerilerinin işlevsel bütünlüğü, yabancı dil öğretimi sürecinde iletişimi yazılı veya sözlü olarak gerçekleştirebilmek ve öğretim sürecinin verimliliğini artırabilmek adına büyük önem arz etmektedir. Yazı dili, daha kurallı olması ve kalıcı öğrenmelerde tercih edilen somut öğretim aracı niteliği taşıması açısından sözlü dilden ayrılmaktadır. Yapılan araştırmada, Rusça öğrenen Türk öğrencilerin, Rus
yazı dilinde büyük harf kullanımının sıklığı ve bu sıklığın sebeplerinin kısmen tespit edilmesi yer almaktadır. Bu hedef doğrultusunda, öğrencilerin büyük harf kullanma eğiliminin yazı dili çerçevesinde değerlendirilebilmesi adına gönüllü bir grup öğrenciye dikte uygulanmış, ilk aşamada ana dile hakimiyet yetisinin öğrenilen yabancı dil üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen dikteden elde edilen verilerin betimsel analizleri, çalışma boyunca aktarılmak istenen düşüncenin izdüşümüdür. Çalışma ile birlikte yabancı bir dilin karşılaştırmalı bakış açısıyla öğretilmesinin, yapılması muhtemel hataların önüne geçmede etkili ve faydalı olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Ankara Üniversitesi -Ankara Üniversitesi Dil Dergisi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zülfiya Şahin Bu kişi benim

Tuğba Aydoğdu Yüksel

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 30 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 169 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, Z., & Aydoğdu Yüksel, T. (2018). Rusça öğrenen Türk öğrencilerin yazı dilinde karşılaştıkları büyük harf sorunu. Dil Dergisi, 169(2), 135-149. https://doi.org/10.1501/Dilder_0000000258